Toon posts:

Help!!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
jaja... Ik ga een eigen computer aanschaffen. En zelf samenstellen, dat doe ik wel even, dacht ik. nou dat valt vies tegen. Ik wil veelsteveel voor mijn budget van 3000 piek. laatst was er iemand hier (vorige week) die ook bezig was met het smanestellen van een pc voor een bepaald budget. Ik vraag hierbij iedereen die verstand heeft van hardware, zich te melden en mee te denken over wat ik het best kan kopen.
Dit is de situatie: Ik, doe een opleiding Multimedia Vormgeven. Ik heb zelf geen computer, dus ik werk op die van me ouders. nou wil ik het huis uit en heb ik naast 'n kamer eigen lijk ook een computer nodig. dankzij een stu-fi-meevaller van veeel heb ik een budget van 3000 piek. Nu wil ik een pc hebben die voldoet aan dignen voor me opleiding en snel werkt enzo. Kortom gewoon een goeie pc. De cd Brander, Scanner, printer en Zipdrive heb ik allemaal al. Nu de rest nog. Daarnaast kotm er hier 'n netwerk enzo waar ik ook al deels de spullen voor heb. Dat reken ik overgens niet bi jdie 3000 piek.

Als ik zelf ga samenstellen zit ik er elkele 100den guldens boven. dus ik moet bezuinigen, of een goedkopere site gaan vinden. Kunnen jullie geen voorbeeld samenstellingen maken (dmv sites zoals Funprice en Alternate) Om te laten zien hoe en waar ik moet bezuinigen en hoe ik onder of rond de 3000 kan blijven. Ik heb wel n paar kleine eisen:

- 17" Monitor minimaal
- 256 MB Ram
- Draadloze muis + Toetsenbord
- HD van minimaal 20 gig

Hoop dat jullie me 'n beetje kunnen helpen. Dit is wat ik iig heb tot nu toe... maat ik zit 'n beetje erg ruim. Hebben jullie hier nog toevoegingen op of moet ik dingen vervangen, weglaten etc.

(http://www.funprice.nl)

1 17'' Monitor IIyama S700JT 629
1 ATX Miditower AOpen 225
1 30300 MB Maxtor 7200 RPM IDE 489
1 Diskdrive Mitsumi 1.44 Mb 45
1 ASUS CU4X ATX Pentium III/Celeron 325
1 Standaard Ballbearing Cooler 20
1 Cpu Intel Pentium III 650 MMX 579
2 Memory Dimm 128 MB PC-100 810
1 Cd-Rom 52 Speed Aopen 119
1 Diamond Stealth III S540 AGP 199
1 Soundcard Soundblaster Live 1024 145
1 Keyboard Logitech Cordless Desktop 225

Totaal: 3810.00 incl
Hmz...

Verwijderd

Probeer het eens rond een Duron processor, gegarandeerd goedkoper.
Waarom ineens 256 Mb?

Daarmee kan je bezuinigen, zonder in te boeten met kwaliteit.

Als je verder gaat shoppen via "Pricewatch" ben je zowiezo ook een paar honderd gulden goedkoper uit.

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 12:45
Waarom wil je draadloos toetsenbord + muis is dat echt nodig, ik heb ervaring met draadloze muis, maar beviel toch niet echt vreet te veel batterijen en voelt toch "raar" aan, weet niet wat precies maar gewoon beetje "raar" dus heb maar een USB muisje opgehaald

En CherryBunch had het al over dat RAM is 128 echt niet genoeg ??

En Duron is idd erg goeie oplossing, stuk goedkoper maar geen slechte proccesor