Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Externe HDD behuizing maken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na lange tijd lurken op het forum eindelijk een berichtje. Ik heb een vraag. Ik wil een externe hdd behuizing maken omdat de behuizingen die ik nu hebben te veel geluid maken en niet echt mooi en koel zijn. De behuizingen die ik nu heb zijn IDE naar USB. Nu vroeg ik mij af of ik ook meerder IDE schijven eraan zou kunnen hangen.

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/9392/image115ln0.th.jpg
zo ziet de behuizing er van binnen uit. Zou het mogelijk zijn om er dus meerdere schijven in te hangen? Zeg maar de IDE kabel vervangen met een met twee aansluitingen en de voeding splitten?
alvast bedankt.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Naar mijn weten ondersteunen de meeste van die USB-IDE dingen maar 1 hardeschijf. Wat je wel kunt doen is dmv 2 van die dingen en een USB hub een eigen behuizing maken met 2 harde schijven erin :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat zou natuurlijk ook kunnen ja. Zou het wel mogelijk zijn om dan de voeding te splitsen? anders heb je alsnog twee voedings draden naar de behuizing. Zou in principe moeten kunnen toch?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Als die voeding het vermogen heeft om 2x 'zichzelf' te voeden dan is dat geen enkel probleem nee :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-11 00:00
Pak gewoon een ander voeding.(met dezelfde aansluiting) Die het zelfde aantal volt maar 2x zoveel amper levert. En dan gewoon parallel aansluiten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Atlas schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:57:
Naar mijn weten ondersteunen de meeste van die USB-IDE dingen maar 1 hardeschijf. Wat je wel kunt doen is dmv 2 van die dingen en een USB hub een eigen behuizing maken met 2 harde schijven erin :)
Idd, er zijn van die dingen die 2 drives tegelijkertijd aankunnen, maar die heb ik eerlijk gezegd nog nooit in handen gehad. Vrijwel alles kan maar met 1 drive overweg. Het is simpel te testen. Hang een drive als slave eraan, wordt die niet herkend is de kans groot dat 2 drives niet gaan werken.
Anders duw je even een standaard IDEkabeltje op de printplaat. Volgens mij heb je dezelfde controller als die ik hier heb (die overigens maar met 1 drive overweg kan).

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:08
Met de "Icy box" USB-IDE die ik hier liggen heb werkt het wel om 2 IDE apparaten aan te sluiten, dat waren dan wel extern gevoedde schijven (wellicht zal de bijgevoegde adapter moeite hebben met de spinup van 2 HDD's gelijktijdig).
Enige manier om zeker te weten of jou controller het ook kan, is uitproberen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1