Momenteel is dit mijn setup:
1x Alesis RA150 versterker
Foto achterkant: http://i7.ebayimg.com/08/i/001/23/1c/ad10_1.JPG
2x Alesis Monitor One MKII passief
Speelt allemaal zeer netjes, met deze set produce ik, het geluid is vrij neutraal.
Maar soms als ik gewoon muziek beluister, heb ik toch graag zo wat extra laag. Vandaar dat ik eraan dacht om een aparte subwoofer bij te kopen.
De versterker heeft geen aparte sub uitgang. De 2 monitors zijn nu gewoon aangesloten zoals het moet, eentje links en eentje rechts. Als ik een subwoofer aanschaf, kan ik die dan bridged aansluiten (sub op de plus van het ene kanaal en op de min van het andere kanaal.)? Maar dan geeft de versterker 8ohm? Terwijl de monitors 4ohm moeten hebben? Hoe moet ik dan het 'verbruik' bekijken voor de '3 speakers'? Gaat dat beetje goed spelen of is het helemaal niet zo simpel als ik denk? Budget zou iets van een 125€ zijn voor de sub.
1x Alesis RA150 versterker
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Rated output:
* 4 ohms: 75 watts RMS per channel
* 8 ohms: 45 watts RMS per channel
* 8 ohms: 150 watts RMS, bridged mode
Signal to Noise Ratio:
* >105dB
Frequency Response:
* 10Hz - 70kHz +0, -3dB
Distortion:
* < 0.02% @ 4ohms, 20Hz - 20kHz |
Foto achterkant: http://i7.ebayimg.com/08/i/001/23/1c/ad10_1.JPG
2x Alesis Monitor One MKII passief
code:
1
2
3
4
| - frequentie bereik: 45 Hz - 20 kHz +/- 3dB - vermogen: 120 watt RMS, 200 watt piek - impedantie: 4 ohms - gevoeligheid: 88 dB SPL @ 1 watt en 1 meter |
Speelt allemaal zeer netjes, met deze set produce ik, het geluid is vrij neutraal.
Maar soms als ik gewoon muziek beluister, heb ik toch graag zo wat extra laag. Vandaar dat ik eraan dacht om een aparte subwoofer bij te kopen.
De versterker heeft geen aparte sub uitgang. De 2 monitors zijn nu gewoon aangesloten zoals het moet, eentje links en eentje rechts. Als ik een subwoofer aanschaf, kan ik die dan bridged aansluiten (sub op de plus van het ene kanaal en op de min van het andere kanaal.)? Maar dan geeft de versterker 8ohm? Terwijl de monitors 4ohm moeten hebben? Hoe moet ik dan het 'verbruik' bekijken voor de '3 speakers'? Gaat dat beetje goed spelen of is het helemaal niet zo simpel als ik denk? Budget zou iets van een 125€ zijn voor de sub.