Internet via CoaxKabel UPC

Pagina: 1
Acties:

• Ackbar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Hallo ik vroeg me af of er Coaxkabel modems bestaan in europa die een router hebben ingebouwd, ik wil namelijk een PS3 en Computer bijde aansluiten op een kabel modem , maar nu heb ik gezocht op het net , maar er zijn bijna geen modems te vinden die 2 of meerdere internetaansliutingen hebben, dus naast zo een modem moet ik ook persee weer een router of switch bij koopen om 2 dingen aan te kunnen sliuten, waarom worden er niet 2 of 3 aansliutingen gemaakt op die modems is dat niet een beetje vreemd? , maar goed ik weet ook dat er draadloos is maar ook dat is weer vrij complex en ben er persoonlijk niet zo fan van en ook die zijn voor coaxmodems vrij zeldzaam in nederland het is dan bijna altijd met een router erbij die het omzet in draadloos, dus heb nu de hele dag al af zitten speuren en heb dit kunnen vinden http://www.netgear.com/Pr...x?detail=Related+Products
Maar die is nergens in nederland te koop en als je die in US besteld krijg je weer een andere spannings net...zucht, dus nu moet ik 2 lelijke stroomvretende kasjes plaatsen aleen daarvoor...ik weet vrij veel van computers , maar dat netwerken enzo vind ik echt niet doordacht. met z'n routers switches modems...ik weet niet meer wat ik nu moet doen.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
Ja, die bestaan. Mijn ouders hebben die gekregen bij hun UPC abonnement. Neem eens contact op met de helpdesk, en vraag of je je huidige modem niet om kunt ruilen :)

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Een router is de beste oplossing, kabelinternet aanbieders staan vaak geen andere modems toe dan die ze zelf uitleveren. Wordt vaak gefilterd op mac adres en firmware die specifiek gemaakt is voor de betreffende aanbieder.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Ackbar schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:36:
Hallo ik vroeg me af of er Coaxkabel modems bestaan in europa die een router hebben ingebouwd, ik wil namelijk een PS3 en Computer bijde aansluiten op een kabel modem , maar nu heb ik gezocht op het net , maar er zijn bijna geen modems te vinden die 2 of meerdere internetaansliutingen hebben, dus naast zo een modem moet ik ook persee weer een router of switch bij koopen om 2 dingen aan te kunnen sliuten, waarom worden er niet 2 of 3 aansliutingen gemaakt op die modems is dat niet een beetje vreemd? , maar goed ik weet ook dat er draadloos is maar ook dat is weer vrij complex en ben er persoonlijk niet zo fan van en ook die zijn voor coaxmodems vrij zeldzaam in nederland het is dan bijna altijd met een router erbij die het omzet in draadloos, dus heb nu de hele dag al af zitten speuren en heb dit kunnen vinden http://www.netgear.com/Pr...x?detail=Related+Products
Maar die is nergens in nederland te koop en als je die in US besteld krijg je weer een andere spannings net...zucht, dus nu moet ik 2 lelijke stroomvretende kasjes plaatsen aleen daarvoor...ik weet vrij veel van computers , maar dat netwerken enzo vind ik echt niet doordacht. met z'n routers switches modems...ik weet niet meer wat ik nu moet doen.
Ja het kan :)

Cisco bv heeft dit soort routertjes gebouwd.

Op dit moment bieden ze zover ik kan vinden maar 1 oplossing; een Docsis WIC, welke je in een router kunt plaatsen (1841 bijvoorbeeld) http://cisco.hardware.nl/p/CISCO/HWIC-CABLE-E%252FJ-2%253D

Het nadeel is de prijs, ga er van uit dat dit minstens € 1000 kost, je het waarschijnlijk lastig kunt configureren etc etc.

Wat is er mis met twee kastjes ? Op die manier gebruik je het modem van je ISP, zodat je daar geen gedonder door kunt krijgen, en mocht je overstappen op dsl/fiber/umts, dan kun je die losse router gewoon 'meenemen'.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
ik denk niet dat de isp het toe laat dat je een ander modem gebruikt dan die zij zelf uitdelen. Een router is echt de makkelijkste oplossing.

//oftopic
je topicstart zit vol met spel en interpunctiefouten, erg irritant lezen

• Ackbar
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
AlterMann schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:40:
Ja, die bestaan. Mijn ouders hebben die gekregen bij hun UPC abonnement. Neem eens contact op met de helpdesk, en vraag of je je huidige modem niet om kunt ruilen :)
Is dat zo , ik dacht dat als je draadloos bestelde je een gewoone modem kreeg met daarbij een draadloos router , of krijg je dat aleen als je draadloos er los bijbesteld? als je ineens voor draadloos gaat krijg je meschien een compleet draadloos modem...weet je toevalig welk merk die is?

Edit: Lees dit net op UPC webpage:

Standaard worden er modems geplaatst die twee lijnen kunnen aanbieden. Voor de installatie van de 2e lijn achteraf komt geen monteur langs, de 2e uitgang op het modem wordt van afstand aangezet. Wanneer u een tweede lijn wilt aanvragen, dan kunt u contact opnemen met de UPC klantenservice

en

Een thuisnetwerk voor UPC Breedband Internet kan op verschillende manieren gemaakt worden. Het meest eenvoudige is om gebruik te maken van een router. Het is niet mogelijk meerdere pc's direct aan de modem te koppelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Ackbar op 11-01-2009 17:14 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die "twee lijnen" gaat over telefoonlijnen :z

Reguliere kabelmodems staan in bridge-modus en mogen één (publiek) IP adres uitdelen. Als je je een beetje inleest over hoe netwerken werken is het duidelijk waarom je maar één apparaat tegelijk aan kunt sluiten. Daar is niets "beetje vreemds" aan. Bridged modems zijn trouwens een stuk makkelijker om zelf servers op te draaien enzo dan routed gevallen, plus dat ingebouwde routers in modems vaak vrij brak zijn qua mogelijkheden. Kortom, eigenlijk zou je blij mogen zijn dat je de vrijheid hebt om zelf een router te kiezen die aansluit bij jouw behoeften :P

Maar goed, dat wil je niet... UPC heeft tegenwoordig iig een modem met een ingebouwde router met WiFi. Maar die krijg je alleen als je bij het aanmelden gelijk kiest voor WiFi erbij. Doe je het later, dan krijg je gewoon een losse router (Netgear WPN824v2 iirc) ernaast. Ik denk niet dat de UPC helpdesk daar veel bij kan helpen.

Oslik blyat! Oslik!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:53
Dat zal het dan zijn ja. M'n ouders zijn nieuwe klant bij UPC, en hebben het direct met draadloos aangevraagd. Mooi alles-in-1-kastje dus, en het werk best goed moet ik zeggen :)

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 16:02

The CarNagE Man

SüperG33K

UPC bied tegenwoordig ook een modem aan met router en wireless functie.. volgens mij wordt hij tegenwoordig al standaard bij nieuwe abonementen geleverd maar dat weet ik niet zeker..
Het clonen van het macadres is niet meer nodig..
Pagina: 1