Tot vorige week zaterdag kon ik zonder problemen met Utorrent downloaden tot snelheden van 1.2MB/s. Maar sinds zondag heb ik alleen maar problemen met het downloaden. Ik heb goed gezocht wat het probleem kan zijn en heb verschillende sites bezocht maar het heeft niets geholpen, daarom ben ik tot de conclusie gekomen dat telenet doelbewust de torrentgebruikers pest! Ik denk dat telenet dit doet omdat ze na de snelheidsverhoging en verhoging van de datalimiet de vraag gewoon niet aankunnen!
In de dag kan ik max aan 100kbs (meestal rond 60kbs) downloaden waarbij de connectie af en toe wegvalt, 's nachts valt de connectie veel vaker weg en ik haal dezelfde snelheden. Vooral het wegvallen van de connectie is zeer lastig. Wat ik ook opmerkelijk vind is dat ik niet kan surfen als ik utorrent gebruikt. Na zo’n 30 seconden dat ik utorrent heb afgesloten kan ik weer surfen.
Ik heb wel vaker gehoord dat verschillende providers de trafiek blokkeren maar had er tot nu toe niets van opgemerkt (ik heb volgens de statistieken van utorrent meer dan 100GB zonder problemen gedownload). Voor zover ik het herinner heb ik dit allemaal uitgeprobeerd:
-verschillende programma's geprobeerd (azureus, bitcomet, bittorent)
-aantal toegestane verbindingen verhoogd en verlaagd
-net.half_open aangepast in utorrent
-ik heb mijn accespoint gereset (heb geen router) (upnp aan en uitgezet)
-firewall gecontroleerd
-speedtests uitgevoerd: ik haal zo'n 950 KByte/sec
-protocolversleuteling op geforceerd gezet
-DHT aan en uitgeschakeld
Ik heb dit allemaal op 2 laptops uitgeprobeerd en had voor de problemen niets gewijzigd/gedownload.
Zijn er mensen die hetzelfde problemen hebben? Wat kan ik nog allemaal proberen? Andere suggesties?
Alvast bedankt!
In de dag kan ik max aan 100kbs (meestal rond 60kbs) downloaden waarbij de connectie af en toe wegvalt, 's nachts valt de connectie veel vaker weg en ik haal dezelfde snelheden. Vooral het wegvallen van de connectie is zeer lastig. Wat ik ook opmerkelijk vind is dat ik niet kan surfen als ik utorrent gebruikt. Na zo’n 30 seconden dat ik utorrent heb afgesloten kan ik weer surfen.
Ik heb wel vaker gehoord dat verschillende providers de trafiek blokkeren maar had er tot nu toe niets van opgemerkt (ik heb volgens de statistieken van utorrent meer dan 100GB zonder problemen gedownload). Voor zover ik het herinner heb ik dit allemaal uitgeprobeerd:
-verschillende programma's geprobeerd (azureus, bitcomet, bittorent)
-aantal toegestane verbindingen verhoogd en verlaagd
-net.half_open aangepast in utorrent
-ik heb mijn accespoint gereset (heb geen router) (upnp aan en uitgezet)
-firewall gecontroleerd
-speedtests uitgevoerd: ik haal zo'n 950 KByte/sec
-protocolversleuteling op geforceerd gezet
-DHT aan en uitgeschakeld
Ik heb dit allemaal op 2 laptops uitgeprobeerd en had voor de problemen niets gewijzigd/gedownload.
Zijn er mensen die hetzelfde problemen hebben? Wat kan ik nog allemaal proberen? Andere suggesties?
Alvast bedankt!