Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

400mhz pc als muziek/radio pc

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Hoi,

Ik heb een PCtje over, die ik graag wil gebruiken als downloadpc en muziek/radio pc.

Specificaties:
- 366mhz Celeron of Pentium 2 (ik weet niet wat het is omdat ik er nog geen OS op heb staan, ik heb linux geprobeerd en die zei dat het 366mhz is).
- 256mb ram
- Riva TNT 16mb videokaartje
- 20 + 160gb harde schijven
- Pinnacle PCTV PRO kaart
- Netwerkkaartje
- Draadloos netwerkkaartje
- Afstandsbediening van pinnacle

Ik wil er eigenlijk een editie van XP met een media center applicatie opzetten. Hierdoor kan ik makkelijk vanuit mijn bureau de pc bedienen.

Ik heb al een beetje research gedaan. De pc werd geleverd met XP professional SP3, deze liep goed, opstarten duurt alleen wat langer. Mijn andere PC (dualcore met XP MCE) draait met media center aan ongeveer 250mb geheugen. Dus qua ram geheugen kan het dus. Alleen ik weet niet of het grafisch goed gaat trekken.

Daarom zoek ik eigenlijk het volgende:
- Ervaringen (Specs + OS + programma die je gebruikt)
- Eventuele tips

Alvast bedankt :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Gooi er nog een stripje van 256MB bij, en XP moet wel aardig draaien denk ik.

256MB is veelsteweinig.

Ik weet niet of die videokaart wel gaat werken met MCE. Mijn ATi Radeon 7500 Mobility (32MB) werd ook niet ondersteund)

• BlackWhizz
Ik heb ook al gekeken naar Media Portal, maar ik weet zo niet of dat beter is als Media Center. En 256 extra kan niet omdat het moederbord maar max 256 ondersteunt.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik heb een PCtje over, die ik graag wil gebruiken als downloadpc en muziek/radio pc.

Gewoon Linux erop installeren, kan je ook remote benaderen (zowel via gui als cli).
Ik zie niet echt iets wat een probleem zou moeten gaan opleveren.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• BlackWhizz
Ik wil hier geen Windows/Linux discussie oplaaien. Dus blijf ontopic
Welke distributie?
Ik wil gewoon met een afstandsbediening werken of een USB bluetooth stickie met telefoon (Nokia 3110) als afstandsbediening. Kan dit met linux?
Daarnaast wil ik hem gebruiken als file server, de 160 gig schijf heb ik daarom in die PC gezet. Ik wil eigenlijk namelijk geen gekloot dat ik op windows pc's ook allemaal rommel en zooi moet installeren. Hij moet gewoon benaderbaar worden zoals met windows.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Welke distro e.d zal je voor jezelf moeten bepalen. Dat is nog een discussie apart denk ik.

Je vraag met betrekking tot de afstandsbediening of je telefoon als afstandsbediening kan ik helaas niet voor je beantwoorden ik heb daar geen ervaring mee.
Je server instellen als fileserver is totaal geen probleem, misschien als het je eerste keer is een beetje uitzoek werk.

Windows zou dit ook allemaal perfect kunnen, maar ik denk dat linux je recources veel beter zou gebruiken.
Zeker als je een echte server distro gebruikt, debian of ubuntu in server mode oid. Dan draai je alleen in cli mode en dan gaat het gemakkelijk.

Ik wil er eigenlijk een editie van XP met een media center applicatie opzetten. Hierdoor kan ik makkelijk vanuit mijn bureau de pc bedienen.
\

Kan je dit nog even uitleggen?

[ Voor 17% gewijzigd door battler op 10-01-2009 14:03 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• BlackWhizz
battler schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:00:

\

Kan je dit nog even uitleggen?
Als ik media center heb kan ik mijn pc met een afstandsbediening bedienen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Misschien nog een idee om XBMC er op te zetten. Erg mooie frontend voor zulke taken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:45
Strip met nLite onnodige onderdelen van Windows XP en houd een compact besturingssysteem over dat veel minder werkgeheugen en processorkracht nodig heeft om soepel te kunnen draaien.
De pc werd geleverd met XP professional SP3
Weet je zeker dat er maar een 366MHz Celeron/Pentium 2 in zit? Lijkt me eerder dat er deze sticker op heeft gezeten.
Afbeeldingslocatie: http://images.trademe.co.nz/photoserver/41/1837941_full.jpg

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11 23:59
Een TNT videokaart werkt niet met mce.
Had die kaart ook in een ver duister geleden.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

366MHz = Celeron.

Een Pentium II op die snelheid bestaat namelijk niet, dan zou het 350 of 400MHz moeten zijn of een mobiele(laptop) Pentium II, die zijn er wel op 366MHz. :)

Toevoeging:
En ook al heeft die Celeron maar 128kB L2-cache, het is wel full speed cache i.t.t. de 512kB half-speed cache van de Pentium. Ook heeft de Celeron een 66MHz FSB, die je eens op 75, 83 of zelfs 100MHz zou kunnen zetten. De Celeron 300A bijvoorbeeld is een beruchte cpu die makkelijk op 450MHz kon werken door enkel de FSB op 100 te zetten, zonder voltageverhoging of wat dan ook. :9

Let wel even op de PCI/AGP bus, laat die niet hoger dan respectievelijk 38/72MHz komen, stel hiervoor een divider in zover dit mogelijk is... Op 100MHz FSB staat de PCI/AGP bus weer netjes op 33 en 66 MHz.

Leuk stukje van wiki:
Indeed, most industry analysts regarded the first Mendocino-based Celerons as too successful—performance was sufficiently high to not only compete strongly with rival parts, but also to attract buyers away from Intel's high-profit flagship, the Pentium II.
En als er een andere cpu in zit, heb ik dit voor niks getypt. :P

[ Voor 87% gewijzigd door PD2JK op 11-01-2009 09:49 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Kijk anders tijdens opstarten naar je POST scherm ;) . Daar zie je mooi op staan welke cpu je hebt als het goed is. Verder... Mythbuntu backend! Werkt perfect, grafische schil heb je toch niet nodig (die frontend zet je later wel op andere pc's ipv windows :+ ). Mijn afstandsbediening werkt gewoon (ati remote wonder 2) in *buntu.

• BlackWhizz
MoiZie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:38:
Kijk anders tijdens opstarten naar je POST scherm ;) . Daar zie je mooi op staan welke cpu je hebt als het goed is. Verder... Mythbuntu backend! Werkt perfect, grafische schil heb je toch niet nodig (die frontend zet je later wel op andere pc's ipv windows :+ ). Mijn afstandsbediening werkt gewoon (ati remote wonder 2) in *buntu.
366mhz Celeron weet CPU Soft menu II mij te melden.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50

PD2JK

ouwe meuk is leuk

CPU Soft menu II
En dat betekent ook dat je een Abit moederbord hebt, ik zeg overklokken dat beest. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Pagina: 1