Windows 2000 en ASPI (HEEEEEEELP!!)

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Ik heb al in het archief van Tweakers gezien dat Win2K geen ASPI-drivers installeert. Dat heb ik -via een tip uit het archief- du zelf gedaan. Resultaat is dat nu met Fireburner en Plextools kan branden, maar Nero en EasyCD-Creator 5.0 doen het niet of niet goed. Moet ik behalve de installatie van die ASPI-layer nog iets anders in de settings veranderen?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• 4-legged-bird
Ik vergat te zeggen dat ik die ASPI-drivers goed heb geinstalleerd (versie 4.60).

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

try ForceASPI
deed bij mij wonderen

• 4-legged-bird
Daar heb ik al flink naar lopen zoeken (zonder succes), naar ForceASPI. Maar niet kunnen vinden....

• 4-legged-bird
En kijk, ineens heb ik het. ForceASPI staat op http://www.cdrinfo.com/software/utils.shtml voor de liefhebber.

Verwijderd

Hi there,
this will help your cause I am sure:
http://www.cyrus.troy.btinternet.co.uk/yaa2.htm

Good luck.

• 4-legged-bird
He Cris,

Dat hielp mij dus niet! Ik had die post natuurlijk al gezien, maar desondanks werkt het nog niet zoals het hoort. Volgens Aspichk is alles in orde, maar onder Nero en Easy CD-Creator 5.0 loopt de zaak resp. niet en vast.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 25 februari 2001 18:44 schreef 4-legged-bird het volgende:
He Cris,

Dat hielp mij dus niet! Ik had die post natuurlijk al gezien, maar desondanks werkt het nog niet zoals het hoort. Volgens Aspichk is alles in orde, maar onder Nero en Easy CD-Creator 5.0 loopt de zaak resp. niet en vast.
Probleem dus nog niet opgelost??
ForceASPI al wel geprobeerd?

• 4-legged-bird
Ja, heb ik geprobeerd. Volgens ASPICHCK.EXE is alles in orde. Als ik een testrun draai in Nero stopt 'ie er meteen mee met de boodschap ASPI/SCSI failure. Niet opgelost dus. Gelukkig kan ik nog met PlexTools branden, maar het is natuurlijk niet zoals het hoort.

Verwijderd

Op de webpage van www.nero.com staat een winaspi.dll voor Nero 5.xxx en in de handleiding voor W2000 gebruikers op de zelfde pagina staat waar deze moet onderbrengen.En het werkt voor NERO,maar niet EZCD4/5 hier zit programmeer fout in.B-)

• 4-legged-bird
Allereerst dank aan D.F. Molenaar voor de ASPI-file (kan niet replyen, krijg mail terug). De vervanging van de bestaande ASPI-file door de nieuwe van de Nero-pagina helpt dus ook niet. Ik krijg de melding SCSI/IDE-error. Ik heb een MSI-bord met de VIA-chipset. Moet ik iets van die IDE-drivers veranderen of zo??

Verwijderd

Welke VIA driver versie heb je geinstalleerd???

De IDE drivers die bij versie 4.28 zitten maken van je IDE apparaten ineens SCSI apparaten |:(

• 4-legged-bird
Ik heb versie 4.28 geinstalleerd. Had ik een andere versie moeten nemen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 februari 2001 15:40 schreef 4-legged-bird het volgende:
Ik heb versie 4.28 geinstalleerd. Had ik een andere versie moeten nemen?
Bij mij werkten Nero en WinDAC ook niet goed door de 4.28 drivers. Je ATAPI devices zijn dan SCSI, maar wel een brakke SCSI. Er gaat dan vanalles fout. De beste oplossing is het uninstallen van de IDE drivers uit de 4.28.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 4-legged-bird
Op maandag 26 februari 2001 15:53 schreef Exirion het volgende:

[..]

Bij mij werkten Nero en WinDAC ook niet goed door de 4.28 drivers. Je ATAPI devices zijn dan SCSI, maar wel een brakke SCSI. Er gaat dan vanalles fout. De beste oplossing is het uninstallen van de IDE drivers uit de 4.28.
Hoe doe ik dat deinstalleren? En dan 4.26 installeren?

Pagina: 1