[Fedora 10] Crash na instal Radeon Mobility 8.12 (X1600)

Pagina: 1
Acties:

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-01 09:52

Iska

In case of fire, use stairs!

Topicstarter
Hey allemaal,

Aangezien XP een beetje traag werd op mijn laptop en ik al 2x Vista heb draaien op mijn andere PC's heb ik ervoor gekozen weer eens Linux te gaan gebruiken (heb jaar lang Ubuntu LAMP Server gehad). Na een tijdje zoeken had ik Fedora 10 (32-bit) gedownload. Installatie liep vlot en een groot deel van mijn programma's draaiden al.
Aangezien de grafische prestaties nogal onder de maat waren ivm nog-niet-geinstalleerde drivers had ik Catalyst Mobility 8.12 (voor de X1600) 32-bit gedownload + geinstalleerd. Nadat ik mijn laptop had gereboot kreeg ik een zwart scherm zodra hij voorbij het 'loading'-scherm was! Nu is dit na 2x rebooten (je weet maar nooit :+ ) nog steeds het geval, en ik zou niet weten hoe ik dit zou kunnen fixen!

Dus... kan iemand mij aub helpen dit probleem te fixen?

Alvast bedankt

-- All science is either physics or stamp collecting

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je al de recovery mode gestart via GRUB (bootloader)?

• arjanH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-01 19:20
Zelf draai ik Debian/Lenny en ik kreeg een zwart scherm wanneer ik lager dan 24 bit instelde in xorg. Met 24
bit werkt mijn fglrx driver prima, maar met 16 of lager krijg ik een zwart scherm en valt mijn monitor vervolgens uit. Misschien heb je last van hetzelfde probleem, ik heb verder nog niet gekeken wat de oplossing is maar op
24 bit werkt het verder ook prima.

NB> ik nam aan dat je loading scherm het opstart splash scherm is.

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 20:38
Jasper91 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 22:08:
Hey allemaal,

Aangezien XP een beetje traag werd op mijn laptop en ik al 2x Vista heb draaien op mijn andere PC's heb ik ervoor gekozen weer eens Linux te gaan gebruiken (heb jaar lang Ubuntu LAMP Server gehad). Na een tijdje zoeken had ik Fedora 10 (32-bit) gedownload. Installatie liep vlot en een groot deel van mijn programma's draaiden al.
Aangezien de grafische prestaties nogal onder de maat waren ivm nog-niet-geinstalleerde drivers had ik Catalyst Mobility 8.12 (voor de X1600) 32-bit gedownload + geinstalleerd. Nadat ik mijn laptop had gereboot kreeg ik een zwart scherm zodra hij voorbij het 'loading'-scherm was! Nu is dit na 2x rebooten (je weet maar nooit :+ ) nog steeds het geval, en ik zou niet weten hoe ik dit zou kunnen fixen!

Dus... kan iemand mij aub helpen dit probleem te fixen?

Alvast bedankt
Installatie opstarten met kernel setting "nomodeset". Afhankelijk van je hardware zal je die optie persistent in grub's menu.lst moeten instellen, aangezien het modesetting gedeelte dat in Fedora aanwezig is eigenlijk bijlange nog niet klaar is voor alle gebruikers (de release-kernel is incompatibel met alle AGP hardware, en de huidige werkt nog steeds niet als je AGP combineert met compiz).

Modesetting uitschakelen zou dus moeten helpen :)