Ik wil graag een PC upgraden van Windows XP 32-bit naar Windows 7 64-bit. Mijn vraag is of dit mogelijk is, immers bij Vista bestond er geen mogelijkheid om van een 32-bit Windows versie te upgraden naar een 64-bit versie. Ik vroeg mij af of dit wel mogelijk is bij Windows 7. Het zou mooi zijn wanneer dit mogelijk is, zelfs als men eerst van XP 32-bit naar Vista 32-bit zou moeten upgraden alvorens te kunnen upgraden naar een 64-bit versie. De mogelijkheid zou er dan tenminste zijn om uiteindelijk te upgraden naar een 64-bit installatie van Windows.
Nee, van 32 naar 64 bit gaat niet werken.
Daarbij gaat XP naar Windows 7 voor zover ik weet ook niet werken (maar pin me daar niet op vast)
Je bent het beste af met een schone installatie van Win7-64.
Overbodige noot: De versie die nu uit is, is een beta, dus kijk uit waar je het installeert/upgrade
Daarbij gaat XP naar Windows 7 voor zover ik weet ook niet werken (maar pin me daar niet op vast)
Overbodige noot: De versie die nu uit is, is een beta, dus kijk uit waar je het installeert/upgrade
[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 10-01-2009 17:25 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Je kunt beter een volledige nieuwe installatie doen, als het al mogelijk is. De ISO van Microsoft is te downloaden evenals een key. Deze is tot 1 augustus te gebruiken. Overigens betreft dit een beta, dus is het niet handig om je normale installatie te vervangen voor Windows 7. 
offtopic:
Ik word oud.
Ik word oud.
[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 10-01-2009 17:27 ]
Als je met de huidige build wilt upgraden heb je minimaal Vista SP1 nodiganandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:25:
Nee, van 32 naar 64 bit gaat niet werken.
Overbodige noot: De versie die nu uit is, is een beta, dus kijk uit waar je het installeert/upgrade![]()
En een gewone 64bit installatie starten vanuit een 32bit OS gaat als niet werken, dus een upgrade al helemaal niet vermoed ik zo maar
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
is het wel mogelijk om een 32bit installatie van windows 7 te vervangen door een 64? Ik had een oude versie van 32bit op m'n pc staan.
Na het formatteren lukt het nog steeds niet om windows 7 te installeren, geeft aan dat "Windows cold not collect information for [OSImage] since the specified image file [install.wim] does not exist"
Meh, even kijken of vista x64 werkt, dat ik dan misschien via de GUI kan installeren
Na het formatteren lukt het nog steeds niet om windows 7 te installeren, geeft aan dat "Windows cold not collect information for [OSImage] since the specified image file [install.wim] does not exist"
Meh, even kijken of vista x64 werkt, dat ik dan misschien via de GUI kan installeren
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Microsoft's support website meldt echter dat het wel mogelijk is om een 32-bit Windows versie te upgraden naar een 64-bit versie van Vista.
Zie deze text op de volgende link:
"Upgrading a 32-bit operating system to a 64-bit operating system If you purchase a 64-bit upgrade version of Windows Vista with the intention of installing on a computer that is running a 32-bit operating system, you must install Windows Vista by starting the computer from the 64-bit Vista installation DVD."
Link: Installation choices for 64-bit consumer versions of Windows Vista
Dit is wel verwarrend.
"Upgrading a 32-bit operating system to a 64-bit operating system If you purchase a 64-bit upgrade version of Windows Vista with the intention of installing on a computer that is running a 32-bit operating system, you must install Windows Vista by starting the computer from the 64-bit Vista installation DVD."
Dit is wel verwarrend.
En dan weet ik zeker dat je geen upgrademogelijkheid hebtArcane Apex schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:17:
Microsoft's support website meldt echter dat het wel mogelijk is om een 32-bit Windows versie te upgraden naar een 64-bit versie van Vista.
Dit is wel verwarrend.
Licentietechnisch wel, de DVD zal ook wel checken of Vista 32bit geïnstalleerd is, dus je kan wel een upgrade-licentie kopen, maar ik vermoed dat het in de praktijk erop neer komt dat er gewoon een normale installatie wordt gedaan.
Het enige verschil is dat je niet de full-retail, maar alleen de upgrade-retail hoeft te komen.
Correct me if I'm wrong
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Pagina: 1