Toon posts:

P4 Overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik heb een vraagje over overklokken, en ik denk dat ik hier aan het goede adres ben. :)

Ik heb onlangs nog een oude pc binnengekregen van iemand. Het betreft volgende:
- MS9107C+ mobo
- VIA P4X266A chipset
- DDR geheugen
- P4 1.8 GHz, Northwood editie, Sock. 478
- Phoenix Bios

Tot waar is het volgens jullie veilig om de P4 te overklokken ? 2 GHz, 2.1 ? Ik heb al gehoord dat Petiums echte kachels zijn, maar dan vooral de Prescott. Ik gebruik luchtkoeling (standaard Intel fan, een aantal 8cm fans).

Alvast bedankt !

Mvg,

Snorks

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
Veilig? Niet overclocken.

Dat valt niet te zeggen joh, het is niet zo dat CPU's altijd een bepaalde frequentie kunnen halen ;)

Waarom probeer je het niet gewoon? Coretemp er bij houden en goed (paar uur lang) testen met Orthos.

[ Voor 28% gewijzigd door Avalaxy op 11-01-2009 15:34 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Coretemp er bij houden
Denk niet dat CoreTemp gaat werken met een die CPU. ;)

@TS denk niet dat je de CPU kapot krijgt door overklokken. Ook omdat je waarschijnlijk geen hele hoge voltages kan instellen. Dus als de temp van de CPU niet veel te hoog is, is het eigenlijk onmogelijk om de CPU te slopen. ;)

[ Voor 54% gewijzigd door -The_Mask- op 11-01-2009 18:02 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Speedfan gaat wel werken..

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een Northwood kun je met de juiste koeling vaak redelijk goed overclocken...
Voorwaarde is, dat je dan niet het topmodel hebt.

Jouw 1.8 komt als ik me niet evrgis uit een serie van 1.6-1.8-2.0-2.2 Ghz.
Met een beetje geluk (en zonder de vCore te ver omhoog te gooien) zou je de 2.2Ghz wel eens kunnen halen.

Doe dit wel stap voor stap met uitgebreid benchmarken (lees ook de faq hier ff ;) ) en houd de temperatuur in de gaten (die kun je bij een P4 bv uitlezen met speedfan).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi Snorks,

Welkom op GoT! Hopelijk ga je hier een leuke tijd tegemoed, echter is dit topic niet helemaal zoals we graag zien van onze gebruikers. We verwachten namelijk van je dat je altijd eerst de FAQ van het betreffende subforum leest, in dit geval: Overclocking & Tweaking FAQ

Hierin kan je lezen dat er geen garanties zijn tot hoe ver je een bepaalde cpu kunt overklokken omdat dit samen hangt met heel veel andere dingen. Ik zou je willen aanraden om de bovenstaande link eens goed door te lezen en te begrijpen, dan snap je ook waar je mee bezig bent en is alles relatief veilig ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.