Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ernstig Virtumonde spyware probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

Gisteravond heb ik helaas het Virtumonde virus/spyware op mijn computer gekregen. Ik had meteen de stroom eraf getrokken toen AVG een melding gaf maar het was al te laat. Sindsdien continue pop-up vensters van allerlei lugubere anti-virus programma's.

Goed, als ervaren computeraar dat ik ben heb ik al mijn beveiligingsprogramma geupdate en de computer opgestart in de veilige modus zonder netwerkmogelijkheden. Tevens heb ik mijn UTP kabel eruit gehaald.

Ik heb toen de volgende programma's gedraaid:
  • Spybot Search & Destroy (vind vanalles maar verwijderd niets)
  • SUPERAntiSpyware (heeft wel 2 keer wat gevonden en verwijderd maar vind nu niets meer)
  • VirtumondoBeGone (vindt niks)
  • VundoFix (vindt niks)
  • F-vmonde (vindt niks)
  • AVG Free 8 (vindt niks)
Toch geeft spybot aan dat nog steeds een bestand virtumonde.prx gevonden wordt.
Ik heb ook al in het register gekeken en daar aantal zaken verwijderd waarvan ik dacht dat het schadelijk was maar nog steeds geen resultaat.

Ik heb welleens vaker virussen en spyware gehad maar deze altijd succesvol kunnen verwijderen. Voor dit geval heb ik toch echt jullie nodig want ik heb vanalles geprobeerd maar zonder resultaat. Ik heb ook de eerdere topics helemaal gevolgd in deze categorie maar dat liep op niets uit.

Met HijackThis ook wat dingetjes verwijderd maar het lijkt steeds weer terug te komen.

Wat moet ik doen? Ik heb echt geen zin om mijn computer opnieuw te installeren aangezien daar enorm veel software opstaat wat ik allemaal gebruik.

Groetjes,
Konx 8)7

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Bij mij werkte in veilige modus de combinatie Spybot, VundoFix en ComboFix prima!

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
ComboFix zal ik even downloaden en proberen. Ik zal ook met systeembeheer mijn netwerkadapter helemaal uitschakelen. Ik wordt er echt gek van, ben gisteren van 20:00 tot 2:00 bezig geweest en vanaf vanochtend 9:00 tot nu :S

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ComboFix gedownload en de computer opgestart in de veilige modus, echter als ik ComboFix opstart krijg ik alleen een blauwe prompt te zien en verder niets. Zijn er nog andere tooltjes waarmee ik dit kan verwijderen?

Verwijderd

Malwarebytes' Anti-Malware is ook een zeer goed programmaatje.
NL uitleg hier, wil je niet met die besmette pc online om het programma te updaten dan kun je op deze mirror de definities downloaden voor het programma.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook Malwarebytes' Anti-Malware gedraaid. Deze vondt 13 infecties en heeft deze verwijderd maar nog steeds komt het virus te voorschijn na het rebooten. Ik wordt er echt gek van en sta op het punt die computer uit het raam te gooien! Wat een rotvirus! Zijn er nog meer tooltjes die ik kan gebruiken? Volgens mij heb ik alles nu wel geprobeerd maar niets schijnt te helpen.

Groet,
Konx

Verwijderd

Probeer een paar online scanners.

Verwijderd

Plaats is een hijackthis logje.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Vergeet je bovendien niet alle tooltjes in Veilige modus te draaien?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1