forum kapot na overgang lycos-> strato

Pagina: 1
Acties:

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-10 12:50

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
Hallo ik heb een site waarop ik een forum had staan.
Dit alles was gedaan bij lycos. nu lycos alles heeft overgedaan naar stroto werkt het foprum niet meer. Ik heb me al de hele avond te pletter gezocht hoe te fixen maar het lukt niet.
een nieuw forum maken zou ook goed zijn maar zelfs dat lukt niet.

ik gebruikte invision forum en krijg nu de melding: kan iemand me verder op weg helpen?
ik kan ook niet vinden of de database opzich weg is want ik heb niet het idee dat deze door lycos is meeverhuisd

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in /mnt/web7/21/39/51959639/htdocs/www/forum/sources/Drivers/mySQL.php on line 64

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /mnt/web7/21/39/51959639/htdocs/www/forum/sources/Drivers/mySQL.php on line 67
ERROR: Cannot find database gerard-lenorman_net_1
Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /mnt/web7/21/39/51959639/htdocs/www/forum/sources/Drivers/mySQL.php on line 100

There appears to be an error with the IBForums database.
You can try to refresh the page by clicking here, if this does not fix the error, you can contact the board administrator by clicking here

Error Returned

We apologise for any inconvenience

...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
hoe heb je de data overgezet?

database al bij strato geimporteerd? heb je uberhaupt wel een database aangemaakt bij strato?
ik kan ook niet vinden of de database opzich weg is want ik heb niet het idee dat deze door lycos is meeverhuisd
Wat heeft Lycos te maken met jouw data of die verhuisd wordt??
Heb je uberhaupt van te voren wel een backup/export van je sql db gemaakt

edit: lees nu ff dat lycos alles heeft gemigreerd (en niet een verhuizing door jouwzelf).
Anyway: lijkt op een DB probleem. Staat er niets bij wat voor jouw als user de gevolgen zijn en of je misschien zelf handmatig je database moet verhuizen?
En anders contact opnemen met Strato.

[ Voor 78% gewijzigd door DJSmiley op 10-01-2009 22:28 ]

• earthforce

earthforce

Topicstarter
DJSmiley schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:25:
hoe heb je de data overgezet?

database al bij strato geimporteerd? heb je uberhaupt wel een database aangemaakt bij strato?

[...]

Wat heeft Lycos te maken met jouw data of die verhuisd wordt??
Heb je uberhaupt van te voren wel een backup/export van je sql db gemaakt

edit: lees nu ff dat lycos alles heeft gemigreerd (en niet een verhuizing door jouwzelf).
Anyway: lijkt op een DB probleem. Staat er niets bij wat voor jouw als user de gevolgen zijn en of je misschien zelf handmatig je database moet verhuizen?
En anders contact opnemen met Strato.
ik heb gen kans gehad om de database te exporteren aangezien lycos van de ene op de andere dag de omzetting heeft gedaan en toen kon ik niet meer bij het forum komen. Is er een bepaalde plaats waar normaal gesproken een database wordt opgeslagen, in een file of bij de forum aanbieder ?

...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je de lokatie van de database niet weet kun je er gevoegelijk vanuitgaan dat die waarchijnlijk bij je oude hoster staat.

als je abbo bij de oude hoster nog loopt zou je bijv, even je nameservers weer terug kunnen zetten naar je oude server en backuppen.

Iperf

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
Een database is meestal niet een bestand of map waar je bij je hoster gewoon 'aan' mag. Kortom, tenzij je die zelf hebt geexporteerd ben je die kwijt. Ik zie dat het om MySQL gaat, dus bestanden zouden moeten eindigen op "MYD", "MYI" en "frm"

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
fish schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:46:
Als je de lokatie van de database niet weet kun je er gevoegelijk vanuitgaan dat die waarchijnlijk bij je oude hoster staat.

als je abbo bij de oude hoster nog loopt zou je bijv, even je nameservers weer terug kunnen zetten naar je oude server en backuppen.
ts heeft niets verhuisd, dacht ik eerst ook. zn huidige hoster (lycos) heeft eenzijdig de hostingactiviteiten overgetrapt naar strato, zonder blijkbaar de database.

ts: heb je een betaald hostingpakket? -> supportdesk bellen en uitleg/oplossing vragen.
Bij een gratis pakket.. tja, dan heb je kans dat je pech hebt en zelf je db moet terugzetten. Los daarvan, als je zelf geen backups hebt van je content/db, is dat zoiezo niet handig.

nameserver wijzigen kan natuurlijk (indien dat ook gebeurd is), alleen is dat sneller om even lokaal in je hostsfile te doen. Vraag is alleen of dat a. voldoende is om op de oude server te komen en de db te backuppen, b. of TS uberhuapt wel IP van vorige server weet

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hostfile is sneller ..

maar als je even een weekje doordraaid op je oude hoster heb je in ieder geval een fatsoenlijk forum. nu niet natuurlijk. mits het nog kan natuurlijk

Iperf

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Can't connect to local MySQL server through socket '/tmp/mysql.sock'
Dit geeft aan dat de MySQL server op de desbetreffende machine niet draait (wellicht hebben ze een dedicated MySQL server?), je kunt beter even contact opnemen met Strato in dat geval :)

[ Voor 10% gewijzigd door BastiaanN op 10-01-2009 23:17 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18
BastiaanN schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:59:
[...]

Dit geeft aan dat de MySQL server op de desbetreffende machine niet draait, je kunt beter even contact opnemen met Strato in dat geval :)
Dat is niet wat het aangeeft. Hij geeft aan dat de database met de naam "gerard-lenorman_net_1" niet bestaat.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• BastiaanN
  • Niet online
kalizec schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:04:
[...]

Dat is niet wat het aangeeft. Hij geeft aan dat de database met de naam "gerard-lenorman_net_1" niet bestaat.
Kijk eens naar de warning die daarboven staat? ;) Het resultaat daarvan is weer dat hij de database niet kan vinden (Immers logisch want de server staat uit... )

[ Voor 16% gewijzigd door BastiaanN op 10-01-2009 23:07 ]

Verwijderd

Ik ben ook van lycos naar strato gegaan, maar ik heb alles zelf moeten verhuizen?

Maar, strato maakt een eigen database aan, en deze draait zoals lycos niet op "localhost". Vervolgens kun je bij strato ook geen database naam zelf maken, deze word random aangemaakt, net als de user waarmee je connect met de database, dit allemaal is gewoon terug te vinden in je strato instellingen enz.

Het is nu dus gewoon even een kwestie van inloggen bij strato, en als alles netjes overgezet is, even uitzoeken wat de naam van je database is geworden, en met welke user je deze kan benaderen, vervolgens alles netjes even in je config overnemen. en alles zal weer werken.

En als het goed is, tenminste dat heeft lycos mij laten weten, word eerst je domeinnaam naar strato verhuist, en vervolgens blijven al je gegevens nog voor 30 dagen bij lycos op de server staan, die dan weer te benaderen zijn via het inloggen bij lycos.

Maar als lycos dit dan ook daadwerkelijk zelf overgezet heeft, hoef je hier natuurlijk niet meer te zijn, en is het aanpassen van je database gegevens voldoende.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 23:18 ]

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:15:
Ik ben ook van lycos naar strato gegaan, maar ik heb alles zelf moeten verhuizen?

Maar, strato maakt een eigen database aan, en deze draait zoals lycos niet op "localhost". Vervolgens kun je bij strato ook geen database naam zelf maken, deze word random aangemaakt, net als de user waarmee je connect met de database, dit allemaal is gewoon terug te vinden in je strato instellingen enz.

Het is nu dus gewoon even een kwestie van inloggen bij strato, en als alles netjes overgezet is, even uitzoeken wat de naam van je database is geworden, en met welke user je deze kan benaderen, vervolgens alles netjes even in je config overnemen. en alles zal weer werken.

En als het goed is, tenminste dat heeft lycos mij laten weten, word eerst je domeinnaam naar strato verhuist, en vervolgens blijven al je gegevens nog voor 30 dagen bij lycos op de server staan, die dan weer te benaderen zijn via het inloggen bij lycos.

Maar als lycos dit dan ook daadwerkelijk zelf overgezet heeft, hoef je hier natuurlijk niet meer te zijn, en is het aanpassen van je database gegevens voldoende.
hey hallo, dit klinkt enigzins hoopvol. ik heb een database staan als ik kijk bij mijn inloggegevens bij strato.
ik weet dit:

Database
DB499438
MySQL-versie
5.0.67
Gebruikersnaam
U499438

en ook het wachtwoord weet ik.

alleen hoe kan ik met deze gegevens ervoor zorgen dat ik op het forum kom dat snap ik niet., ik weet niet waar de config file staat en wat ik moet invullen.

deze files staan in mijn root van de ftp:

drwxr-xr-x 24 ftp ftp 77824 Jan 10 21:20 ..
drwxr-xr-x 3 ftp ftp 4096 Dec 26 00:43 Skin
drwxr-xr-x 2 ftp ftp 4096 Dec 26 00:48 _vti_cnf
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 15785 Dec 26 00:39 admin.php
drwxr-xr-x 3 ftp ftp 4096 Dec 26 00:40 archive_in
drwxr-xr-x 3 ftp ftp 4096 Dec 26 00:40 archive_out
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 3806 Dec 26 00:39 conf_global-bak.php
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 3996 Dec 26 00:39 conf_global.php
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 2532 Dec 26 00:39 conf_mime_types.php
drwxr-xr-x 8 ftp ftp 4096 Dec 26 00:42 html
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 8601 Dec 26 00:39 index.php
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 334104 Dec 26 00:39 install_templates.txt
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 5179 Dec 26 00:39 ipchat.php
drwxr-xr-x 3 ftp ftp 4096 Dec 26 00:42 lang
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 987 Dec 26 00:39 show.php
drwxr-xr-x 7 ftp ftp 4096 Dec 26 00:46 sources
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 8542 Dec 26 00:39 ssi.php
drwxr-xr-x 3 ftp ftp 4096 Dec 26 00:46 ssi_templates
drwxr-xr-x 3 ftp ftp 4096 Dec 26 00:46 style_images
-rw-r--r-- 1 ftp ftp 48013 Dec 26 00:39 upgrade4.php
drwxr-xr-x 2 ftp ftp 4096 Dec 26 00:48 uploads

[ Voor 31% gewijzigd door earthforce op 10-01-2009 23:21 ]

...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, zonder database export kom je nergens iig.
Die zal je als eerste moeten hebben en importeren bij je nieuwe host.

Daar na moet je de configfile van je forum aanpassen aan de hand van de correcte login gegevens, database host en database naam.

edit: een export moet je in de regel zelf maken en de bestandsextensie is in de regel ".sql".
Bij de .MYI en dergelijke kan je meestal niet komen tenzij je root access hebt. Deze staan ook nooit in je webruimte.

Anyway, die export is essentieel. Zonder export kan je het shaken.
Als je je niet kan heugen een export te hebben gemaakt, forget about it. Dan ga je het nooit meer recht breien.

[ Voor 45% gewijzigd door McKaamos op 10-01-2009 23:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• earthforce

earthforce

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:22:
Sja, zonder database export kom je nergens iig.
Die zal je als eerste moeten hebben en importeren bij je nieuwe host.

Daar na moet je de configfile van je forum aanpassen aan de hand van de correcte login gegevens, database host en database naam.

edit: een export moet je in de regel zelf maken en de bestandsextensie is in de regel ".sql".
Bij de .MYI en dergelijke kan je meestal niet komen tenzij je root access hebt. Deze staan ook nooit in je webruimte.

Anyway, die export is essentieel. Zonder export kan je het shaken.
dit kan ik vinden bij strato, kan het zijn dat mijn database goed geexporteerd is dan? dan nog weet ik niet welke file ik moet aanpassen om het forum weer daadwerkelijk te benaderen

Database
DB499438
MySQL-versie
5.0.67
Gebruikersnaam
U499438

[ Voor 5% gewijzigd door earthforce op 10-01-2009 23:25 ]

...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

earthforce schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:24:
[...]

dit kan ik vinden bij strato, kan het zijn dat mijn database goed geexporteerd is dan? dan nog weet ik niet welke file ik moet aanpassen om het forum weer daadwerkelijk te benaderen

Database
DB499438
MySQL-versie
5.0.67
Gebruikersnaam
U499438
Dat zijn alleen je user credentials, geen export.
Een export is een bestand waarin de inhoud van je database staat en die moet je zelf hebben gemaakt en hebben mee genomen naar je nieuwe host. Zo'n file eindigd meestal op de extensie .sql of .sql.gz.
Heb je die niet gemaakt, dan kan je je oude host nog vragen, maar ik geef je weinig kans dat dat slaagt.

Zorg eerst maar voor je export, want zonder dat gaat je forum nooit meer werken.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 10-01-2009 23:27 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zonder enige kennis van deze forum software zou ik zeggen: conf_global.php

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• BastiaanN
  • Niet online
je database server moet zijn "rdbms.strato.de" ipv "localhost"

Bron: http://www.strato-faq.nl/...pcatid=&extern=#mysqldata

Verwijderd

Misschien in de php files die beginnen met conf?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

McKaamos schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:26:
[...]

Dat zijn alleen je user credentials, geen export.
Een export is een bestand waarin de inhoud van je database staat en die moet je zelf hebben gemaakt en hebben mee genomen naar je nieuwe host. Zo'n file eindigd meestal op de extensie .sql of .sql.gz.
Heb je die niet, kan je je oude host nog vragen, maar ik geef je weinig kans dat dat slaagt.
Ik geef 'm een grote kans dat de dump ook mee is verhuist, waarom zou een hoster alleen de www map verhuizen? De DB erbij verhuizen lijkt mij meer dan logisch.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Rob schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:28:
[...]

Ik geef 'm een grote kans dat de dump ook mee is verhuist, waarom zou een hoster alleen de www map verhuizen? De DB erbij verhuizen lijkt mij meer dan logisch.
Hosters verhuizen alleen een domeinnaam.
In de regel ben je zelf verantwoordelijk voor de inhoud, database exports, mail settings etc etc etc.

Ik neem aan dat de TS ook zelf z'n files e.d. heeft gekopieerd, en vergeten is een db export te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 10-01-2009 23:31 ]

• BastiaanN
  • Niet online
Zo kunt u uw LYCOS-contenten opslaan en naar STRATO overzetten

Lees dat even rustig door en dan komt het allemaal in orde :)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
Rob schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:28:
Eens. Aangenomen dat dat het geval is, en de gegevens die je hebt van de verhuisde database zijn, zul je alleen even de config van je forum aan moeten passen.

Duik even conf_global.php in (hoogstwaarschijnlijk is dat inderdaad de file met de DB settings) en vul op de juiste plek je database server, naam, user en pass in. Mogelijk kun je ook ergens specificeren of hij via een unix domain socket (bijvoorbeeld /tmp/mysql.sock) moet proberen te verbinden (dit is de oude situatie, en is nu niet meer geldig, daar duidt immers de warning die je krjgt op) of via TCP (dat is dus wat je wil).

Verwijderd

Ondertusse al gelukt?

• earthforce

earthforce

Topicstarter
nog niet ben druk bezig :), heb mijn database kunnen benaderen via lycos en deze gexporteerd in een tekstfile gezet maar wat ik moet aanvinken is me nog niet duidelijk...

heb nu in de config php de namen etc aangepast maar als ik het forum wil benaderen krijg ik deze melding:

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /mnt/web7/21/39/51959639/htdocs/www/forum/sources/functions.php on line 1768
Could not query the skin information!

in de functions.php staat onderstaande waarnaar verwezen wordt, maar ik zie niets raars??

// Set up a guest if we get here and we don't have a member ID
//-------------------------------------------------

if (! $this->member['id'])
{
$this->member = $std->set_up_guest();
$DB->query("SELECT * from ibf_groups WHERE g_id='".$INFO['guest_group']."'");
$group = $DB->fetch_row();

(dit is de regel 1768) foreach ($group as $k => $v)
{
$this->member[ $k ] = $v;

[ Voor 86% gewijzigd door earthforce op 11-01-2009 17:23 ]

...

Verwijderd

Is je database wel gevuld met informatie?

je kan bij lycos bij je database beheer, de juiste database kiezen. Vervolgens kun je onderaan kiezen voor "Bekijk een dump (schema) van database" als je hier dan een rondje zet bij "Structuur en gegevens" en dan start. dan krijg je een lap tekst met alle tabellen en inhoud ervan. deze tekst selecteer je, en laat je als een query importeren bij strato (kopiëren/plakken), dan zijn alle tabellen met inhoud overgezet :)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 20:04 ]

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:57:
Is je database wel gevuld met informatie?

je kan bij lycos bij je database beheer, de juiste database kiezen. Vervolgens kun je onderaan kiezen voor "Bekijk een dump (schema) van database" als je hier dan een rondje zet bij "Structuur en gegevens" en dan start. dan krijg je een lap tekst met alle tabellen en inhoud ervan. deze tekst selecteer je, en laat je als een query importeren bij strato (kopiëren/plakken), dan zijn alle tabellen met inhoud overgezet :)
de database heb ik gekozen in lycos en ik heb structuur en gegevens gekozen en toen kreeg ik een grote dump file" van ongeveer 2,9 MB het importeren is daarna nog onduidelijk ook omdat stratos aangeeft dat de file maximaal 2 MB mag zijn?

...

Verwijderd

Importeren in stappen? de tabellen en gegevens zijn te isoleren. Ze staan namelijk bij elkaar geordend. Dus gewoon niet in 1x importeren maar per tabel bijvoorbeeld.

• earthforce

earthforce

Topicstarter
nou ik ben weer een stap verder heb de sql database naar strato weten te uploaden .
nu heb ik een gratis phb forum via ftp geupload en deze geinstalleerd en gekoppeld aan de database.
maar als ik nu in het nieuw gemaakte forum kijk zijn de members, onderwerpen etc. etc.. nog allemaal leeg.
das best vreemd aangezien als ik in strato de database bekijk zie ik al zo staan dat er meer dan 300 members zijn.

waar zou dit aan kunnen liggen, of ben ik iets belangrijks vergeten?

wat ik dus nu eigenlijk wil is alle gegvens uit de database in het forum plaatsen of er automatisch aan koppelen zodat de onderwerpen, post, members etc allemaal weer in het forum staan. help?

ik ben er nu ook achter waarom het niet gezien wordt door het nieuwe forum, het nieuwe forum heeft bijvoorbeeld in de databse een groep aangemaakt users terwijl mijn oude database daarvoor een tabel members had. en zo komt geeneen tabel overeen. is er hier een fix voor?

[ Voor 32% gewijzigd door earthforce op 14-01-2009 00:00 ]

...

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11 23:31
Waarschijnlijk komt je forum versie niet overeen met de versie die je voorheen op lycos draaide. Ik zie dat je Invision Board gebruikt, maar welke versie moet je even zelf uitzoeken (staat meestal onderaan de pagina of in beheerpaneel).
Pagina: 1