Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

html pagina binnen html pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<div id="wrap">
    <div id="header">
        <h1>header</h1>
    </div>

<div id="sidebar">
        <ol>
            <li><a href="main.html">Main</a></li>           
            <li><a href="features.html">Features</a></li>
            <li><a href="FAQ.html">FAQ</a></li>
        </ol>
    </div>

<div id="main">
    </div>
</div>

Ik heb bovenstaande pagina gemaakt. Wat ik wil bereiken is dat als een link in de sidebar wordt aangeklikt (b.v. FAQ) FAQ.html wordt geladen voor de main div. Ik weet alleen niet precies hoe ik dit moet bereiken. Een mogelijke oplossing is gebruik maken van html area. Ik wil mijn oplossing graag zoveel mogelijk beperken tot html en CSS. Wat is volgens jullie de beste oplossing?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je zou een iframe kunnen gebruiken. :) Maar wat is er mis met gewoon het menu op elke pagina aanwezig laten zijn en heel de pagina refreshen? Dan blijven bookmarks, e.d. ook gewoon werken.

[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 11-01-2009 16:06 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Server Side Includes.

Maak van je menu, headers en andere zut die niet per pagina wijzigt één bestand, en include dat bestand in alle andere pagina's.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 23:44
Of andersom, include je pagina in een bestand met alle headers menus een footers e.d.

Ik weet niet of je bekend bent met php, maar ik zou eens kijken naar de include() functie

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

of in dhtml met "innerHTML" en een "ajax request" ...?

Wat heb je zelf al geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen?
Heb je wat gegoogled? heb je voorbeelden?

Het klinkt nu een beetje als "wie kan er even..." en dat hebben we hier liever niet: Webdesign, Markup & Clientside Scripting Beleid

Omdat ik de reacties erg zinvol vind laat ik de thread nog even open, maar ik vind het allemaal nogal summier

Stoer; Marduq

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
AtleX schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:06:
Je zou een iframe kunnen gebruiken. :) Maar wat is er mis met gewoon het menu op elke pagina aanwezig laten zijn en heel de pagina refreshen? Dan blijven bookmarks, e.d. ook gewoon werken.
Iframe is imo niet echt meer van deze tijd. De PHP include funtie werkt hiervoor wel het beste, alleen vergeet dan niet dat je de 'id' van je div moet veranderen in een 'class'.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Xtresis schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:44:
[...]

Iframe is imo niet echt meer van deze tijd.
Ja, weet ik. Maar hij vraagt specifiek om een oplossing om een pagina op die plek te laden:
FAQ.html wordt geladen voor de main div
De PHP include funtie werkt hiervoor wel het beste, alleen vergeet dan niet dat je de 'id' van je div moet veranderen in een 'class'.
Waarom? Zolang hij uniek is kan die div prima een id hebben.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
XangadiX schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:39:
of in dhtml met "innerHTML" en een "ajax request" ...?
Dat dus. Met alleen html en css ga je het niet redden vrees is, maar dit is samen met het 'verouderde' i-frame de enige mogelijkheid om het probleem volledig client-side op te lossen. Natuurlijk is php include() ook geschikt, maar dat is het gebruik van Wicket met wat mooie paneltjes ook. Helaas weten we niet welke technieken TS allemaal kan/wil/mag gebruiken. Misschien kan hij/zij daar een boekje over opendoen?

Ook maar dat ik dat weet!

Verwijderd

Topicstarter
Het doel van de delen scheiden is dat ik niet hetzelfde menu op elke pagina moet maken. Als er bijvoorbeeld een menu item bij komt betekent dit niet dat ik alle pagina's moet aanpassen.

De html / css voorwaarde was meer om het simpel te houden (zodat ik een ruime keuze heb uit webhosting). Aan jullie reacties te zie is een oplossing binnen html / css niet mogelijk.

Als ik het zo snel lees zijn er twee oplossingen:

1. De header en sidebar includen met een beetje PHP.
2. innerHTML met een AJAX request.

Als ik kijk bij webhosters ondersteunt bijna iedereen bijna standaard PHP. Een include lijkt mij ook de netste manier om dit te bereiken. Ik denk dus dat ik maar voor die oplossing ga ( of jullie moeten nog overtuigende redenen hebben ).

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Nee, een include lijkt mij ook de beste optie :). Al die AJAX troep is onnodig voor een website waar content niet per sé dynamisch hoeft te zijn.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NiteSpeed schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:20:
Nee, een include lijkt mij ook de beste optie :). Al die AJAX troep is onnodig voor een website waar content niet per sé dynamisch hoeft te zijn.
Daarbij is het niet te indexeren en vallen alle AJAX-incapable browsers of browsers met JS disabled af. AJAX is een leuke toevoeging waar mogelijk, maar zorg er voor dat je altijd een 'fallback' hebt mocht AJAX niet werken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1