[testcase] Wijnglazen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:03
Vanavond wat gespeeld met wijnglazen.
6 glazen achter elkaar gezet, en wat met de instellingen en de flitser gespeeld.
De resultaten zijn nog niet ideaal, een groot stuk wit papier was bv. helaas niet aanwezig.
1.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3257/3188162995_b0c7bbee56.jpg
2.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3367/3188925988_a14910516d.jpg
3.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3472/3188060905_9869f9d6e4.jpg

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de eerste foto het mooiste. Vooral de kleur en de doortekining doet ut um voor mij.
Tweede vind ik niet scherp en je ziet de glazen niet genoeg.
De laatste was mooier geweest met een zwarte achtergrond. Zoals ie nu is vind ik um saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zoweizo wel wat meer "gespeel" hebben verwacht.

Wellicht niet alleen maar netjes in een rij en vrijwel recht voor de rij gaan staan, maar ook eens kijken wat er gebeurt als je anders groepeert.

Overigens wel een leuk idee en ik ga dit zeker ook zelf eens doen. Je kan er volgens mij heel veel over leren wat licht zoal doet.

Foto 1: Tja, net scheef doet het in deze opstelling niet voor mij.
Foto 2: Hij komt bij mij overbelicht over. Tenminste als ik naar de voeten van de glazen kijk, ben ik hier en daar de randen helemaal kwijt in het wit.
Foto 3: Waar de vorige comentator dit de slechtste vind, vind ik dit de beste van de serie. Inderdaad wat kleurloos, maar verder technisch wel in orde. Volgens mij geen overbelichting of onderbelichting en de glazen gewoon keurig in een rij, zodat ik maar één steel zie. De kleurstelling van de eerste foto had hem wel een stukje sprekender gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Ziet er leuk uit.

Ik probeer me er ook steeds meer in te verdiepen, maar op dit moment hou ik het nog even bij de theorie en hou mijn 450D nog even in de kast.

En ik ben bezig met een boek van John freeman "Licht" en daar staat precies de foto in die jij probeert te maken :) incl. uitleg hoe hij dat had gedaan. mocht je intresse hebben dan hoor ik het wel.

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
#1 grappige bewerking. Oneffenheid in de achtergrond is erg storend.

#3 had je echt nog rechter mogen nemen, je ziet dat hij niet perfect symmetrisch is (aan de overgang van de poot van het glas naar de voet toe). Ook bij deze foto is het ongerechtigheidje rechtsonder in de foto erg storend. met PS kom je een heel eind. De scherpe overgang van ondergrond naar achterwandje zou ook beter kunnen.

@ JerNL: klopt, goede inspiratiebron :).

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
@ JerNL, ik heb het idee van Freeman gejat.... Realisatie nog niet optimaal, heb bv geen goed stuk papier om het een en ander op te zetten e.d.

@anderen, dank voor jullie commentaar.
foto 3 is omgezet naar BW, vandaar dat hier kleur mist...
oneffenheid is dus nog een technisch probleempje.
en hij staat idd niet recht!
Foto 2 heb ik expres zo overbelicht, op Flickr staat hij ook in iets minder belichte toestand (nog steeds ver overbelicht)

vanavond nog maar eens wat meer foto's maken, maar vooral door sluitertijden van soms 30s. moet je wel wat geduld hebben

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gedaan. Bij de eerste foto vind ik de belichting het mooist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
Bij de 1e foto heb ik de clarity in Lightroom enorm omhooggedraaid

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Laatste vind ik saai, lijkt nu erg onbewerkt. De schaduw in de achtergrond (1 en 3) en de spleet tussen de papiertjes vind ik slordig en hoeft niet bij een productfoto: je hebt alle tijd om het goed / opnieuw te doen.

De tweede heeft voor mij de mooiste bewerking en DOF als vind ik het 'Matryoshka effect' van de kelken op #1 ook wel leuk.
Pagina: 1