Hallo, ik heb gister een nieuwe router en een nieuwe switch gekocht, omdat ik van die goedkope "meuk"-pruttel afwilde, ik heb toen het volgende gekocht:
- Linksys WRT54GL
- Linksys SD2008 8 Ports 10/100/1000MBIT
En heb ik het zo opgestelt:
Modem -> Linksys WRT54GL -> Linksys SD2008 -> 5 PC's
Maar loop ik het volgende tegenaan, met bestandsoverdrachten binnenin het netwerk heb ik maar een snelheid van rond de 7MB/ps, en geeft de taakbeheer in Windows XP & Vista aan dat hij rond de 4-6% belast word, ook als ik meerdere transfers doe naar 1 computer dan verdeelt hij de snelheid en blijft de belasting 4-6%. Deze snelheid is zelfs nog minder dan met 100MBIT (~11-12MB/ps).
In huis heeft elke PC een onboard netwerkkaart die voorzien is van 1000MBIT, en ik gebruik Cat5e kabels wat dus allemaal goed is. Ik ben bang dat het gelimiteerd word door Windows. Maar ik kan het mis hebben.
Weten jullie hoe ik dit dus goed krijg en niet dat hij maar 4-6% belast word?
PS: Mijn CPU word totaal niet belast onder het transferen!!
- Linksys WRT54GL
- Linksys SD2008 8 Ports 10/100/1000MBIT
En heb ik het zo opgestelt:
Modem -> Linksys WRT54GL -> Linksys SD2008 -> 5 PC's
Maar loop ik het volgende tegenaan, met bestandsoverdrachten binnenin het netwerk heb ik maar een snelheid van rond de 7MB/ps, en geeft de taakbeheer in Windows XP & Vista aan dat hij rond de 4-6% belast word, ook als ik meerdere transfers doe naar 1 computer dan verdeelt hij de snelheid en blijft de belasting 4-6%. Deze snelheid is zelfs nog minder dan met 100MBIT (~11-12MB/ps).
In huis heeft elke PC een onboard netwerkkaart die voorzien is van 1000MBIT, en ik gebruik Cat5e kabels wat dus allemaal goed is. Ik ben bang dat het gelimiteerd word door Windows. Maar ik kan het mis hebben.
Weten jullie hoe ik dit dus goed krijg en niet dat hij maar 4-6% belast word?
PS: Mijn CPU word totaal niet belast onder het transferen!!
Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231