Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-11 08:53
Sinds een paar dagen heb ik Ben Internet Altijd. Als ik daarmee m'n eigen 128kbps stream wil luisteren (shoutcast stream via Nokia Internet Radio) dan zit mijn Nokia N79 constant te bufferen. Via verbindingsbeheer zie ik dat de snelheid ongeveer tussen de 8 en 11 kb/s zit. Ben biedt tot 128kbps aan. Als ik vervolgens de Radio 538 of Sky radio stream luister via Internetradio (zenden ook uit op 128 kbps) dan werkt het allemaal prima. (snelheid zit op ongeveer 15-16 kb/s) zonder te bufferen. Ook andere streams werken goed op 128. Als ik een stream van 192kbps luister dan gaat het wel fout, maar dat is logisch met 128kbps wat Ben aanbiedt.
Heb al geprobeert de stream te verlagen naar 96kbps, maar dit werkt ook niet. Hij draait wel iets langer door maar begint na verloop van tijd toch weer te bufferen.
Ik dacht dat het aan mijn stream lag, maar als ik het via Wifi probeer dan werkt het wel allemaal prima, en ook via m'n pa's Nokia N95 en Vodafone Internetblox werkt het ook gewoon als een zonnetje.

Hoe komt het dat Ben sommige streams wel afspeelt en andere weer niet?

Bereik is goed, UMTS (dus geen HSDPA)