Toon posts:

Philips Platenspeler op Akai versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb gisteren een Akai versterker gekocht, tweedehands, type AM-U2, deze heeft een Phono-in
Ik heb op marktplaats een philips platenspeler op het oog, die ik vandaag of morgen wil gaan kopen, en wel deze:

http://www.marktplaats.nl...r-mooie-platenspeler.html

Nu is de vraag, gaat dit werken?
Omdat ik ergens gelezen heb dat er meerdere soorten platenspelers zijn, met MM en MC en dergelijke.

Alvast bedankt,

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klopt, maar de kans dat je iets anders tegenkomt dan MM (Moving Magnet) is klein. Ligt overigens aan de cartridge en niet zozeer aan de speler zelf. De meeste phono-in's zijn ook voor MM gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 10-01-2009 17:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
"Standaard" platenspelers hebben een phono-out, dus dat gaat prima op een phono-in ;)

En anders is het "line-out", en dat is op de meeste versterkers ook geen probleem (dan sluit je 'm niet aan op phono-in, maar op bijv. op de AUX, Tape of CD ingang).

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
Iva_Bigone schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:43:
"Standaard" platenspelers hebben een phono-out, dus dat gaat prima op een phono-in ;)

En anders is het "line-out", en dat is op de meeste versterkers ook geen probleem (dan sluit je 'm niet aan op phono-in, maar op bijv. op de AUX, Tape of CD ingang).
Behalve als je draaitafel een MC element heeft, en de meeste versterkers met phono in hebben geen MC ondersteuning (somige uit luxere klasses kun je tussen mm en mc switchen). Maar de draaitafles met MC element komen meestal van audiophilen af, en dan wordt het ook aangegeven op marktplaats.

Dus ja ga er maar van uit dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt :) Danku