Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Herinstallatie na nieuwe hardware noodzakelijk?[Vista]

Pagina: 1
Acties:

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 18:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Hallo,
Ik draai momenteel windows vista SP1 x64 Ultimate.
Heb op het moment een Athlon6400+, 6GB ram en een gigabyte 590 sli s5 moederboard.

Nu heb ik een core i7 systeem besteld (mis alleen me moederbord nog).
Graag wil ik weten of het noodzakelijk is om Windows opnieuw te installeren op het moment dat de nieuwe hardware er in gaat.

Mijn Windows die ik nu heb draait nog helemaal goed en heb nogal veel instellingen en programma's draaien en zou het vervelend vinden om alles weer opnieuw te moeten installeren.

Zelf dacht ik dat het wel mogelijk moest zijn om voordat ik de nieuwe hardware plaats eerst op te starten in safe-mode. en dan d.m.v. drivercleanerdotnet alle drivers van mijn mobo,proc te verwijderen en dan pas de nieuwe hardware te plaatsen. Zou dit kunnen?

graag advies.

ps. mocht het niet kunnen, Windows Vista weer installeren of Windows 7 beta 7000 (geactiveerd)?
please help.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je een nieuw moederbord, etc., eringooit, dan is het zéker aan te raden om een verse installatie te doen :)
Als je deze installatie aanhoudt, dan kan je geheid problemen en instabiliteit verwachten.

Heeft Vista niet een goeie migratie-optie? Zoiets staat me bij.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je heel graag een instabiel systeem wilt hebben, dan moet je vooral Vista erop laten staan. Zeker als je van AMD naar Intel gaat en dus de chipset van een andere fabrikant is (tenminste dat hoop ik voor je). Als je Windows 7 erop gaat zetten, dan wil je dus ook een instabiel systeem, want het is een beta omdat het nog niet af is.

日本!🎌

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Check deze procedure van Ars Technica eens: http://episteme.arstechni...77909774/m/1400925745/p/1 .

Hij werkt met XP. Maar heb het nooit meer opgevolgd qua Vista.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 18:51

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Okay, bedankt.
Ik denk dat ik dan toch maar voor de herinstallatie van vista sp1 ga.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1