Draadloos netwerk alleen zichtbaar op iphone

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 19:03

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
ik heb een draadloos router, van Belkin, 2 pc's met wireless usb-sticks, en een iphone.
Het draadloos netwerk is op geen enkele manier beveiligd, heb gewoon even de factory-instellingen teruggezet.
Als ik dan verbinding maak, kunnen alle 3 de clients (2pcs + telefoon) netjes via wifi internetten.

Maar dan ben ik een tijd bezig, valt het internet op beide pc's ineens uit. En hoevaak ik ook laat zoeken naar nieuwe netwerken, beide pc's vinden het netwerk niet meer. Maar mijn iphone vindt hem wel altijd zonder problemen, en kan goed verbinding leggen.

Het ligt in ieder geval zeker niet aan de signaal sterkte, want de router staat in dezelfde kamer als de clients, en ze hebben altijd vol bereik (als ze verbinding hebben). Wat ik dan ook probeer, ze krijgen geen verbinding, pas weer als ik mijn router terugzet naar fabrieksinstellingen.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
SSID Broadcast staat aan
Wireless mode staat op mixed b+g
channel auto
protected off
client filtering off
WPS staat aan

tjah..

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staan er in jouw omgeving andere routers of AP's te roepen en te doen, wellicht op hetzelfde kanaal? Ik zou sowieso een kanaal kiezen die (bijna) niemand gebruikt, en beveiliging erop knallen (geen WEP!).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:46
channel auto

verander dat eens? hopt dat ding niet toevallig gewoon naar kanaal13, wat door niet elk apparaat herkend wordt? (kanaal13 is in USA niet toegestaan, sommige drivers zijn dan ook gelimiteerd tot 1-12 (of softwarematig ingesteld op USA)

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:13:
Staan er in jouw omgeving andere routers of AP's te roepen en te doen, wellicht op hetzelfde kanaal? Ik zou sowieso een kanaal kiezen die (bijna) niemand gebruikt, en beveiliging erop knallen (geen WEP!).
Belkin usb stick vindt iets van 14 netwerken. Nu werkt internet via auto, en is het channel 1. Is het niet erg raar als een wireless adapter van een laptop + 2 wireless sticks, allemaal niet met een kanaal 13 om kunnen gaan?

Beveiliging komt later wel, wil eerst gewoon een stabiele verbinding hebben. want nu moet ik iedere keer router resetten, en zou ik die beveiliging etc weer opnieuw in moeten stellen.

tjah..

• DJSmiley
gizmo9003 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:18:
[...]

Belkin usb stick vindt iets van 14 netwerken. Nu werkt internet via auto, en is het channel 1. Is het niet erg raar als een wireless adapter van een laptop + 2 wireless sticks, allemaal niet met een kanaal 13 om kunnen gaan?
.
Alle 3 is idd iets minder voor de hand liggend idd. (maar goed, who knows). Andere optie is dat ie m niet meer volgt als ie van kanaal hopt... Maar goed, niet getest is niet uitgesloten.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Duidelijk. Scan met behulp van bijv. Network Stumbler eens op je omgeving, en pik een kanaal die het minst gebruikt wordt.

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Exorcist schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:23:
Duidelijk. Scan met behulp van bijv. Network Stumbler eens op je omgeving, en pik een kanaal die het minst gebruikt wordt.
Even hele omgeving gescand, maar liefst 24 netwerken die hij oppikt. zitten bijna allemaal op kanaal 11. 4 Was door niemand in gebruik, dus daar heb ik hem nu op ingesteld. Ben benieuwd.

tjah..

• DJSmiley
Exorcist schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:23:
Helaas ziet Network Stumbler alleen wifi netwerken, en wordt er ook door veel andere apparaten op de 2.4Ghz band gezonden. Vrij kanaal != dus stabiele verbinding.

Heb dit soort problemen ook gezien bij mensen die (toen ik het vroeg) een Marmitek (of vergelijkbaar) draadloze-videozender hadden (dvd/tv draadloos versturen).
"trek die stekker er maar uit" -> werken als een zonnetje. Stekker erin, wifi weg/brak/onzichtbaar

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DJSmiley schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:31:
[...]

Helaas ziet Network Stumbler alleen wifi netwerken, en wordt er ook door veel andere apparaten op de 2.4Ghz band gezonden. Vrij kanaal != dus stabiele verbinding.

Heb dit soort problemen ook gezien bij mensen die (toen ik het vroeg) een Marmitek (of vergelijkbaar) draadloze-videozender hadden (dvd/tv draadloos versturen).
"trek die stekker er maar uit" -> werken als een zonnetje. Stekker erin, wifi weg/brak/onzichtbaar
Ja, maar daar kun je sowieso weinig aan doen. Babyfoons, magnetrons etc., allemaal factoren die roet in het eten kunnen gooien maar die moeilijk op te sporen zijn. Het allereerst zoeken naar een vrij kanaal mbt Wifi is al een grote stap :)

• DJSmiley
Exorcist schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:35:
[...]

Ja, maar daar kun je sowieso weinig aan doen. Babyfoons, magnetrons etc., allemaal factoren die roet in het eten kunnen gooien maar die moeilijk op te sporen zijn. Het allereerst zoeken naar een vrij kanaal mbt Wifi is al een grote stap :)
Yep, mee eens. (Magnetron moet niet uitmaken, als die straling buiten de magnetron komt klopt er iets niet, dan is ie 'lek' )

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
gizmo9003 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:26:
[...]Even hele omgeving gescand, maar liefst 24 netwerken die hij oppikt. zitten bijna allemaal op kanaal 11. 4 Was door niemand in gebruik, dus daar heb ik hem nu op ingesteld. Ben benieuwd.
Ik wou even laten weten dat de problemen nu over zijn. Het lag dus inderdaad aan de auto-channel setting. Na hem handmatig op channel 4 te zetten gaat alles goed. Bedankt!

tjah..

• gizmo9003

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Hmm... problemen zijn toch nog niet helemaal over.
Het draadloos netwerk werkt meestal wel. Maar om een of andere vage reden valt het ooit gewoon helemaal weg. Het verbindingsteken van windows blijft wel staan, maar als ik hem repair of refresh, dan staat mijn draadloos netwerk niet meer in de lijst erbij. Enige wat dan oplossing biedt is de router weer uit/aan zetten.

Het wegvallen is totaal willekeurig. Zo heb ik bijvoorbeeld ff een uurtje geinternet zonder problemen, ga thee halen, kom terug, werkt het niet meer. Echt heel raar. Zou dit duiden op een router-defect? Het staat nog steeds op kanaal 4 ingesteld, en niemand in mijn omgeving gebruikt dat kanaal.

tjah..

Verwijderd

Nou overlappen de kanalen ook elkaar. Kijk wie er op kanaal 1-3 en 5-7 zitten...

En als het kan, maak een kabel verbinding met de "vaste" PC's. Zeker 100% verbinding.

En als het echt niet kan, en je blijft problemen hebben, dan zit er niets anders op om een a-band (5 Ghz) router of AP aanschaffen. Je moet dan ook de USB sticks vervangen. Kost weer een duit.
Pagina: 1