Toon posts:

[PHP]Aanmaken 'dynamische' formulieren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project moet ik de gebruiker de mogelijkheid geven om een dynamisch formulier in te vullen, voor een veld locaties moeten er tot 10 locaties ingevuld kunnen worden, nu had ik zelf het volgende al gemaakt:

- Een veld locatie met daarnaast een link 'locatie toevoegen' van zodra hierop wordt geklikt wordt er met javascript een extra textbox bijgeschoven, dit werkt op zich allemaal lekker, maar wanneer er entries tussen uit gehaald moeten worden, wordt het toch allemaal wel erg tricky en ingewikkeld.

- Een selectionlist waarin de gebruiker dan entries kon toevoegen / verwijderen, het probleem dat ik hierbij had is van zodra de POST van het formulier gebeurt deze list wordt leegemaakt en ik enkel het item krijg dat geslecteerd is (als er al een geselecteerd was!)

Hoe lossen jullie dit soort van problemen op ? Gebruiken jullie een javascript framework dat dit soort dingen kan doen of is het gewoon programmeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Je kan het zelf best simpel met wat javascript maken lijkt me. Bedenk je dat velden met identieke name attributen als een array wordt verzonden, dit kun je in PHP eenvoudig uitlezen. Dat er dan soms entries tussen uit worden gehaald maakt weinig uit.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwippie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:44:
Je kan het zelf best simpel met wat javascript maken lijkt me. Bedenk je dat velden met identieke name attributen als een array wordt verzonden, dit kun je in PHP eenvoudig uitlezen. Dat er dan soms entries tussen uit worden gehaald maakt weinig uit.
Moet je dan niet een [] achter de naam zetten?
Dus bijvoorbeeld
HTML:
1
2
3
<input type="text" name="lokatie[]">

Voor de rest lijkt mij dit idd de makkelijkste manier :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:09
Voor met php: waarschijnlijk dat het met session variabelen makkelijker werkt (uiteraard nog steeds icm post)