• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 21:59
Mijn probleem: plotselinge vastlopers ( indien vastlopers in windows kan ik de muis wel bewegen maar verder niks) of reboots.

Systeem:

mobo: ga-p35-s3
cpu: intel e8600
mem: g-skill f2-8500cl5d
gpu: ati 4870
voeding: Recom 600W
2 hardeschijven
1 dvd & 1 cd rw

Cpu en gpu zijn watergekoeld. Temps zijn prima.
Chipset mobo heeft een noctua nc-u6 actief gekoeld. koel genoeg
Mem is ook actief gekoeld.

Mijn oplossingen hier tegen die niet werken:

Verhogen spanningen Vcore, fsb, mem

Verlagen steppings, fsb en multiplier

Vervangen van de voeding door een nieuwe Huntkey 500 Watt uit de winkel.

Memtest86 uren laten draaien, geen 1 fout.

Orthos uren (8h) laten draaien op blend testen, geen 1 fout. Maar op het momemt dat ik het programma af sluit loopt hij vast :(

Geheugen modules 1 voor 1 eruit en dan testen, maar nog steeds vastloperes.

Bios gereset. en dan zo los mogelijk alles ingesteld.

Ik heb geen idee wat het nu kan zijn. Onderdeel voor onderdeel klopt het wel, dus verdenk ik ondertussen het moederbord. Dus alle tips en ideeen welkom !

ps, dit is mijn pc thuis, waar ik alleen in het weekend tijd voor heb. dus alle ideen na zondag kan ik pas vrijdag middag testen. Hartelijk dank alvast.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
(jarig!)
Als Windows vast loopt laat die meestal eea zien in de Event Logs. Neem die eens door en kijk of je foutmeldingen terug vindt. Als de boel reboot krijg je eigenlijk een BSOD, maar momenteel start ie meteen door, zet dat eens uit en schrijf op wat er voor melding verschijnt.

Neem verder de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en probeer uit wat daar staat en je nog niet geprobeerd hebt.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:43

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb je soms toevallig een andere harde schijf (niet per se een goede), installeer daar eens opnieuw windows op en kijk of je nog steeds vastlopers hebt... Heb dat ook eens gehad, programma afsluiten en het loopt dan gewoonweg vast :S

Dan gewoon windows herinstalleert en het werkte wel....

Het MOET niet altijd aan de hardware liggen, kan ook de software zijn he ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Dima_2005 op 11-01-2009 16:58 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• wortelsky
"Het MOET niet altijd aan de hardware liggen, kan ook de software zijn he" Klopt, maar hij loopt ook wel eens vast tijdjens het laden van windows. En dan kan het lijkt mij de software niet zijn. Het ene moment kan ik er mee gamen en doen, de andere keer moet ik wel 3 x resetten om in windows te komen.

BSOD Zal ik eens noteren!

edit: Ik heb in mijn event log zitten kijken, en zie natuurlijk veel rode icoontjes, maar op welke moet ik nou letten? Graag ietss meer info hier over.

[ Voor 37% gewijzigd door wortelsky op 11-01-2009 19:58 ]

Verwijderd

je moet letten op alle meldingen in het event log die optreden rond het moment (tijd) dat je pc hangt. wat is de laatste melding alvorens het probleem optreedt? ideaal heb je geen 1 rood icoon in je event log.

• wortelsky
ik zal er een paar noteren wanneer ik weer thuis ben. Dit omdat ik erg veel rood zag

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 09:29
wortelsky schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:40:
"Het MOET niet altijd aan de hardware liggen, kan ook de software zijn he" Klopt, maar hij loopt ook wel eens vast tijdjens het laden van windows. En dan kan het lijkt mij de software niet zijn.
Natuurlijk kan het dan nog steeds aan de software liggen. Bij het laden van Windows worden er allerlei programma's zoals device drivers geladen en gestart, als je een slechte driver hebt (met een bug erin) dan kan er vanalles gebeuren, inclusief het vastlopen van de computer.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-07 14:30
Ik weet niet hoor, maar is die voeding niet een beetje zwak voor jouw pc? Huntkey is toch een gigantisch B-merk of vergis ik me nu?

Verder zou ik windows maar eens opnieuw installeren... dat scheelt vaak al enorm.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
(jarig!)
spNk schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:34:
Ik weet niet hoor, maar is die voeding niet een beetje zwak voor jouw pc? Huntkey is toch een gigantisch B-merk of vergis ik me nu?

Verder zou ik windows maar eens opnieuw installeren... dat scheelt vaak al enorm.
Huntkey is echt geen B-merk oid hoor. Check ook even het Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 topic. Daar staat een lijstje van fabrikanten die voedingen maken die hun wattage 24/7 kunnen leveren ipv peak (en dat is het voornaamste verschil tussen A & B ).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Rollo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-06 15:31
wortelsky schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:40:
"Het MOET niet altijd aan de hardware liggen, kan ook de software zijn he
Als je een linux(knoppix of ubuntu) boot schijfje/boot usbstick gebruikt kan je zo kijken of het aan je software(windows) of hardware legt. ;)

• wortelsky
voeding leek mij ook het probleem, maar na vervanging reageerde hij precies het zelfde. Dus heb ik het idee dat dit het probleem niet is. Hij klapt er namelijk uit op momenten dat er juist nauwelijks verbruik is. Lijkt mij dat hij dan eerder bezwijkt wanneer ik een zware game opstart.

Oke, ik zal eerst wat rode log events noteren. Kan ik altijd windows nog eens opnieuw installeren.

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
Controleer je harde schijf eens op rotte sectoren? lijkt er op dat er iets niet lekker gaat als hij probeert de schijf te benaderen.

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
heb je je mobob al nagelopen op lekke condensatoren? die kunnen je spanningen flink beinvloeden en dus crashes triggeren.
Tijd geleden had ik ongeveer hetzelfde, en uiteindelijk bleek het zo te zijn dat mijn chipset koeling niet altijd evengoed contact maakte. Hij zat er stevig op, maar als ik dat ding aanraakte kreeg ik meestal een crash...

Ctrl+k

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:49
ik zou ook zeggen de voeding :S

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:45
Wordt je HDD niet te heet?

MVG, Frank

Pagina: 1