Toon posts:

perc6/i detecteerd geen drives en groen knipperend lampje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo medetweakers,

sinds een tijdje nu heb ik de perc6/i in mijn asus maximus extreme x38-moederbord zitten. hij leek perfect te werken totdat ik de schijven aan ging sluiten. De schijven zijn 4 stuks DH072BAAKN (72gig sas 15000rpm schijven, eigenlijk HP-parts) in een quartet hotswap bay. Ook mijn sata schijf word niet herkend.

Tevens is er een knipperend, groen lampje zichtbaar. Ik ben toch enigzins angstig om een biosflash to proberen met de LSI firmware. misschien werkt ie dan niet meer en is mijn raidcontroller kapot. ik heb gegoogled maar kon niets vinden. De manual is ook niet op internet te vinden. Iemand enig idee wat er loos is?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat kan je behelpen door pin 5 en 6 (van B1) af te plakken met tape; zie hier een plaatje.

http://images.google.nl/i...=1&hl=nl&q=perc+5%2Fi+pin

Helaas geen groot plaatje, maar je krijgt een idee welke pins je moet hebben. Dit werkt in 95% van de gevallen goed. Je hebt die pins niet echt nodig nml.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja die pinnen zijn gewoon SMBUS meuk, ik heb ook al een paar kaarten zo afgeplakt. Het zou je problemen kunnen oplossen.

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 13-01-2009 12:02 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik hbe het geprobeerd maar het helpt niet. het lampje heb ik trouwens goed bekeken. er staat "heartbeat error" bij. ik kan de dell-drivers in windows van het ding wel installeren en dat heb ik gedaan en dan word die correct herkent.

iemand verder nog ideeen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2009 01:24 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 20:19

_Arthur

blub

Kan je wel in de management interface van de kaart komen?

(En die tape-mode is voor de Perc 5/i en niet de 6/i zoals de TS heeft).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd de lsi firmware erin te flashen (van de megaraid 8888) met deze firmware kom ik niet meer in de interface van de kaart. met de dell versie wel. iemand enig idee hoe ik hem terug kan flashen? ik heb megacli met -NoVerChk al geprobeerd maar ik krijg:

Adapter 0: PERC 6/i Integrated
Vendor ID: 0x1000, Device ID: 0x0060

Flashing image to adapter...
Firmware Failed to FLASH flash. Stop!!!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
_Arthur schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:56:
Kan je wel in de management interface van de kaart komen?

(En die tape-mode is voor de Perc 5/i en niet de 6/i zoals de TS heeft).
Die tape mod is in princiepe voor alle kaarten, het zijn altijd dezelfde SMBUS pinnen. op een 320-2e heeft het ook effect.

Terugflashen met soms met een ouder flashtooltje die niet gaat zeiken. Tenminste dat heb ik wel eens gelezen.

Je kan je probleem ook een op 2cpu.com posten, daar zit ook veel expertise.

specs

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 07:44
PirateMaster..je kaart nog kunnen redden....?

Member of the Ukraine IT Army

Pagina: 1