Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit mijn brein te kraken over hoe ik het volgende moet gaan aanpakken:

Ik heb momenteel vista ultimate geïnstalleerd op m'n HP Pavilion.
Ik heb het vermoeden dat de gfx kaart stuk is, en dus moet ik van HP eerst even testen met het programma PC-Doctor, dat standaard is geïntrigeerd in de vista versie die HP levert.

Ik kan niet aan dat losse programma komen, dus de enigste oplossing is om de HP herstel dvd te draaien waardoor de hele HD wordt geformatteerd en de fabrieksinstellingen worden hersteld, en de originele vista weer wordt geïnstalleerd.

Op zich geen probleem, maar ik wil graag mijn huidige vista versie, en m'n geïnstalleerde programma's behouden.
Ik heb een 2 hd's in mn pc zitten, dus ik zat te denken om de hd waar vista ultimate op staat los te koppelen, en dan de herstel dvd te draaien, waarnaar ik later de hd met ultimate erop weer aansluit.

Kan dit? Geeft dit rare problemen met de bootloader? Is het een probleem dat beide versies op C: horen te staan?

Of is er een andere manier om het aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hiervoor zijn programma's als Symantec Ghost en Acronis Trueimage perfect. Die kosten wel geld, maar zorgen ervoor dat je altijd je operating systeem terug kunt zetten na een virus of ander probleem. Oftewel: het geld meer dan waard.

Je maakt dan een image van je partitie met het operating systeem, op een vergelijkbare manier als je recovery DVD werkt. Dan kun je gewoon de oude versie terug zetten, uitproberen en dan weer je Ultimate terugzetten.

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 11-01-2009 00:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ken Trueimage, maar gaat dat zonder problemen dat terugzetten? ik ben daar een beetje huiverig voor.

Ik vraag me wel af hoe dat dan precies gaat. Ik bedoel stel je voor je hebt maar 1 hd.
Je installeert Trueimage en maakt een backup van je partitie, en daarna installeer je een andere Vista versie.

Dan moet je Trueimage weer installeren neem ik aan? En dan zet je je oude OS gewoon doodleuk terug, zonder conflicten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 01:00:
Ja ik ken Trueimage, maar gaat dat zonder problemen dat terugzetten? ik ben daar een beetje huiverig voor.
Ik vraag me wel af hoe dat dan precies gaat. Ik bedoel stel je voor je hebt maar 1 hd.
Je installeert Trueimage en maakt een backup van je partitie, en daarna installeer je een andere Vista versie.
Dan moet je Trueimage weer installeren neem ik aan? En dan zet je je oude OS gewoon doodleuk terug, zonder conflicten?
Je maakt een image van de partitie op een andere partitie of externe harde schijf. Bij de programma's horen bootable CDs, waarmee je opstart als je het OS terug wilt zetten. Angst hiervoor? Ik heb deze programma's al heel vaak gebruikt, recentelijk ook om mijn eerste malware-infectieprobleem op te lossen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kun je het programma niet op de DVD vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:38
als 1 hdd leeg mag zou ik gewoon daar vista op restoren en testen.
ben je klaar hdd weer leeg maken en vanuit je bestaande vista installatie opnieuw indelen.

denk ik de kortste slag.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je hebt Ultimate, ga naar Start > Maintance (onderhoud) > Backup, en maak een full pc backup.

Dan kan je altijd die backup terug zetten met een startDVD van Vista.

:) Good luck

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meerdere opties dus :)
Ik ga Trueimage proberen, ik heb even een 'testversie' gedownload.

bedankt mensen!
Pagina: 1