PC -> VGA -> HDTV, 1080p video,te weinig kleuren, wel scherp

Pagina: 1
Acties:

• ChrisW42
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Ik heb een Dell Latitude D830 met een Nvidia Quadra NVS 140M videokaart, met een VGA kabel aangesloten op mijn Samsung LE37M86 (een Full HDTV). In het Nvidia-configuratiescherm kan ik de resultie voor de Samsung TV, die herkend wordt, instellen op 1920x1080 en dat ziet er super uit.

Als ik 1080p films afspeel (voor nu even een Apple trailer, http://www.apple.com/trailers/disney/earth/) dan ziet dat er qua scherpt super uit. Alleen zie ik wel de nodige korreligheid, en een gebrek aan kleuren (vooral tijdens fade-ins of -outs).

Ligt dat aan de Apple trailer? Ik zie het op de laptop zelf namelijk ook (ook bij de 720p versie).

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Een LCD TV laat korreligheid meer zien dan plasma. Dat komt door sterke contrast.
Apple maakt geen flauwe compressies in trailers, dus kleuren en zo moeten goed zijn. Ze zijn gemaakt met originele bron.

Qua kleuren probleem kan ik niet zeggen, maar mss kun je kleuren van tv aanpassen, die kunnen in zwakke stand staan. Maar als jpeg foto's goed staan en video niet, en je ziet ook zwakke kleuren op laptop scherm, dan is er wat mis met codec/player instelling.

Test ook even met Full HD divx/xvid clip. Dat gebruikt andere codecs en zo weet je waar het fout is.