Toon posts:

Acer Aspire M3641 geen tv out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week bij it's een Acer Aspire M 3641 gekocht met aan boord de volgende onderdelen:

Intel® Core™2 Quad processor Q6600
Microsoft® Windows® Vista™ Home Premium (NL/UK)
4GB DDR II RAM (2x 2GB)
2x640GB HDD
DVD-RW Double Layer
NVIDIA® GeForce® 8600GT 256MB DDR3/1663MB TGM DVI VGA

Nu heb ik alleen een probleem dat ik bij de Nvidea opties geen dual view of clone opties kan selecteren waarmee ik beeld krijg op me tv. Kabel zit goed verbonden met de tv, ik heb de uitgang op de video kaart en de hdmi aansluiting op de computer zelf beide geprobeerd. Maar allebei zonder enige resultaat. Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Ik heb trouwens de video driver geupdate en allerlaatste windows update binnen gehaald. Weet iemand hoe ik de clone opties kan kiezen? Vind toch wel raar dat het niet werkt, terwijl met me oude compaq (ook een nvidia met win xp) alles zonder enige probleem doet.

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-05 09:24
Hey, Ik heb precies dezelfde PC

Ben nu ook aan het klooien met de video uitgangen...
Heb je wat meer info over hoe je welk scherm met welke uitgang hebt gekoppeld?

Ik heb zelf wel 2 schermen draaiend op de 8600GT 1 op DVI en 1 op S-video
Volgensmij moet je daarvoor niet eerst naar het nVidea scherm gaan, maar eerst een rechter muiklik op je bureaublad geven.
Dan: Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen> Beeldscherminstellingen
Daar kun je het 2e beeldscherm eerst "activeren"
Dit deed ik door op het 2e beeldscherm te klikken en dan het vakje aan te vinken bij: mijn bureaublad naar dit scherm uitbreiden.

Wat betreft de HDMI poort op de machine.... Deze is vooralsnog waardeloos.
Ik ben hierover met Acer in contact omdat ze die niet standaard hebben ingeschakeld.
Het lijk er op dat die ook niet gaat weken door de combinatie van de HDMI poort die op een onboard video kaart zit.
Deze werkt dan niet meer omdat ze een 2e videokaart in een PCI-e slot hebben gedaan...
Beetje stom, maar vooralsnog hebben ze na 2 weken klooien nog geen werkende oplossing kunnen geven...

Voor dit draadje verwijs ik je door naar mijn vraag in ditzelfde forum

succes

[ Voor 5% gewijzigd door gijsvogel op 17-03-2009 23:54 ]