Online (Livebox) + Sitecom WL160

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

In mijn huis maken we gebruik van een Online internet abonnement waarbij we nog zo'n Wanadoo Livebox hebben. Omdat we zowel bedrade als draadloze computers aan willen sluiten hebben we een sitecom WL160 routert gekocht. Probleem is echter dat ik dat ding niet ingesteld krijg.
Als ik mijn UTP kabel direct in de livebox knal dat doet internet het prima, als ik hem in de (goed aangesloten) sitecom router druk dan doet het het niet. Hij kan ook prima draadloos verbinding maken met de router, er staat dan echter een kruis tussen de router en internet.
Heeft iemand hier ervaring mee? Firmware update heb ik al gedaan.

Dit geeft de main page weer als ik naar mijn router ga (192.168.0.1):

This page shows the current status and some basic settings of the device.
System
Uptime 0day:11h:18m:52s
Firmware Version 1.71
TCP/IP Configuration
Attain IP Protocol Fixed IP <- Dit moet toch automatisch via DHCP zijn? Ik kan het nergens wijzigen :?
IP Address 192.168.0.1
Subnet Mask 255.255.255.0
Default Gateway 192.168.0.1
DHCP Server Enabled
MAC Address 00:0c:f6:4d:64:39
WAN Configuration
Attain IP Protocol Getting IP from DHCP server...
IP Address 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Default Gateway 0.0.0.0
MAC Address 00:0c:f6:4d:64:3a

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier ervaring mee? Ben al surfend er achter gekomen dat die sitecom dingen nog wel eens problemen geven, echter mijn oplossing nog niet gevonden :/

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:28

allure

Titaan fase 2/3

In de livebox zelf zit toch ook een DHCP server? dan kun je toch daar je instellingen op doen, de kabel die van je livebox komt moet je dan in je LAN poort van je sitecom steken. niet in de WAN. en dan de DHCP op je Sitecom uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar de sitecom heeft enkel een WAN poort, en 4 LAN poorten ernaast. Je kan toch niet een van die poorten gewoon als ingang gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:28

allure

Titaan fase 2/3

jawel, je kan de LAN, dan kun je m als AP gebruiken met een "switch" erin.

Dan moet je wel de DHCP op de sitecom uitschakelen en de WAN vrijlaten.
Wel even het draadloze gedeelte beveiligen als het werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door allure op 11-01-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wacht, ik volg het niet helemaal. Hoe gebruik ik die LAN dan als acces point? Kan ik dat instellen als ik inlog op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Als je de DHCP op de WLAN-Router uit zet en je koppelt hem via een LAN-poort aan op de LAN-poort van je Modem-router dan functioneert je WLAN-Router als normaal Accesspoint.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1