mail vanuit UPC naar hotmail/livemail komt niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 14:31
Ik zit met een emailprobleem wat ik al eerder heb gehad bij UPC en wat me in hoge mate stoort want volgens mij ligt het niet aan mij. Een groot gedeelte van de mails die ik naar hotmail of livemail-accounts stuur komt namelijk niet aan. Het probleem is er in ieder geval sinds vrijdag dat ik weet want twee van de drie mails die ik naar één en dezelfde persoon stuurde kwamen niet aan.

Ik krijg bij de blokkering het volgende bericht terug:
This Message was undeliverable due to the following reason:

Your message was not delivered because the return address was refused.

The return address was "<********@chello.nl>"

Please reply to <Postmaster@chello.at> if you feel this message to be in error.
Bij de mail zit een bijlage met de volgende tekst:
Diagnostic-Code: smtp; 550 OU-001 Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for rejection may be related to content with spam-like characteristics or IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery information and support
Het typische is dat ik vanuit de webmail geen problemen lijk te hebben maar dat kan ook toeval zijn want op het moment van typen komt een mailtje naar een eerder geblokkeerd hotmail-adres weer wel aan. Feit is dat er in de communicatie tussen de server van UPC en die van MS iets goed fout gaat. Feit is ook dat er al eerder problemen waren waarbij een hele IP-range van UPC-klanten op een banlist bleken te staan. Ik kon in dat geval een week niet mailen naar hotmail-adressen. Ik vermoed dat er weer zo'n akkefietje is.

De UPC-helpdesk gaf de verwachte antwoorden zoals "U kunt via de webmail mailen dus er is geen probleem" of " Dan moet u Microsoft bellen" Tja.......

Hebben meer mensen hier momenteel last van of gister last van gehad?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Waarschijnlijk staat een van de UPC mailservers op een bloklist. Afhankelijk van welke server het mailtje aflevert komt het dus wel en niet aan.
Hebben meer mensen hier momenteel last van of gister last van gehad?
Je vraagt hier of je de enige bent. Hetzelfde bericht heb je ook op chelloo.com gepost, en daar zijn veel medegebruikers met hetzelfde probleem. Waarom vraag je dat nu dan nogmaals hier?

[ Voor 49% gewijzigd door DJSmiley op 10-01-2009 20:45 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik ben bang dat je het zult moeten uitzoeken met de helpdesk van UPC. Jij bent geen 'postmaster', dus kun je niet direct met MS' postmaster communiceren. Dat zal UPC voor jou moeten doen.

En normaal gezien, naarmate het aantal klachten oploopt, zal een specifieke afdeling/persoon bij UPC dit voor je(jullie) oppakken.

Helaas kunnen wij ook verder weinig voor je doen hier.

Dit topic is gesloten.