Ik heb de windows 7 beta gedownload , en alles draait stabiel, alleen heb ik een probleem met windows 7 in het netwerk. Het network center in windows 7 toont enkel de vista pc . De overige pc's worden niet weergegeven (xp, mac, nas schijven,... allemaal niet zichtbaar). Zijn er mensen die er hier ook die problemen hebben? En hoe los je dit op? Werkgroepen worden namelijk vervangen door "homegroups". Ik heb de werkgroep al kunnen instellen, maar het hielp niet.
Ik zie mijn andere XP pc's ook niet onder "Network" in Windows Explorer. Ik kan ze echter wel gewoon bereiken door in Explorer "\\<computernaam>" te typen of "\\<ip-adres>". Je kunt eventueel een snelkoppeling maken die naar deze locaties linkt.
Ik weet niet of het altijd zo is dat je XP pc's niet in "Network" ziet in Win7, want ik heb thuis een beetje een raar netwerk (2 routers achter elkaar, met de XP pc aan de eerste router en de Win7 pc aan de wireless van de 2e router)
Ik weet niet of het altijd zo is dat je XP pc's niet in "Network" ziet in Win7, want ik heb thuis een beetje een raar netwerk (2 routers achter elkaar, met de XP pc aan de eerste router en de Win7 pc aan de wireless van de 2e router)
Bedankt dat werkte inderdaad, wel wat moeten prutsen met gebruikersinstellingen (windows 7 bleef maar zeuren om een wachtwoord, terwijl er gewoon geen is
).
Ik heb hetzelfde probleem; heb hier een netwerk mert daarin 5 XP pro systemen, 1 server, 2 macs en 1 laptop met windows 7.
Iedereen kan iedereen zien, echter kan de windows 7 machine alleen de server en de macs zien. De XP systemen blijven verborgen. Benaderen op ip-adres wil echter wel.
Het is lastig maar heb nog geen oplossing gevonden.
Iedereen kan iedereen zien, echter kan de windows 7 machine alleen de server en de macs zien. De XP systemen blijven verborgen. Benaderen op ip-adres wil echter wel.
Het is lastig maar heb nog geen oplossing gevonden.
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Network Map in Windows Vista does not display computers that are running Windows XP
/edit: Whoops, Rupie was me al lang voor
/edit: Whoops, Rupie was me al lang voor
[ Voor 15% gewijzigd door Nielson op 24-08-2009 10:07 ]
Maar die Network Map heeft geen ene meter te maken met Network Neighbourhood.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1