Ik heb net ergens in een winkel een kastkoelertje gekocht van SUNON, zo'n 8 cm ventilatortje die je gewoon in je pc hangt in een open ruimte om de lucht naar binnen of naar buiten te blazen. Ze hebben daar in dat zaakje toen ik er was een stekkertje aangelast aangezien die er nog niet aanzat. Maar nu staat er op dat blazertje DC12V ! Hij is dus 12V....maar ze hebben er een stekkertje aangelast die gewoon uit je voeding komt! Hetzelfde stekkertje waar je al je apparaten zoals CD-ROM drives en HD's mee voedt!
Om wat specifieker te zijn: het stekkertje dat ze eraan hebben gelast heeft 2 van die "gewone voedings"-stekkertjes die met 4 draadjes aan elkaar verbonden zijn en uit eentje komen 2 kleine draadjes (zwart en rood) die met het verntilatortje verbonden zijn.
Mijn vraag is nu...KAN DAT?? Als het apparaatje 12V is kan je er eigelijk toch nooit 220V op zetten? Of komt er geen 220 op omdat alleen 2 van de 4 draadjes met het ventilatortje verbonden zijn?
Om wat specifieker te zijn: het stekkertje dat ze eraan hebben gelast heeft 2 van die "gewone voedings"-stekkertjes die met 4 draadjes aan elkaar verbonden zijn en uit eentje komen 2 kleine draadjes (zwart en rood) die met het verntilatortje verbonden zijn.
Mijn vraag is nu...KAN DAT?? Als het apparaatje 12V is kan je er eigelijk toch nooit 220V op zetten? Of komt er geen 220 op omdat alleen 2 van de 4 draadjes met het ventilatortje verbonden zijn?

)

staan 2 spanningen: