[Server 2008] Group Policy: desktop.ini en kolommen

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-02 15:24
Ik zit nu al een tijdje te rommelen met 2 dingen die ik wil forcen door middel van een groep policy. Ik heb eigenlijk nog niets kunnen vinden en ook niets in het register wat ik kan apply'en dmv een .reg key in het logon script.

2 dingen:

1. Desktop.ini files moeten uitgeschakeld geworden. Overal vind je die en ze zijn me meer lastig dan dat ik ze nuttig vind. Ook al zijn ze hidden, ik vind het irritant. (ik wil namelijk hidden files and folders wél tonen). :)

2. Het liefst heb ik dat bij elke map in de 'detail' weergave alleen 'Naam, Gewijzigd Op, Type en Grootte' wordt weergegeven. Echter, in een map met afbeeldingen staat er 'Naam, Genomen op, Labels, Grootte en Classificatie'.. Nog erger, in een map met mp3 files staat er: 'Naam, Artiesten, Album, #, Genre en Classificatie'.. Allemaal zaken waaraan ik niets heb. Wat boeit mij het hoeveelste nummer op een album een bepaald nummer is.. :P Het liefst zou ik dat voor elke gebruiker willen forcen naar 'Naam, Gewijzigd Op, Type en Grootte'.. Owja, de gebruiker zou het wat mij betreft dan nog mogen veranderen, maar dat is niet persé nodig. Geforced is ook goed.

Naast wat how-to's hier en daar heb ik eigenlijk niets zinnigs over beide dingen kunnen vinden.. Ook al niets over .reg's. Is er iemand misschien die met hetzelfde probleem zat en het misschien al heeft opgelost?

[ Voor 52% gewijzigd door Steephh op 11-01-2009 14:40 ]

_@/'

• Steephh
Kickje O+ :$

[ Voor 14% gewijzigd door Steephh op 16-01-2009 18:18 ]

_@/'

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Al naar Group Policy Preferences gekeken? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Steephh
Ja, maar daar kan ik niets vinden over desktop.ini en ook al niet over die indeling van de kolommen.

Overigens, het uitschakelen van de creatie van thumbnails (thumbs.db) heb ik al wel kunnen uitschakelen, dat is namelijk gewoon in de grouppolicy terug te vinden. Blijft nog steeds open:

1. preventie van de aanmaak van desktop.ini files
2. vaste indeling van kolommen per map (waarbij het niet uit maakt of er muziek, afbeeldingen oid in staan)

Het uitschakelen van de aanmaak van de desktop.ini files is volgens mij niet eens mogelijk, ik kan er iig vrij weinig over vinden via google.

[ Voor 39% gewijzigd door Steephh op 17-01-2009 12:15 ]

_@/'

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan met gpo-prefs wel de inhoud van die desktop.ini bestanden veranderen (ini-files-setting..). Het wegkrijgen is denk ik niet mogelijk.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters