Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mijn usb en ik kom er niet meer uit misschien dat een van jullie meer weet.

De comp bestaat uit:

mobo: Asus p5n e sli
geheugen: 2 gig 800 mhz ocz reaper
hd: Seagate baracuda 500g
gpu: asus 8600 gt
cpu: e5200 2.5ghz

nu heb ik dit systeem pas samen gesteld echter nix werkt via usb, ik heb al 5 verschillende usb muizen geprobeert, geheugen stickje werkt soms, maar meestal krijg ik gewoon de melding dat het apparaat niet herkend word zowel in windows xp als in windows vista, het her installeren van de chipset drivers had overigens ook geen zin, het betreft hier gewoon een nieuw moederbord zou deze misschien toch kapot zijn?

Alvast bedankt

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Heb je al geprobeerd om de BIOS te resetten?
Probeer je het met meerdere apparaten tegelijk? Of 1 voor 1? (Altijd 1 voor 1 proberen).
Heb je er misschien een USB-hub aan hangen (afkoppelen).

Persoonlijk zou ik daarna ook nog even een LiveCD (Linux) proberen.

Mocht beide niet helpen, dan is er idd iets defect aan dat moederbord.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Basale vraag, maar heb je alle poorten geprobeerd? Zie je USB controller in het configuratiescherm? En staan die aan in het BIOS (zal wel). Is er nog een header op het mobo die niet aangesloten is en door een andere controller wordt aangestuurd?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Doen de USB-poorten achterop je moederbord het niet en/of die van je kast aangesloten op de headers van je moederbord? Heb je misschien een PCI-kaartje met USB-poorten, probeer eens of daar je usb-devices wel op werken.

Probeer ook zoals kalizec voorstelt een Linux live cd van bijvoorbeeld ubuntu of knoppix.
Doet een usb-stick na het aangesloten te hebben het wel aan een andere computer?
Werkt een usb-toetsenbord in de BIOS?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
ik zal zo ff de bios proberen te resetten heb dit inderdaad nog niet gedaan
ik probeer het wel een voor een ja en heb ook geen usb hub
live cd heb ik ook nog wel liggen goed idee.

@grizzlybeer: ja die zie ik in het configuratiescherm
ook staan usb legacy support en usb 2.0 controller in de bios gewoon op enabled

Maar ik ga weer ff wat proberen heb weer wat hoop
bedankt jongens

Verwijderd

Topicstarter
Bios reset werkt niet,

ook heb ik een live cd geprobeert en nog steeds geen resultaat
jammer genoeg heb ik geen pci kaartje met usb poorten

wel heb ik nu een usb sticky gevonden van 128 mb gewoon een merkloos ding
die vreemd genoeg wel op elke poort van mijn moederbord werkt
de rest van mijn usb apparaten werken nog steeds niet en verschijnen
gewoon als onbekend apparaat

• kalizec
Kun je binnen Windows eens de USB Root Hub weggooien (Device Manager // Apparaatbeheer)? Als er meerdere staan, allemaal? En dan rebooten... probeer daarna weer eens een apparaat dat eerst niet werkte.

Al blijf ik het vreemd vinden dat het met een LiveCD ook niet werkt. Gebeurt er dan uberhaubt iets als je een apparaat aansluit?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zojuist alle 2 de usb root hub's weg gegooid in apparaatbeheer als ik dan opnieuw opstart
worden deze automatisch opnieuw geinstalleerd. alleen andere apparaten zoals mijn usb muis(logitech mx620) usb toetsenbord, usb wlan netwerk stick, allemaal niet herkend windows geeft wel aan dat er wat aan gesloten wordt maar zegt dan gewoon onbekend apparaat. echter dat ene usb sticky van 128 mb doet het als enigste nog wel op elke poort

Ik denk dat ik maandag maar even met het moederbord terug ga

• kalizec
Ik denk dat morgen terug gaan naar de winkel inderdaad handig is. Ik raad je aan alleen nog wel even een paar screenshots of foto's te maken van de aangesloten, maar niet herkende apparaten. Mocht het bedrijf moeilijk doen, dan sta je sterker in je claim dat het niet naar behoren werkt.

Pagina: 1