Toon posts:

Max Intel Turbo Memory bij Vista 32 bit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar wat informatie over Intel Turbo Memory.
Bij een 32bit OS zit je vast aan max 4 Gb geheugen, telt Intel Turbo Memory hier ook voor mee?
Op internet kan ik hier niets over vinden, dus ik ga ervan uit dat dit niet het geval is, en dat het dus gewoon mogelijk is om 1 of 2 Gb bij mijn huidige 4Gb RAM te plaatsen.

Ik wil het graag gebruiken om iets langer op mijn batterij te kunnen werken, volgens verschillende reviews zou de winst tussen de 5% en 10% moeten liggen, en kan het voor max 25% extra batterij tijd zorgen.

Het grootste nadeel zouden de gebrekkige Drivers zijn maar de enige reviews die ik kan vinden zijn nog uit 2007 en ik heb geen flauw idee hoe het er 2 jaar later voor staat. Wat zijn jullie ervaringen?

Verwijderd

Ik denk van niet MAAR ik ben er niet zeker van. Het zit namelijk tussen de RAM en hard drive waardoor het meer op cache geheugen voor de HD dient. Heb je de mogelijkheid om het uit te testen?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Hoewel ik het niet zeker weet, denk ik dat het geen probleem op mag leveren. Een soortgelijke feature, maar dan onderdeel van Vista werkt ook prima met 4GB ram en 32-bits OS. Het is tenslotte disk-caching, niet memory-caching.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Intel Turbo Memory is gewoon een ingebouwde USB stick waar je readyboost op toepast. Het heeft niets te maken met je echt geheugen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

En hoeveel denk je dat 5 á 10% je effectief oplevert ? Ik denk niet veel meer dan een kwartier tot hooguit een half uur, dus tenzij je elke keer net het einde van de vergadering niet haalt als je je laptop op een beamer aansluit lijkt het me zonde van het geld als je het extra geheugen alleen daarvoor gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Na ruim 3 uur in de trein spant het er meestal om of ik het einde van de reis ga halen, en zo duur zijn die kaartjes niet meer. Ik lees alleen dat het pas vanaf Turbo memory 2.0 een beetje fatsoenlijk werkt, alleen daar kan ik geen reviews met harde cijfers vinden. Je leest op de verschillende Fora wel dat het beter werkt, maar niet hoeveel. Ander probleem is dat ik nog geen nederlandse winkel heb kunnen vinden waar ze de 4gb kaartjes verkopen.
Pagina: 1