Toon posts:

Wat is het grote voordeel van usb op een platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stomme vraag misschien, maar toch...
Ik ben vandaag wat aan het snuffelen geweest naar een nieuwe draaitafel. Tegenwoordig veel aanbiedingen met USB, maar de gebruikerservaringen zijn lang niet allemaal even positief (je krijgt de indruk dat je eigenlijk speelgoed koopt).
Maar wat ik mij gaandeweg begon af te vragen, wat nu toch Het Grote Voordeel van die usb aansluiting is. Gewoon de draaitafel - al of niet via een aparte voorversterker - aansluiten direct op de pc is toch net zo makkelijk? Of zie ik iets over het hoofd?
:?

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-02 15:14

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Het is toch om je oude platen digitaal over te kunnen zetten? Of mis ik hier nu het punt :P

If it aint fixed, it's broken.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:40:
Gewoon de draaitafel - al of niet via een aparte voorversterker - aansluiten direct op de pc is toch net zo makkelijk? Of zie ik iets over het hoofd?
:?
Als jij draaitafel -> voorversterker met een eigen voeding -> tulp-naar-jack-verloop -> computer net zo makkelijk vind als draaitafel -> computer dan zie je niets over het hoofd. De meeste mensen vinden direct in je computer proppen met een USB-stekkertje wél makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, had ik erbij moeten vermelden waarschijnlijk, alhoewel het aan het pricipe van m'n vraag niet veel af doet, denk ik. Daar gaat het idd om, ben niet van plan DJ te worden of zo, die tijd heb ik gehad. 8)

Verwijderd

Topicstarter
Seers schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:00:
[...]

Als jij draaitafel -> voorversterker met een eigen voeding -> tulp-naar-jack-verloop -> computer net zo makkelijk vind als draaitafel -> computer dan zie je niets over het hoofd. De meeste mensen vinden direct in je computer proppen met een USB-stekkertje wél makkelijker.
Nou ja, ik heb vroeger zo vaak op die manier opgenomen, alhoewel ik al die overgangen die jij noemt niet nodig had. Maar als ik gebruikerservaringen lees op de bekendere vergelijikingssites, dan lees je de ene ellende na de andere, met name het herkennen van de draaitafel, het instellen, noem maar op.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
Het grootste probleem de draaitafel dan wel met USB of line uitgang is dat de geluidskwaliteit ronduit bagger te noemen is. Maar dan is natuurlijk vraag, gebruik je ding een paar keer om wat platen op te nemen en kijk je er nooit meer naar. Of zet je em in je huiskamer en wil je gewoon af en toe lekker een plaat draaien.

Ik heb zelf voor 400 euro een pro-ject debut II met een pro-ject phono bax II staan, en de naald upgegrade van een E5 naar een Super 20. Maar dan draai ook zeer vaak een plaat en koop regelmatig nieuw of twee de hands bij. En als de platen dan een betje schoon zijn klinken ze net zo mooi als een cd (persoonlijke mening).
Als je dat gaat vergelijken met een spelertje van 100 euro met ingebouwde phono amp dan klinkt de speler van 100 euro echt naar niets.

De vraag uiteindelijk is heb je het geld er voor over en wat wil je er mee doen.

Maar het antwoordt op je eerste vraag of USB of een phono amp verschil maak met opnemen. Nee als het een draai tafel van een paar tientjes met een goedkoop element en goedkoope voorversterker is, zal het niet veel uit maken en zal het na mijn mening allebij even slecht klinken.

Verwijderd

Topicstarter
kippy schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:17:
Het grootste probleem de draaitafel dan wel met USB of line uitgang is dat de geluidskwaliteit ronduit bagger te noemen is. Maar dan is natuurlijk vraag, gebruik je ding een paar keer om wat platen op te nemen en kijk je er nooit meer naar. .........
Ja, inderdaad, dat dus. Het is een éénmalige actie, enkel voor het rippen van een aantal oude LP's, die zelf overigens ook verre van goed te noemen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, ik heb mezelf inmiddels een 2e hands Philips 212 aangeschaft. Hopelijk is het wat....

Verwijderd

Ik was van plan een jaartje of vier geleden al een USB platenspeler te kopen, maar inderdaad dat plastic speelgoed gevoel hield mij tegen. Na een half jaartje niet actief zoeken ben ik ik gisteren toch even weer gaan kijken en tot mijn grote verbazing zag ik in plaats van drie soorten, nu al een stuk of twintig! variaties. Zelf heb ik nu dus een Stanton besteld aangezien het merk hoog aangeschreven staat en de reviews op diverse Amerikaanse sites waren ook vaak vol lof. Iemand die hem hier al in de winkel heeft zien liggen of ervaring ermee? Ik ben hem zelf nog niet tegengekomen in de winkel, daarom heb ik hem besteld in de VS.
Pagina: 1