Nederlands is makkelijker als je denkt
Niet echt een oplossingGluten Parody schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:18:
Stickertje op de infraroodsensor.
Dat staat mij ook niet bij. Waar kan ik dat uberhaupt instellen?Nielsvr schreef op zondag 11 januari 2009 @ 11:34:
Dit is het onderhoudsprogramma van Mac OSX i guess. Maar staat mij niet bij dat hij hem uit de slaapstand mag halen... tenzij je dat ooit heb ingesteld? Als je snachts je mac aan laat staan worden er verschillende onderhoudstaken verricht.
Of een doodnormale gloeilamp, die straalt ook een klein beetje infrarood uit.
Eh ja, een Logitech DiNovo mini (bluetooth). Maar volgens mij is die niet in staat de Mac te wekken.Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:23:
Heb je toevallig een wireless tobo?
Ik heb de Hibernate Mode aangepast zodat hij de geheugeninhoud op de hardeschijf wegschrijft en daarna fysiek uit gaat. Hierdoor is mijn boot tijd toch nog beperkt tot ca. 10 seconden en gaat het ding niet elke keer na 30 min weer aan.
Als het aan de IR sensor ligt kun je ook altijd nog je remote pairen, dan pakt je mini alleen nog signaal van jouw remote op.Gluten Parody schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:25:
Mijn Mac mini werd vaak wakker op rare momenten, totdat ik de IR-sensor blokkeerde. Blijkbaar pikte ie storing op van een ander apparaat ofzo...
Bij je BT opties kun je aangeven of dit mogelijk is. Probeer het eens uit te zetten.SeatRider schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:49:
[...]
Eh ja, een Logitech DiNovo mini (bluetooth). Maar volgens mij is die niet in staat de Mac te wekken.
Verwijderd
Dus je moet 'Detecteerbaar' uit zetten?zAo schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:40:
[...]
Bij je BT opties kun je aangeven of dit mogelijk is. Probeer het eens uit te zetten.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 23:25 ]
Nee, "Allow Bluetooth devices to wake this computer" onder Advanced.Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:24:
Dus je moet 'Detecteerbaar' uit zetten?
[ Voor 20% gewijzigd door Daedalus op 12-01-2009 23:30 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Knopje Geavanceerd in Bluetooth voorkeuren.
Verwijderd
Verwijderd
Thanks voor je toelichting. Bij mijn mac mini (let op; ik ben niet de TS-er en wil dit Topic niet kapen) was dit al uitgeschakeld. Ik heb overigens ook alleen een bluetooth muis. Ik kan mijn mac mini alleen uit stand-by halen met een druk op het (bedrade) tobo. Gek genoeg heb ik dezelfde klachten als de TS-er.Daedalus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:30:
[...]
Nee, "Allow Bluetooth devices to wake this computer" onder Advanced.
Ik zie dit niet als kaping! Laten we onze krachten bundelenVerwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:31:
[...]
Thanks voor je toelichting. Bij mijn mac mini (let op; ik ben niet de TS-er en wil dit Topic niet kapen) was dit al uitgeschakeld. Ik heb overigens ook alleen een bluetooth muis. Ik kan mijn mac mini alleen uit stand-by halen met een druk op het (bedrade) tobo. Gek genoeg heb ik dezelfde klachten als de TS-er.
1
2
3
4
5
| 13-01-09 13:19:24 kernel sleep 13-01-09 13:19:24 kernel Wake reason = EHC1 13-01-09 13:19:24 kernel System Wake 13-01-09 13:19:24 kernel Previous Sleep Cause: 5 13-01-09 13:19:24 kernel USB (EHCI):Port 1 on bus 0x24 has remote wakeup from some device |
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Hij zegt bij mij:Daedalus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:34:
Kijk anders 'ns in de Console (Applications > Utilities) onder All Messages wat de reden van het ontwaken is, bijvoorbeeld:code:In dit geval was het dus de muis die op de eerste USB poort zit die de machine uit z'n slaap haalde.
1 2 3 4 5 13-01-09 13:19:24 kernel sleep 13-01-09 13:19:24 kernel Wake reason = EHC1 13-01-09 13:19:24 kernel System Wake 13-01-09 13:19:24 kernel Previous Sleep Cause: 5 13-01-09 13:19:24 kernel USB (EHCI):Port 1 on bus 0x24 has remote wakeup from some device
Wat op zich grappig is, want ik heb er geen USB devices aan zitten, alleen dus de Logitech DiNovo via de ingebouwde bluetooth.USB caused wake event (EHCI)
Die stond bij mij nog aangevinkt. Nu uitgezet, ben zeer benieuwdDaedalus schreef op maandag 12 januari 2009 @ 23:30:
[...]
Nee, "Allow Bluetooth devices to wake this computer" onder Advanced.
[ Voor 14% gewijzigd door SeatRider op 13-01-2009 18:41 ]
De IR-receiver en Bluetooth controller zitten ook aan de USB bus. Kijk in System Profiler onder USB. Er stond niet een busnummer bij?SeatRider schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:39:
[...]
Wat op zich grappig is, want ik heb er geen USB devices aan zitten, alleen dus de Logitech DiNovo via de ingebouwde bluetooth.
[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 13-01-2009 18:58 ]
Nee, niet zoveel info als jij postte. Maar ik draai nog 10.4, misschien dat die minder info geeft?Daedalus schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:58:
[...]
De IR-receiver en Bluetooth controller zitten ook aan de USB bus. Kijk in System Profiler onder USB. Er stond niet een busnummer bij?
Verwijderd
ps. ik draai dus 10.5, itt de TS die 10.4 draait.
Eindelijk, komt 'ie:

&

Zoals te zien is, heeft de mini exact (maar) 1 uur stand-by gestaan. Gisteravond toen ik al lag te snurken werd hij wakker (soms merk ik dat, want dan zie ik een zwak licht van het scherm dat door de slaapkamerdeur naar binnen lekt) De reden dat hij wakker werd was "USB7" en/of "USB port 6 on bus 0xfd has remote wakeup from some device". Hmm.
Edit: het energie schema heb ik zo ingesteld dat hij na 20 minuten automatisch op stand-by moet gaan. Dat gebeurt dus ook helemaal niet.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2009 09:58 ]
Ik heb al alle USB meuk los gehad, maar dat maakt niet uit. 't Ding slaapt precies 6 seconden, en wordt dan gewoon weer wakker. Ik vind dit behoorlijk frustrerendWake reason = EHC1
Misschien is het wel een van de interne USB dingen, IR receiver, iSight, card reader of BT meuk... maar hoe kom ik daar achter?
Volgens het log
Dan is dan IR Receiver of iSight volgens de System Profiler... Maar dan is de vraag: wat die je eraan?USB (EHCI):Port 1 on bus 0xfd has remote wakeup from some device
.. en zoals altijd staat heel google weer vol met mensen die het zelfde hebben... en zoals altijd weer niemand het antwoord..
[ Voor 30% gewijzigd door voodooless op 01-11-2010 23:22 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Dat heb ik ook met mijn 24" iMac gehad, super irritant en het ging naar een SoftwareUpdate weg.voodooless schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:13:
Ik heb de zelfde onzin met mijn gloednieuwe 27" iMac
[...]
Ik heb al alle USB meuk los gehad, maar dat maakt niet uit. 't Ding slaapt precies 6 seconden, en wordt dan gewoon weer wakker. Ik vind dit behoorlijk frustrerend
Misschien is het wel een van de interne USB dingen, IR receiver, iSight, card reader of BT meuk... maar hoe kom ik daar achter?
Volgens het log
[...]
Dan is dan IR Receiver of iSight volgens de System Profiler... Maar dan is de vraag: wat die je eraan?
.. en zoals altijd staat heel google weer vol met mensen die het zelfde hebben... en zoals altijd weer niemand het antwoord..
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?