[T-Mobile] Bel uit onder een ander telefoonnummer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10 13:40
Goeiedag medetweakers.

Ik zit met een erg vervelend probleem waar ik niet snel een antwoord op kan vinden. Even een kleine voorgeschiedenis. Mijn mobiele nummer heb ik sinds 2003 bij T-Mobile. Nooit problemen gehad, altijd abo verlengd. Laatste keer verlengen was ergens in augustus. Eind augustus had ik even de situatie (half uur lang ongeveer) dat ik uitbelde onder een ander nummer. Wanneer mensen mijn eigen nummer gingen bellen kwamen ze bij een heel ander persoon uit. Dit hield echter snel weer op.

Nu heb ik sinds een dag of 3 (wat ik zelf gemerkt heb) deze situatie opnieuw, alleen ditmaal behoorlijk wat erger. Ik krijg alle telefoontjes/sms'jes binnen van iemand die ik niet ken... Mensen die mij proberen te bereiken zijn vrolijk aan het bellen/sms'en met ene Samy... En momenteel is het gewoon weer in orde, ik bel dus nu ook uit met mijn eigen nummer. Het vervelende is dat ik dat andere nummer nog niet te pakken heb kunnen krijgen.

Wat een bijkomend detail is, is dat ik me op de 29e van december aangemeld zou hebben voor 2 sms informatiediensten... Informatie aangevraagd bij die maatschappij of ze de tijden door konden sturen waarop dit gebeurd zou zijn. Dit hebben ze gedaan en het zou aangemeld zijn op tijden waarop ik aan het werk was en dus gewoon m'n telefoon in de zak had zitten. Ik heb ook geen uitgaande sms'jes in mijn lijst staan van die dag.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik heb vandaag al gebeld naar T-Mobile. Ze zeiden dat eerst alle doorschakelingen van de lijn moesten (door middel van ##002#). Dit heb ik inmiddels gedaan en nu is het even afwachten of het probleem terugkomt. Ik ben wel benieuwd of iemand het probleem herkent of wellicht weet wat er nog aan te doen is van mijn kant :).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me sterk dat het aan een doorschakeling bij jou kan liggen. Je ontvangt namelijk belletjes en smsjes die bestemd zijn voor een ander. Als jij een doorschakeling naar een ander nummer zou hebben staan komen mensen die jou proberen te bellen bij dat andere nummer uit. Ik denk ook niet dat het zo kan zijn dat die Samy een doorschakeling in zijn telefoon heeft gemaakt naar jouw nummer want een doorschakeling geldt, voor zover ik weet, alleen voor gesprekken en niet voor de smsjes.

Ik zou maandag weer contact opnemen met met de klantenservice en dit laten uitzoeken. Geef dan meteen een aantal voorbeelden (datum en tijdstip) van nummers die jou gebeld en/of sms gestuurd hebben die bestemd waren voor die Samy.
ksborg schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:34:
Wat een bijkomend detail is, is dat ik me op de 29e van december aangemeld zou hebben voor 2 sms informatiediensten... Informatie aangevraagd bij die maatschappij of ze de tijden door konden sturen waarop dit gebeurd zou zijn. Dit hebben ze gedaan en het zou aangemeld zijn op tijden waarop ik aan het werk was en dus gewoon m'n telefoon in de zak had zitten. Ik heb ook geen uitgaande sms'jes in mijn lijst staan van die dag.
Smsdiensten kunnen ook aangevraagd worden via internet. Je moet dan zelf je mobiel nummer opgeven. Het bedrijf achter de dienst zou wel moeten kunnen zien hoe de aanmelding is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd probleem. Het is inderdaad niet technisch mogelijk om sms-jes door te schakelen naar een ander nummer. Ik denk toch dat je weer terug bij af bent, en de link met de eerste keer van dit probleem gelegd moet worden.

De andere persoon moet indien mogelijk door de klantenservice getraceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Bedankt voor de reacties. Echter na het plaatsen van dit bericht is het probleem niet meer opgetreden. Ik hou het dus de komende tijd in de gaten zodat ik gelijk actie kan ondernemen mocht het probleem zich opnieuw voordoen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Terug bij af. Gisteravond T-Mobile gebeld. Is een case voor aangemaakt, maar dit duurt ongeveer een week. Ik had het gisteren helemaal fraai. Hele dag niks ontvangen... Behalve een sms'je van een gemiste oproep. Diegene die me had gebeld kreeg de melding dat het nummer niet werd beantwoord. Terwijl bij mij de telefoon niet eens overging... Maar dat sms'je, da's wel heel vreemd...

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Na een week maar weer eens een update.

T-Mobile had mij dus vrijdags een sms'je gestuurd met instructies dat ik de SIM in een ander toestel moest plaatsen. Ik zaterdag gebeld naar T-Mobile voor de status, toen hoorde ik dat van dat sms'je... Erg handig ook om dat te doen als de klacht is "klant ontvangt geen gesprekken en sms berichten" 8)7.

Nou ja, zaterdag kaart in ander toestel gedaan, dit ging even goed, maar het probleem blijkt nog niet opgelost te zijn. Maandagochtend weer gebeld naar T-Mobile. Case heropent met alle info erbij. Intussen was ik dus even naar mijn belstatus aan het kijken op de site... Ik begon 22 december met 46 Euro tegoed (Flex 25 abo)... Ineens was alles weg en had ik 75 Euro extra kosten!! Aangezien ik de telefoon nauwelijks heb gebruikt vanwege mijn probleem lijkt het erop dat er ook iemand anders op mijn abonnement zit te bellen... Als dat uberhaupt kan :X.

Vanochtend sms'je gekregen (toevallig nu wel) dat m'n beltegoed is opgehoogd. Met 25 Euro dus. Ik inloggen op de site (had nog niet gebeld of sms berichten gestuurd) en er was alweer 75 cent verdwenen :'(.

Weer gebeld net. Case stond nog open, alle info is erbij gezet...

To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54

SeatRider

Hips don't lie

ksborg schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:40:
Na een week maar weer eens een update.

T-Mobile had mij dus vrijdags een sms'je gestuurd met instructies dat ik de SIM in een ander toestel moest plaatsen. Ik zaterdag gebeld naar T-Mobile voor de status, toen hoorde ik dat van dat sms'je... Erg handig ook om dat te doen als de klacht is "klant ontvangt geen gesprekken en sms berichten" 8)7.

Nou ja, zaterdag kaart in ander toestel gedaan, dit ging even goed, maar het probleem blijkt nog niet opgelost te zijn. Maandagochtend weer gebeld naar T-Mobile. Case heropent met alle info erbij. Intussen was ik dus even naar mijn belstatus aan het kijken op de site... Ik begon 22 december met 46 Euro tegoed (Flex 25 abo)... Ineens was alles weg en had ik 75 Euro extra kosten!! Aangezien ik de telefoon nauwelijks heb gebruikt vanwege mijn probleem lijkt het erop dat er ook iemand anders op mijn abonnement zit te bellen... Als dat uberhaupt kan :X.

Vanochtend sms'je gekregen (toevallig nu wel) dat m'n beltegoed is opgehoogd. Met 25 Euro dus. Ik inloggen op de site (had nog niet gebeld of sms berichten gestuurd) en er was alweer 75 cent verdwenen :'(.

Weer gebeld net. Case stond nog open, alle info is erbij gezet...

To be continued
Misschien heeft er iemand een duplicaatsim in handen gekregen. Alleen als je daarmee inlogt, word jij automatisch van het netwerk gekicked. Gebeurt dat wel eens?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
SeatRider schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:44:
[...]

Misschien heeft er iemand een duplicaatsim in handen gekregen. Alleen als je daarmee inlogt, word jij automatisch van het netwerk gekicked. Gebeurt dat wel eens?
Opzich heel goed mogelijk. Maar dat verklaart nog niet dat mensen die mij bellen bij iemand anders uitkomen... Dit is ook niet stelselmatig dezelfde persoon namelijk.Vervelend is alleen dat wanneer ik het dan zelf probeer, het wél weer goed gaat :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 11:11
Is het misschien een idee om een nieuwe simkaart bij T-Mobile aan te vragen? Het lijkt er inderdaad op dat iemand met een duplicaat van jou SIM ergens rondloopt. Het lijkt een beetje of je een Duo sim hebt (ook een mogelijkheid van T-mobile), waardoor jou toestel van het netwerk gekicked wordt.
Als je op T-mobile je simkaart blokkeert en een nieuwe aanvraagt heb je binnen 3 dagen je nieuwe simkaart in huis is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
awenger schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 14:42:
Is het misschien een idee om een nieuwe simkaart bij T-Mobile aan te vragen? Het lijkt er inderdaad op dat iemand met een duplicaat van jou SIM ergens rondloopt. Het lijkt een beetje of je een Duo sim hebt (ook een mogelijkheid van T-mobile), waardoor jou toestel van het netwerk gekicked wordt.
Als je op T-mobile je simkaart blokkeert en een nieuwe aanvraagt heb je binnen 3 dagen je nieuwe simkaart in huis is mijn ervaring.
Lijkt het inderdaad op ja. Maar goed, ik wil toch eerst even afwachten wat hun technische afdeling hiervan zegt. Kijk, die kosten moet ik maar weer terug zien te krijgen, maar ik hoop dat men gezien de situatie daar niet te moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je kan ook langs de T-Mobile winkel gaan en gelijk een nieuwe halen! (wel legitimatie meenemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
cevel schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 15:11:
Je kan ook langs de T-Mobile winkel gaan en gelijk een nieuwe halen! (wel legitimatie meenemen)
Ik ga ze morgen weer bellen en dit voorstellen.

Inmiddels is er vandaag 3,11 van m'n tegoed weg en ik heb m'n telefoon de hele dag niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Probleem vermoedelijk opgelost. Heb een ander nummer gekregen om er zeker van te zijn dat alle problemen opgelost zijn. Ik was niet gehecht aan m'n nummer dus ze hebben het gelijk omgezet.

Edit:

Net op m'n nieuwe nummer gebelt, krijgt diegene ene Ed aan de lijn... Damn, een ander nummer, een nummer wat al vrijgegeven is en dan nog steeds problemen? Heeeeel erg vaag.

[ Voor 33% gewijzigd door ksborg op 23-01-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10

itarix

404 soul not found

bijzonder raar probleem.

Toch nog een vraagje aangezien het met je nieuwe sim ook fout gaat.
ben je altijd op dezelfde locatie als dit probleem zich voordoet?

Meschien ligt het wel aan de zendmast... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Het probleem is opgelost. Het was geen nieuwe simkaart, alleen een nieuw nummer wat gekoppelt was aan de oude simkaart. Ik heb nu een nieuwe simkaart gekregen en het probleem lijkt verholpen. Alleen jammer dat ik inmiddels al wel een ander nummer heb. Maar goed, daar is niks meer aan te doen. Allang blij dat het nu weer goed gaat :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:55
ik had ook iets raar afgelopen vrijdag

ik verwachtte een telefoontje vaniemand, maar mijn accu was leeg
helaas
dus aan e oplader, en was aan het werk ( telefoon uitgelaten, was druk op het werk)

bel ik later die dag degene op waarvan ik telefoon verwachtte
zei die dat ie wel tien keer had gebeld, en dan een ander aan delijn kreeg, iemand die hij niet kon verstaan
en later nog een vrouw..
die vrouw zei dan ook nog dat het nummer wel klopte dat hij gebeld had, en dat dus mijn nummer haar nummer was..
ik kan me dat niet voorstellen, ze zal wel na 9 goeie cijfers wel niet meer zo goed hebben opgelet of het laatste nummer ook echt een 4 was..

de man di emij zou bellen heeft mij daarna nog gebeld, dmv redial, en toen kreeg hij mij wel aan de lijn.

dit zal wel hetzelfde probleem zijn, en vroeg me af of dit een landelijke storing of zo was, maar voor afgelopen vrijdag (28-08-2009) vind ik niets met de zoekfunctie of google. dus post ik het hier maar even..? misschien zijn er meer mensen met dit probleem? of dat ze er iets aan hebben als ze dit lezen, en het misschien kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

engelbertus schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 02:20:
bel ik later die dag degene op waarvan ik telefoon verwachtte
zei die dat ie wel tien keer had gebeld, en dan een ander aan delijn kreeg, iemand die hij niet kon verstaan
en later nog een vrouw..
Dit kan ook een smoesje zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:55
nou dat was vast geen keueken
hij wilde een showroomkeuken verkopen en t ging om veel geld. ik had wel interesse, maar dat as omdat er precies de apparatuur in zat die ik mooi vond ( qua lijn / merk) en t hoogglans lak was, met natuursteen en zo.
alleen de opstelling en zo was niet echt practisch en weinig opbergruimte, dus voor mij achteraf waarschijnlijk niet een goeie keus.

die man moest hem deze week uit de winkel halen omdat ze in dat pand stoppen met de zaak, en dan zou die hem dus moeten opslaan en kijken of ie hem dan van een plaatje kan verkopen.

dus ik geloof hem wel dat hij mij in iedergeval een aantal keer heeft gebeld...
Pagina: 1