Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een action aan het opnemen met als doel dat zo'n 240 EPS bestanden een crop area van 256 bij 256 worden toegemeten. Alleen.. als ik die action opneem, wordt de actie Crop Area niet geïntegreerd. Ik doe het als volgt: ik maak een rectangle van 256 2 en klik op die rectangle met Crop Area Tool zodat mijn crop area meteen goed zit (alleen neemt hij dit laatste dus niet op). Hoe kan ik dit oplossen? Het zou nogal vervelend zijn als ik al die EPS'en manueel zou moeten bewerken. Alvast bedankt dus.

Edit: zelf al gevonden O-)
Gewoon Object-> Crop Area-> Make . Sluit dit maar!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 17:22 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
Topic hoeft an sich niet gesloten te worden omdat je de oplossing geeft. Prima dus! :)

Was het overigens geen optie om je Document Size (actions-wise) aan te passen?

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:11:
Topic hoeft an sich niet gesloten te worden omdat je de oplossing geeft. Prima dus! :)

Was het overigens geen optie om je Document Size (actions-wise) aan te passen?
Ik zou niet precies weten waar ik de Document Size moet aanpassen, maar dat was misschien ook een optie.
Nu heb ik wel een ander probleem: ik wil de EPS'en exporteren als PNG's maar, als ik dat doe, krijg ik altijd het dialoog scherm van Export (wat natuurlijk niet de bedoeling is van een action, kan ik het even goed manueel doen). Bovendien exporteert hij met de PNG ook een EPS mee de map in, wat ook niet de bedoeling is. Alle hulp is welkom. O ja, is er trouwens een handigere manier dan force quit om actions te stoppen?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 12:42
Je kan na de actie opgenomen te hebben de boel per stap openklappen en dan zie je de opties die in de stap zijn meegenomen. Zet je nu voor die stap het 'venster'-icoontje aan, dan komt ie op dat moment in de actie met een dialoogvenster met opties die je dan nog aan kan passen (kan soms handig zijn, zeker om te testen). Doe je dit niet, dan gaat ie gewoon door met de instellingen die al opgegeven waren.
Ik gebruik ook een handeling om voor een zwart-wit folder foto's in een keer om te zetten naar zwart-wit. Hiervoor heb ik een handeling gemaakt, maar ik krijg niet gedaan dat ie onthoudt welke map hij op moet slaan (via batch handeling aanroepen), maar krijg steeds het opslaan dialoog... Wat vooral jammer is dat je je bij bv jpg niet apart kunt instellen welke kwaliteit je wil, en apart puur en alleen de bestandsnaam. Dit wordt allemaal bij elkaar onthouden in een stap, en da's niet zo handig. Ik heb al enkele keren gezocht of dit niet handiger te fixen was (in mijn voorbeeld boel kleuren jpg's opslaan in andere map als zw-tiffs, met aanpassing naar 300dpi [nee, geen risize ;) ]. So far no go... dus een muisarm :'(

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)