Probleem bij het zetten van 2 routers op hetzelfde ip

Pagina: 1
Acties:

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:55
Zou iemand me kunnen helpen met mijn probleem.

Ik heb een Orange livebox hieraan heb ik een Sweex lw050v2 wireless router.

De Orange livebox staat op dhcp, de sweex krijgt een ip in de 192.168.1.x range.

De sweex geeft echter een ip weg in de 192.168.50.x range.

Ik heb in de sweex, dhcp voor zijn LAN uitgezet omdat ik wil dat apparaten welke aangesloten zitten op de sweex een ip adres in de 192.168.1.x range krijgen.

Is dit mogelijk? ik krijg het maar niet voor elkaar.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is er geen mogelijkheid om de Live Box te bridgen? Zou je leven waarschijnlijk een stuk simpeler maken :).

* Borromini heeft een schijthekel aan die net-geen-router-maar-ook-geen-modem-meer prullen van ISPs en heeft zijn Scarlet onding geflasht en gebridged. OpenWRT ^_^

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GranCanaria
Is het dan niet de bedoeling de sweex te bridgen met de livebox? of maakt dat niet uit?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Waarom zet je de sweex niet gewoon in als Accespoint?

dhcp uit, ding vast IP geven (lanpoort), en lanpoortje in je livebox drukken (WAN dus leeglaten)

Alles in 1 netwerkje, geen dubbele routering, geen gezeik en gaan.

Lees [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point maar eens door.

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 10-01-2009 20:42 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

GranCanaria schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:38:
Is het dan niet de bedoeling de sweex te bridgen met de livebox? of maakt dat niet uit?
Het apparaat dat je bridget 'verliest' in die functie aan functionaliteit - het wordt eigenlijk gewoon min of meer een modem. Maar als je zoals hierboven gezegd je Sweex gewoon als access point kan laten fungeren dan is dat misschien een simpelere oplossing.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• GranCanaria
hoe is zoiets te bridgen? is dat dat pptp, l2tp, pppoe?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Doe gewoon wat DJSmiley zegt, dat is veruit de makkelijkste oplossing voor hetgeen je wilt bereiken.

• GranCanaria
hmm, ik heb gewoon dhcp in de router uitgezet en de kabel uit de livebox in een van de netwerkpoorten gedaan van de sweex en ik heb wat ik wilde hebben. :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
GranCanaria schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:19:
hmm, ik heb gewoon dhcp in de router uitgezet en de kabel uit de livebox in een van de netwerkpoorten gedaan van de sweex en ik heb wat ik wilde hebben. :)
Mooi zo :)

Je moet het jezelf niet moeilijker maken dan noodzakelijk is he ;)
Pagina: 1