[MacBook] Foto's corrupt in OSX niet in Windows

Pagina: 1
Acties:

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-02 22:43
Hallo MedeTweakers,

In eerste instansie dacht ik dat mijn externe harddisk kapot was. Dit omdat als ik foto's verplaatsen tussen mijn computer en me MacBook ze corrupt raakten.

Wanneer ik echter mijn MacBook opstart met Windows laat hij dezelfde foto's die in OSX corrupt zijn wel goed zien.

Een voorbeeld:
In OSX zie ik de foto zo:
Afbeeldingslocatie: http://sanderverkerk.nl/recovery/ext/PICT2043.JPG

Wanneer ik dezelfde foto open van de externe harddisk op een andere PC is hij wel goed, en als ik hem open in Windows (bootcamp) is hij wel goed.

Ik heb hierop geprobeerd te zoeken maar kon geen juiste keywords verzinnen.

EDIT: Ik zat te slapen toen ik de titel moest invullen. Mod zou je hem kunnen aanpassen?
[MacBook]Foto's corrupt in OSX niet in Windows.

[ Voor 9% gewijzigd door Daros op 10-01-2009 21:04 ]

Verwijderd

Je kan het onder OS X toch met een ander programma (dan het nu gebruikte, welke het ook mag zijn) proberen?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:08
Ik heb de titel aangepast naar "[MacBook]Foto's corrupt in OSX niet in Windows".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Daros
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:40:
Je kan het onder OS X toch met een ander programma (dan het nu gebruikte, welke het ook mag zijn) proberen?
Het maakt niet uit welk programma ik gebruik in elk programma zien ze eruit zoals hierboven.

Iemand?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Ligt het niet aan je OSX install zelf? Wat als je de pics van het kaartje haalt in Windows en ze in OSX gaat uitlezen?

• Daros
zAo schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:23:
Ligt het niet aan je OSX install zelf? Wat als je de pics van het kaartje haalt in Windows en ze in OSX gaat uitlezen?
Hoe kan ik dit controleren? Denk alleen door Mac OSX opnieuw te installeren?

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een NTFS schijf. Hoe is je schijf geformatteerd? Zou dat iets uit kunnen maken?

ik gebruik trouwens NTFS for Mac.

[ Voor 13% gewijzigd door Utopist op 12-01-2009 16:17 ]

• Daros
Utopist schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:14:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met een NTFS schijf. Hoe is je schijf geformatteerd? Zou dat iets uit kunnen maken?

ik gebruik trouwens NTFS for Mac.
Harddisk is mac geformatteerd en deel NTFS.

Het lijkt erop dat het als hij als mac is geformatteerd het wel goed doet... Zou het hieraan kunnen liggen?
Via me USB stick gaat wel goed maar die is maar 2GB dus zal wel FAT zijn.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Open je de foto 'helemaal' in XP? Want als je alleen de preview gebruikt kan het zijn dat een foto 'uitgezoomd' goed lijkt terwijl hij op 100% toch niet goed blijkt te zijn.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Utopist
Daros schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:30:
[...]

Harddisk is mac geformatteerd en deel NTFS.

Het lijkt erop dat het als hij als mac is geformatteerd het wel goed doet... Zou het hieraan kunnen liggen?
Via me USB stick gaat wel goed maar die is maar 2GB dus zal wel FAT zijn.
usb sticks zijn standaard wel fat32 zover ik weet. Ik denk dat het wellicht wel mogelijk zou kunnen zijn dat het aan NTFS ligt, ik merkte al vanaf het begin wat strubbelingen met OSX/NTFS. Ik weet niet of ik hier misschien de enige in ben?

Ik heb ook geen idee wat er verder aan te doen is, maar heb wel een foto waar je ook mijn probleem op kunt zien:

Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/3672/dsc00958ql4.jpg
Zie die rare balk beneden

Ik hou het topic derhalve wel in de gaten omdat ik ook wel graag een oplossing wil..

Ik heb er trouwens wel voor gezorgd dat de schijven goed gedisconnect waren uit windows voor ik hem op de mac aansloot, maar anders word hij helemaal niet gezien?

[ Voor 10% gewijzigd door Utopist op 12-01-2009 19:27 ]

• Daros
Utopist schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:05:
[...]

Ik heb er trouwens wel voor gezorgd dat de schijven goed gedisconnect waren uit windows voor ik hem op de mac aansloot, maar anders word hij helemaal niet gezien?
Bij mij juist andersom als ik in me Mac ze niet goed disconnect dan kan ik ze in windows ( de echte mac partities niet lezen ) gebruik hiervoor MaxDrive.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:52

iMars

Full time prutser

Ik heb dit een paar keer meegemaakt met een PDF, weet alleen niet meer waar het goed ging en waar niet. Ik had een usb stick, met daarop een pdf van Canon. Op windows kon ik het wel openen, en op de mac weer niet (of omgekeerd, weet het niet meer zeker).

De usbstick was fat32 geformateerd...

Koop hier mijn P1 reader :)

• Daros
Helaas merk ik dat veel mensen dit probleem ook kennen maar dat niemand er een passend antwoord op heeft.

Ik ga verder zoeken, mocht ik iets vinden laat ik dit horen.

Verwijderd

ik wil me ook aansluiten :-)
Alleen zie ik bij jullie nog matige voorbeelden, bij mij is soms echt 50% verschoven of verwisseld als eens schuifpuzzel.

Ik haal ze van een 500 gig lacie via USB 2.0 NFTS fomatted met Paragon
Zowel voorvertoning als iphoto knoeien er mee.
Sommige foto's hebben het niet en andere wel binnen de zelfde map.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 18:04 ]

• Utopist
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 18:02:
ik wil me ook aansluiten :-)
Alleen zie ik bij jullie nog matige voorbeelden, bij mij is soms echt 50% verschoven of verwisseld als eens schuifpuzzel.

Ik haal ze van een 500 gig lacie via USB 2.0 NFTS fomatted met Paragon
Zowel voorvertoning als iphoto knoeien er mee.
Sommige foto's hebben het niet en andere wel binnen de zelfde map.
Ja, ik heb het bij verschillende externe schijven, en inderdaad wat je zegt, zelfde symptomen. Ik denk niet dat iemand met een daadwerkelijk antwoord op ons probleem zal komen in deze draad trouwens, want de vorige keer bloedde het topic ook vaker dood. Misschien moeten we Paragon eens aanschrijven of op Apple forums een discussie zoeken hierover, lijkt me dat als we hier al een aantal mensen hebben met het probleem, we vast niet helemaal alleen zijn.. ;)

Nog een voorbeeld, daar gaan mijn vakantiefoto's :( en alle herinneringen!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/296mzbk.jpg

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Nog niemand een oplossing voor dit probleem? Ik kom er namelijk ook net achter dat bijna al mijn foto's deze balken vertonen! Ook zijn er een hoop .swf's corrupt.
Ik heb een Macbook unibody met een Western Digital Studio II 1TB.

Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/e5mskj.jpg

Als ik ze open in Photoshop geeft hij al een melding dat er iets niet klopt aan de foto. Als ik vervolgens op 'OK' klik krijg ik hetzelfde beeld als hierboven.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/30usdva.png

Verwijderd

Welke versie Photoshop? Er zijn wel eens bugs geweest met Photoshop en Mac OS X waardoor bestanden corrupt werden.

@Wootism
Ziet er netje uit hoor ;)

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:27:
Welke versie Photoshop? Er zijn wel eens bugs geweest met Photoshop en Mac OS X waardoor bestanden corrupt werden.

@Wootism
Ziet er netje uit hoor ;)
Laatste versie Photoshop, maar photoshop is niet het probleem. De Jpegs zijn gewoon verprutst, waarin ik ze ook open, zelf in de tumbnails van de foto's zie je de strepen! :/
Pagina: 1