Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31
Op dit moment ben ik een beetje op zoek naar een nieuwe telefoon, omdat m'n abonnement bijna afloopt en ik er wel weer eens aan toe ben.
Ik ben er al uit dat het dit keer weer eens een smartphone moet gaan worden, maar ben nog niet uit over het OS. In het verleden heb ik een Windows Mobile 2003 pocket pc en een Windows Mobile 5.0 smartphone gehad. Momenteel heb ik een Nokia 6131, een 'normale' telefoon. Hoewel ik op zich wel tevreden ben met de telefoons ergert mij toch wel 1 ding dat ik belangrijk acht, namelijk de agenda synchronisatie (en eventuele andere dingen die je in Outlook synchroniseert).

Het geval is namelijk het volgende dat ik m'n telefoon met 2 machines wil synchroniseren, m'n thuis desktop en m'n werk laptop, beide met Outlook 2007 geinstalleerd. Van ActiveSync/WMDC (Windows Mobile) weet ik dat de synchronisatie redelijk goed is te noemen. Het irritante is echter wel dat het soms voorkomt dat je afspraken dubbel in de agenda komen te staan en je soms wel 4x een verjaardag van 1 persoon op een dag hebt staan. Exacte reden voor deze bug/feature heb ik nog niet kunnen vinden.
Bij de Nokia 6131 is de synchronisatie nog erger. Deze kent niet de Tentative en Out of Office afspraken, die zet hij gewoon op Busy. Ook kun je met deze telefoon niet synchroniseren met 2 pc's. Heb me laten vertellen dat dit zelfs in de handleiding staat. Het synchroniseren gaat op zich wel goed, maar wanneer je een afspraak wijzigt op het ene systeem wordt het op het andere systeem als een nieuwe afspraak gezien. Enorm irritant dus.

Al met al vind ik Windows Mobile wel redelijk met synchronisatie, maar dat is volgens mij nog niet echt feilloos. De Nokia synchronisatie van mijn telefoon is nog vreselijker.

Nu vroeg ik me af of mensen hier ook ervaring hebben met dit probleem, aangezien de meeste mensen in de IT tegenwoordig wel meerdere systemen hebben met een agenda die niet continu aan Exchange zijn gekoppeld. Is er dus een telefoon OS of desktop applicatie waarmee de synchronisatie van de telefoon wel goed gaat? Op zich sta ik voor ieder OS open, zodra ik weet welke besturingssystemen hier goed mee overweg kunnen kan er een uiteindelijke beslissing worden genomen voor de telefoon.
Zelf had ik het idee om nu eens een Blackberry te proberen om te kijken of het daar beter mee gaat qua synchronisatie op 2 pc's, echter vind ik het wel een duur grapje om een dure telefoon te kopen om iets te testen. Qua telefoon vond ik de BlackBerry Pearl wel leuk, maar als alternatief voor het BB OS lijkt de Samsung Pixon me ook wel wat. Jammergenoeg hebben beide niet echt lovende kritieken, zowel hier op het forum als op andere sites.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ