Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] start 's nacht op uit StBy of SlSt

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 12:18
Hallo iedereen,

M'n computer start 's nachts op uit slaapstand of standby, om 3 uur 's nachts, ik heb m'n bios al uitgekamd, maar de optie om dat te doen staat niet aan (trouwens bij gewoon uitschakelen doet hij dit niet), m'n taakplanner-service is uitgeschakeld, dus die kan het ook niet zijn.
Iemand enig idee waar ik nog kan beginnen zoeken?

Alvast bedankt

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Schakel WOL eens uit :)
En Power on by USB

• honda4life
zitten geen kabeltjes in hoor, ik denk toch dat het stipt om 3u 's nachts is dat ik het elders moet zoeken :) maar zal het zeker eens proberen

• Dysmael
Heel vreemd, een computer die aangaat zonder stroomkabel...
En je bedient hem met je gedachten of is er stiekem toch wel op zijn minst een toetsenbord aangesloten?

Ik gok dat je op zijn minst een stroomkabel, monitorkabel, toetsenbord en muis hebt aangesloten.
Dat zijn toch al vier kabeltjes ;)

Je PC heeft geen netwerk?

Oftewel: controlleer je power-instellingen nog eens in het BIOS van de pc.
En schakel WOL ook maar uit, ook al heb je geen netwerk.

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Is er toevallig geen taak gescheduled die om die tijd gestart wordt (via Windows task scheduler).

Mijn weblog

• Dysmael
Honda4life geeft al aan dat de taskscheduler niet is ingeschakeld.

Je zou overigens ook de eventlog er nog even op na kunnen slaan of je daar iets ziet staan op het specifieke tijdstip.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
honda4life schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:54:
zitten geen kabeltjes in hoor, ik denk toch dat het stipt om 3u 's nachts is dat ik het elders moet zoeken :) maar zal het zeker eens proberen
Mocht het een laptop zijn, ik heb hetzelfde probleem gehad... ook zonder kabeltjes! :) Bleek dat de wireless kaart in mijn laptop wake-on-wireless ondersteund, kijk eens (in het geval van een draadloze verbinding) of je deze optie in de bios kan vinden.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kijk eens naar je automatische updates... die staan bij default op 's nachts om 3 uur. En ik geloof dat dat NIET tezien is bij geplande taken...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Dysmael
Voor zover ik weet haalt Windows Update je pc niet uit standby.

Software kan je pc uberhaupt niet uit standby halen trouwens, de computer staat namelijk op standby en dan draait er geen software :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Software kan zeker wel je pc uit standby (laten) halen, zo werkt het opnemen met Media Center ook (ts, heb je toevallig trouwens Vista HP of Ultimate?). Hiervoor programeert de software gewoon de RTC wake up timer in de bios.

/edit: Zo dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nielson op 11-01-2009 13:10 ]

• Dysmael
Waarmee je bevestigd dat software de pc niet uit standby kan halen.
Wake on RTC word daar inderdaad voor gebruikt, software is niet actief in S3/S4 state.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:23
Misschien gidsgegevens die 'snachts geupdate worden? Als het elke keer strak om 3 uur is, moet ej toch al je programma's even doorkijken.. misschien virusdefinities ?

• honda4life
je hebt gelijk, m'n laptop probeert een windows update te installeren (die nooit lukt) vandaar de reden dat die elke nacht opnieuw probeert
Bedankt iedereen :)
Pagina: 1