Toon posts:

MSI K7T Pro - raar piep probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

sinds mn reboot start mn mobo niet meer op :(
Van de D-Leds, brandt alleen de 2 groen, wat bij Initalizing Keyboard Chipset hoort.
Verder piept hij 3x laag, en daarna continue heel hoog, snel achter elkaar.
Help mij verder.......bedankt alvast :)

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

volgens mij heb je een probleem...
iets kapot ofzo...
al eens geprobeerd met zo weinig mogelijk hardware?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Hmm, keyboard-BIOS misschien verrot? Nu is het al lastig werken werken zonder toetsenbord, maar het wordt nog erger: je keyboard-BIOS wordt voor allerlei extra dingen gebruikt, zoals het omschakelen van gate A20 (misschien dat dat tegenwoordig *eindelijk* door chipset geregeld wordt, maar het is dus goed mogelijk dat keyboard-BIOS dat nog moet doen).
Tijdens bedrijf toetsenbord losgehaald misschien? Dat kan best, alleen volgende keer moet je je keyboardstekker even aarden voor je 'm terugsteekt (met bijvoorbeeld bracket even alle pennetjes met de afscherming kortsluiten, en let wel de stekker, dus niet de aansluiting van de PC).

Als je nog garantie hebt, ga dan terug met je mainboard, dit is niet goed. :(

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Die lampjes moet je niet 100% op vertrouwen, hij stopt heel vaak bij je keyboard als er iets niet goed gaat, waarom weet ik niet.

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 08:22 schreef [MoRtAl] het volgende:
-------
Van de D-Leds, brandt alleen de 2 groen, wat bij Initalizing Keyboard Chipset hoort.
------
Je hebt de D-led nummering omgedraaid.
Als alleen D-led 2 groen brand, is dat niet van de keyboard, maar van de Memory Detection Test, oftewel geheugenprobleem.
FF geheugen goed aandrukken en 't moet over zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 19:21 schreef Rembo het volgende:

[..]

Je hebt de D-led nummering omgedraaid.
Als alleen D-led 2 groen brand, is dat niet van de keyboard, maar van de Memory Detection Test, oftewel geheugenprobleem.
FF geheugen goed aandrukken en 't moet over zijn.
Je leest toch van boven naar beneden? en het is dus rood - groen - rood -rood, heb al met verschillende soorten geheugen geprobeerd, morgen ff MSI bellen ;)

Verwijderd

Als ik me kast open heb, en kijk dan dus van voor naar 8ter in de kast tegen mobo aan, dan is de meest linker led nr.1, en degene die het dichts bij mobo zit nr. 4. Met deze telling ben ik er altijd uitgekomen, dus ik mag aannemen dat dit de juiste manier is, die ook in het boekje gebruikt wordt.
Suc6 met je plank.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb mn moederbord dus gewoon plat liggen, en heb de lampjes dus vertikaal voor me heb, branden ze zo:
rood
groen
rood
rood

Het meest gekke vind ik ook het piepen, ik heb trouwens ook al het geheugen ff aangedrukt, maar niks helpt lijkt wel. :(

Verwijderd

Ik heb de k7tpro 2, mischien zit er verschil in, maar dat lijkt me niet. Volgens jouw kleurvolgorde is het in mijn boekie memory.
Als je die er echt goed in hebt zitten, en je weet zeker dat 't geheugen werkt, dan toch maar teruggaan en een nieuwe vragen. Ik kan je verder ook niet helpen.
Pagina: 1