[Mac OS X 10.5.6] Tekens boven cijfers werken niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 23:18

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik weet niet wat het is,maar sinds gister avond kan ik de tekens die boven op de cijfers staan niet meer benaderen.
Merkte dit als eerste toenik een email adres wou invoeren,apestaartje krijg ik met geen mogelijkheid in beeld :|

Ben toen gaan kijken en geen een teken (dus ook niet procenten,hekje, enz) krijg ik te pakken.

Het gaat om een Macbook en maak gebruik van het eigen toetsenbord,dus GEEN externe.

Ik heb even in de instellingen gekeken en daar staat het toetsenbord op nederlands.

Heb natuurlijk ook ff via google gezocht maar kon niets anders vinden dan wat ik hierboven al heb (taal instelling goed zetten)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb geen oplossing, maar voor een voorlopige workaround is Toetsenbordweergave wel handig (Systeemvoorkeuren -> Landinstellingen -> Invoermenu; Onderin 'Toon invoermenu in menubalk' en in het kader 'Toetsenbordweergave' aankruisen). Ik ben ook benieuwd wat die doet als je er wat mee speelt, misschien zegt dat wat meer over het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb dat gedaan wat je zei,maar verder dan het nederlands vlag zie ik niet gebeuren.

Valt me dus op dat als ik CTRL knop gebruik er niets gebeurt.

Normaal is CTRL+2 : @ , maar nu niets.
Kan verder niets vinden wat dit zou kunnen oplossen. Heb ff het toetsenbord om USA gezet,maar dat hielp niet. Toen weer terug naar Nederlands maar nog steeds werkt het niet

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
De control-toets doet normaal niets wat lettertekens betreft. Shift + 2 = @, Alt + 2 = €, Alt + Shift + 2 = ™.

Waar ik op doelde was dat je onder de Nederlandse vlag een 'Toon Toetsenbordweergave' kunt vinden waar een handig programmaatje achter zit, heb je die al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
8)7 8)7 8)7 Laat ik toch de hele dag al bezig te zijn om dat rot @ voor elkaar te krijgen.

je heb gelijk, moet shift gebruiken.
Dat heb je als jaren lang MS gebruiker.

Maar wat je bedoelt onder het Nederlandse vlag , dat begrijp ik niet.

Als ik er op de vlag ga staan dan zie ik:
Nederlands (aangevinkt)
Verberg naam Invoer
Open Landinstellingen

Als ik dat laaste open dan zie ik het INVOERMENU met alle talen. En rechts onder een Vraagteken (weet niet of je dat bedoelt??)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Zo ziet Toetsenbordweergave er uit, en zo zet je het aan.
Reuze handig voor een ieder die net overgestapt is :)
Pagina: 1