Toon posts:

toshiba 640gb external usb hard drive onvindbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe externe usb harddrive gekocht van toshiba, 640gb.
Als ik deze aansluit op mn laptop krijg ik geen pop-up verkenningsvenster. De harddrive is ook niet te vinden via de verkenner. Het vreemde (voor mij) is dat de aansluiting wel goed schijnt te zijn. De usb port is 1.1 en device usb 2.0. Dat het device sneller kan dan 1.1 wordt aangegeven bij aansluiting.
Ook in de device manager kan ik de externe schijf vinden en geeft properties aan dat er geen problemen zijn.
Ik heb de troubleshooter geprobeerd, driver update en andere poorten maar alles zonder succes.
(Ik werk met windows xp met sp3)

Het vervelende is dat de harddrive wel werkt op een andere pc..
Heeft iemand een idee hoe de schijnbaar goed aangesloten en werkende harddrive kan verkennen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat zegt de disk manager ?, wellicht hoef je alleen maar een driveletter te asignen

640G op usb 1.1 :X ik hoop dat je niet teveel files hoeft te moven

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 11-01-2009 14:12 ]

Iperf

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:50

Twazerty

AVCHDCoder developer

zijn je schijfletters toevallig niet op?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Twazerty schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:12:
zijn je schijfletters toevallig niet op?
Ik neem aan dat je schrijletters van :A t/m Z: gaan bij windows, ik weet het niet zeker.. gebruik dagelijks geen windows. Is er trouwens ook geen 'lsusb' command voor windows zoals je die ook in linux hebt?

Keep it simple stupid

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Zoals al eerder gezegd; probeer Disk Manager (Schijfbeheer NL) eens, als hij daar bijstaat heeft het zin dit uit te zoeken. Als het daar niet bijstaat gaat de schijf of nooit werken, of zal je de computer opnieuw moeten installeren (schijven maken gebruik van standaarddrivers in de meeste gevallen, vandaar dat dat soms helpt).

Suc6!

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600