Dell upgradeset gekocht, verkeerde informatie.

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Stel: je koopt bij Dell voor vele honderden euro's een upgradeset. Een Dell Quad-Core X3323 2.50 GHz CPU, waarbij niet duidelijk aangegeven staat op welke socket deze CPU past. De Dell X3323 is een derivaat van de X3320, blijkbaar van Dell zelf uit gemaakt.

Nader onderzoek met de Processorfinder van Intel wijst uit dat er voor de X332x verschillende steppings in omloop zijn. Deze passen niét op LGA771 (serversocket), wél op LGA775 (standaard socket).
  • SLB69 2.5 GHz X3320 4 1333 MHz 45 nm R0 6 MB LGA775 N/A
  • SLAWF 2.50 GHz X3320 4 1333 MHz 45 nm M1 6 MB LGA775 N/A
Maar... er is meer. Volgens Dell is deze upgrade compatible met één product:
Compatibility
This product is compatible with the following systems:
PowerEdge T300
Laten we daar eens kijken.
DELL POWEREDGE T300 SPECIFICATIONS
Socket Single, LGA771
Processor Support Celeron, Core™ 2 Duo, Xeon® 3000 series, Xeon 5000 series
Hee, verrassend! Een LGA771-mobo. En het ondersteunt Celeron's en C2D's die op Socket 771-formaat zijn gemaakt. Wauw. Hence the sarcasm, hier klopt he-le-maal niets van want die zijn alleen compatible met S775. Kijk maar in de Pricewatch. Het enige wat hier nog van te maken is is dat de basis van enkele processoren gemaakt is voor meerdere sockets, een X3320 past op S775 terwijl hetzelfde product voor LGA771 E5420/L5420 heet.

Goed... we zitten dus met een probleem, onder meer een gevalletje Foute/Onvolledige/Verkeerde Productinformatie. En dat is nog het minste... deze CPU is niet aan de gang te krijgen op een S775-moederbord. Stel dat Dell niet thuisgeeft, wat is hier nog van te maken?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Een rechtzaak?

Verwijderd

Je hebt de processor gekocht voor een PowerEdge T300?

Wie zijn "we". Is dat een bedrijf? Ben je een particulier?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:16
Uhm, stel dat? Wat heb je daar aan.

Waarom niet gewoon eerst contact opnemen met Dell alvorens een groot speculatietopic te openen?

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-01 14:02
DELL zal hier vast wel op reageren zoals t hoort. Dell kennende iig. Tis vervelend, maar meer dan een rechtzaak zal je er niet uit halen denk ik.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
De CPU is gekocht door een particulier, gewoon in voor het eigen systeem. Excuus dat ik dat niet vermeld heb. ''We'' gebruik ik ook wel eens in het algemeen ;) Onder het motto: serverprocessoren zijn wat zuiniger dan standaardversies (verlaagd voltage) en schijnen ook beter over te klokken. Waarom eens niet een gokje nemen? :)

Jullie hebben het over een rechtzaak, hmm... klinkt meer als een schikking of kort geding. Het is natuurlijk wel een flink bedrag, aan de andere kant is het ook verstandig om het eerst uit te vechten met de Klantenservice. Mijn vraag is voorlopig: wat is jullie mening over de door mij aangedragen argumenten over foutieve informatie van Dell uit?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me duidelijk een gevalletje van een product, namelijk de Dell X3323, dat niet aan de verwachtingen voldoet, namelijk het passen op een LGA771 socket. En aangezien de shop zelf aangeeft dat het product wel compatible is, lijkt het mij duidelijk dat jou niet te verwijten valt dat je als consument niet genoeg onderzoek hebt gedaan.

Ik zou je in elk geval willen vragen om eerst even af te wachten wat hierop de reactie van Dell is en er met de shop proberen uit te komen, alvorens hier een topic te openen. Als je er niet uit komt staat het je natuurlijk vrij om alsnog hier een topic te starten met daarin de situatie en de verschillende standpunten.

Voorlopig dus op slot :)

[ Voor 34% gewijzigd door Orion84 op 11-01-2009 14:54 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.