Internet en games .... wat vinden jullie hier van?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49
Zo als de titel aan geeft Internet en games ... wat vinden jullie hier van.

Vroeger toen er nog geen internet was ging je voor games elke week kijken in de winkels of er al wat nieuws uit was.

Dus je wist haast nooit wat je te wachten stond.
Of je moest het uit de week en maand bladen halen.
Maar dat waren vaak alleen maar foto's van het spel.
Dus bewegende beelden kreeg je pas voor het eerst te zien na de installatie.

En daar bij komt ook games waren vroeger veel beter, want Patches en updates kan je niet krijgen dus de spellen liepen vele malen beter.
Neem een voorbeeld aan GTA 4
Dus persoonlijk vind ik dat ze het erg gemakkelijk van af brengen.

En nog even terug te komen op het nieuws over de aankomende games, tegenwoordig met internet kan je al ruimschoots de game ervaring bekijken op sites zo als youtube en andere websites.
Voordat je ook zelf het spel geïnstalleerd heb.
Dus veel van de spanning is er af.

En ook het MMO gedeelte neemt de laatste jaren erg de overhand in de games toe, dit kan je zien als voordeel maar ook als nadeel.
De toren hoge kosten die dit met zich mee brengt en het verplicht hebben van internet .......
Want vroeger gingen we als we wilde multyplayen met pc en gevulde tas met eten en drinken naar vrienden toe om een netwerk aan te leggen.
En gezamenlijk gamen, nu hoeft je de deur niet meer uit hier voor.

En nu we het toch ook over het verplicht hebben van internet hebben .....
Kijk eens naar de verplichte activering van games zo als GTA 4 , Sacred 2.
Zonder internet kun je deze games eigenlijk niet meer spelen.

Dus mijn vraag is wat vinden jullie er nu van is Internet een voordeel ivm games of juist een nadeel?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:07

Vos

AFCA

Ik vind het een voordeel.

- Lekker in je eigen huisie multiplayer games spelen.
- Spelen met mensen van over heel de wereld i.p.v. je vrienden.
- Je kunt je goed verdiepen in games alvorens ze te kopen. Minder kans op miskoop.

En kijkend naar vroeger leek alles beter ;). Op een gegeven moment zijn alle type games wel een keer gemaakt, daardoor leken de games van vroeger beter denk ik. Er komen nog genoeg spellen uit imo die erg goed zijn. Door deadlines(?) komen spellen wel eens te vroeg uit ja heb ik het idee.

Verder zijn er nog steeds game magazines. Dus als jij wilt kun je die gewoon lezen i.p.v. steeds het laatste nieuws te volgen op het internet? Dan zie je in de bladen wat er verwacht wordt zoals 'vroeger'. Het is dus ook maar hoe je hier zelf mee omgaat.
ravw schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:48:
....

En ook het MMO gedeelte neemt de laatste jaren erg de overhand in de games toe, dit kan je zien als voordeel maar ook als nadeel.
De toren hoge kosten die dit met zich mee brengt en het verplicht hebben van internet .......
Want vroeger gingen we als we wilde multyplayen met pc en gevulde tas met eten en drinken naar vrienden toe om een netwerk aan te leggen.
En gezamenlijk gamen, nu hoeft je de deur niet meer uit hier voor.
...
En hoe wil je MMO's spelen zonder internet? Wat bedoel je overigens met torenhoge kosten?

[ Voor 50% gewijzigd door Vos op 11-01-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Vos schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:54:

En hoe wil je MMO's spelen zonder internet? Wat bedoel je overigens met torenhoge kosten?
dat gaat ook niet maar het gezellig bij elkaar zitten en dan gamen onder een hapje en drankje is veel leuker lijkt mij..

Toren hoge kosten ...

Internet per maand en dan ook nog eens de MMO kosten

Dus je betaald voor internet toch gauw 40 euro per maand plus die 15 euro per maand van de MMo kosten
Dus dat alleen is al 55 euro per maand en dan heb je maar 1 maand plezier.
Oja en dan ook nog eens de aanschaf van de game en updates :(

Dan kijk ik naar de games zo als WOW ..

Want er zijn wel een soort van MMO zo als Guildwars waarbij je niet aan de kosten vast zit .. dit is eenmalig aanschaf en je kan de games blijven spelen.

Ik heb met LOTR OL ook gedaan maar ik kon die 20 Euro per maand gewoon niet meer opbrengen en moest helaas er mee stoppen als het net zo als Guild wars was gegaan had ik er nu nog elke dag mee gespeeld ...

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, dat is een keus persoonlijk zou ik nooit een spel kopen, en zoals je bij sommige spellen ziet(gelukkig niet zo veel) dat je later items gaat kopen, de rijnste oplichting, verder doe je met de xbox niet anders, je koopt een game wil je van de online diensten geebruik maken zul je moeten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ravw schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:16:
Toren hoge kosten ...

Internet per maand en dan ook nog eens de MMO kosten

Dus je betaald voor internet toch gauw 40 euro per maand plus die 15 euro per maand van de MMo kosten
Dus dat alleen is al 55 euro per maand en dan heb je maar 1 maand plezier.
Oja en dan ook nog eens de aanschaf van de game en updates :(
Een 20/1 ADSL lijntje hebben de meeste providers al voor 20 euro in de maand hoor, dus mocht je krap bij kas zitten... En ik heb er nauwelijks problemen mee qua dedication.

Buiten dat vind ik het ook nogal raar om al je internet-kosten aan de games af te schrijven (wat je lijkt te doen), immers, ook zonder games zou je een of andere internet-verbinding hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
TheZeroorez schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:29:
[...]

Een 20/1 ADSL lijntje hebben de meeste providers al voor 20 euro in de maand hoor, dus mocht je krap bij kas zitten... En ik heb er nauwelijks problemen mee qua dedication.

Buiten dat vind ik het ook nogal raar om al je internet-kosten aan de games af te schrijven (wat je lijkt te doen), immers, ook zonder games zou je een of andere internet-verbinding hebben ;)
Dat snap ik wel maar het gaat er om zo dra Internet wegvalt kan je niets meer doen met het spel dus ben je verplicht een internet te nemen.

Zo de afgang van HELLGATE London .... 50 euro heb ik hem gekocht nu kan ik dus alleen maar singleplayer spelen en het bedoelde Internet game play is dus hier bij vervallen.
Maar heb wel dat spel gekocht voor 80% voor op internet spelen..
Dus zo zie je maar dat het gewoon een nadeel is en zo kan ik wel meer games noemen die weg zijn gevallen die je puur voor het internet gekocht zijn ... en nadat ze hun geld binnen hebben gewoon de stekker er uit trekken :( (of verlief omdat ze toch achter af gezien een slecht spel hebben uit gebracht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Activering via internet is een ontwikkeling die direct gestopt zou moeten worden. Net zoals het verspreiden van games via internet door ontwikkelaars.
Wat als de ontwikkelaar failliet gaat en de deuren sluit? Dan zou je dus niet meer kunnen valideren.

Ik bekiijk eigenlijk nooit trailers van games, ik lees wel veel previews en lees mee op fora. Alleen schijnt het normaal te zijn dan users elkaar helemaal gek maken maanden voordat de game uitkomt. Ze veroorzaken vaak zelf een veel grotere hype waardoor de fora erna weer vol staan met negatieve reacties omdat de game toch wel iets tegenvalt.

Daarmee is voor mij de voorpret wel kleiner geworden. Plaatjes in een boekje/magazine hadden toch iets. Je liet je fantasie wat meer de vrije loop. :)

Wat ik ook een erg slechte zaak vind zijn de online achievements die een game tegenwoordig schijnt te moeten hebben. :/
Heel leuk hoor, maar als de populariteit afneemt van de game zijn deze op een gegeven moment niet meer te halen waardoor je een game dus nooit op 100% kunt krijgen. Achievements zouden beperkt moeten blijven tot de single player en niet het online gedeelte en dus internet.

Samen gamen door elkaar op te zoeken kan nog steeds. Internet heeft dat alleen wel gemakkelijker gemaakt. Je hebt er dus een keuze bijgekregen die, denk ik, positief is. Gamen met en tegen vrienden op internet op je kamer is nog steeds geen verplicht iets.
Pagina: 1