[Windows 7] Paging file instellingen : Geen disks te zien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Onder windows 7 heb ik het volgende probleem : De page file (virtual memory) kan ik niet op een andere disk zetten. Als ik de dialoog open staat er netjes een vinkje bij de "Autmatically manage paging file for all drives". De drives staan echter niet in het boxje daaronder.

Ik kan het vinkje dus wel weghalen, maar ik kan geen enkele drive selecteren om de page file op te zetten. In de device manager zitten geen fouten en ik kan ook gewoon bij al mijn schijven e.d. Dit gebeurt zowel bij een schone install van windows 7 als bij een upgrade van vista64->windows 7.

Iemand anders ook dit vreemde verschijnsel gezien, of beter nog een oplossing hiervoor. Ik draai graag de paging file op een ander schijf dan waarop windows staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik reageer maar even op mijzelf, want ik heb ondertussen het probleem gevonden. Altijd handing voor anderen die hetzelfde tegenkomen.

Het viel mij op de in de device manager mijn beide Sata disks als "verwijderbaar" stonden aangegeven, dat is qua hotswap natuurlijk wel correct maar aan de andere kant waarschijnlijk wel de oorzaak van dit malle probleem. Windows wil natuurlijk geen paging file op een disk die er plotseling niet meer is.

Na wat verder zoeken blijkt het installen van de intel raid drivers voor mijn chipset, p35 met een ich9r, het probleem op te lossen. De disks zijn nu "vast" en ook weer te zien in de virtual memory / paging file setup.

Joepie !

Gek genoeg onder vista nooit dit probleem gehad, maar ja W7 = Beta nietwaar.

[ Voor 5% gewijzigd door HaseMike op 10-01-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interessant!
Bedankt voor de uitleg :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu