Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GTA IV joypad & stuurwiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn doel is een joypad emulator te creëeren om het mogelijk te maken een joypad en stuurwiel/pedalen met GTA IV te gebruiken (met snelle schakeling tussen auto en wandel modus).

Momenteel ben ik bezig met een dll voor het emuleren van een XBOX 360 Controller voor de PC versie van GTA IV. De huidige status is dat ik een dll heb gemaakt welke inhaakt op DirectInput en alle controller activiteiten wegschrijft in een log bestand. Met deze dll kan ik het gedrag van de originele XBOX 360 For Windows controller bepalen. Helaas heb ik zelf deze controller niet en daarom ben ik op zoek naar iemand die voor mij een experiment kan uitvoeren. Voor dit experiment heb je het volgende nodig:
  • De PC versie van GTA IV (geupdate met Rockstar December patch)
  • Een XBOX 360 controller (waarvan de triggers analoog werken)
Als je me wilt helpen volg dan de volgende stappen:
  1. Download dinput8.dll
  2. Kopieer dinput8.dll naar de GTA IV game directory:

C:\Program Files\Rockstar Games\Grand Theft Auto IV\
  3. Start GTA IV, zet de force feedback aan, druk alle controller knoppen een keer in en gooi de stuurknuppels een keer rond. Doe vervolgens een actie waarbij je de force feedback voelt.
  4. Verlaat het spel (langer doorgaan maakt het log bestand alleen maar onnodig groter)
  5. Controleer de My Documents folder voor het bestand dinput8_log.txt
  6. Verstuur het dinput8_log.txt bestand naar mij (bijvoorbeeld via www.mediafire.com)
  7. Verwijder dinput8.dll van de game folder
Alvast bedankt,
Pruts

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-09 21:56
zoiets bestaat al, <KLIK>

Verwijderd

Topicstarter
@tweeny:
De xinput9_1_0.dll and the xbox360cemu.ini werken helaas niet met de GTA IV December update.
Rockstar raad aan om de joypad hack te verwijderen wanneer je de update installeerd.
Ook kun je niet schakelen tussen controllers. Bovendien grijpt xinput9_1_0.dll niet in op DirectInput maar op Xinput (het maakt alleen gebruik van DirectInput).

Wat ik daarnaast wil proberen is om de digitale triggers van de rumplepad te vervangen door de analoge pedalen van een struurwiel controller.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 12:35 ]