ervaringen: roundcube als webmailclient

Pagina: 1
Acties:

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-01 15:47
beste allemaal, de titel zegt het eigenlijk al, roundcube als webmail client. Ik vind het er erg mooi uitzien en lekker snel werken, op mijn HP ML110 G5 doet het niet onder voor squirrelmail. Ik vroeg me echter af wat jullie verdere bevindingen zijn temeer omdat de boel pas op V0.20 staat.
Daarmee is het pakket natuurlijk officieel niet volwassen maar dat was wine officieel ook niet tot een jaar geleden, is het wel bedrijfsfähig volgens de rest van de tweakers, gaarne jullie mening

http://www.roundcube.net

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
nielsl schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:58:
omdat de boel pas op V0.20 staat.
Daarmee is het pakket natuurlijk officieel niet volwassen
Ik zou niet teveel waarde hechten aan het versienummer. Sommige projecten zijn met v0.1 stabieler dan andere in v1.1. En weer andere gebruiken jaartallen als versienummer...
Roundcube vind ik wel aardig werken, maar ik vind het jammer dat er geen goede IMAP implementatie is. Die van Horde (IMP) kan prima overweg met 5000+ mails in de inbox, terwijl Roundcube dan over de limiet gaat waarin het zijn PHP script kan uitvoeren. (Ik vermoed dat Rouncube niet gebruik maakt van PHP's eigen IMAP uitbreidingen, maar van eigen code.) Daarnaast heb ik af en toe ruzie met iets teveel AJAX functies. Slepen werkt hier bijvoorbeeld ongeveer 95% van de keren. Er is gewoon nog veel te doen, maar kwa eye-candy en usability hoef je niet te klagen. Toch houd ik het voorlopig nog gewoon bij Horde.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 10-01-2009 16:28 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Ik heb zelf roundcube draaien met 8000+ mailtjes via IMAP en hij draait vlekkeloos op mijn server. Ik ben er verder erg tevreden mee. Hij doet wat hij moet doen. Nu moet ik wel zeggen dat ik hem niet zo heel vaak gebruik, omdat ik mijn mail altijd via mijn iPhone lees.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op mijn werk wordt ie gebruikt door ongeveer 50 man en ik heb nog geen klachten gehad. We zijn nu 3 maanden over van Squirrelmail naar Roundcube. Zelf ben ik er ook erg tevreden over. Het versienummer zegt inderdaad niet zoveel.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 12:42

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De wcube hack is vooralsnog voor mij een goede reden om even op een volgende versie te wachten...

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
Kippenijzer schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:49:
De wcube hack is vooralsnog voor mij een goede reden om even op een volgende versie te wachten...
Dat is gefixt in 0.2-stable. Mensen die nu nog klagen dat ze worden aangevallen draaien 0.2-beta.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1