Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Je kan een paar dingen proberen:
- Baudrate omlaag gooien, zet m eens op 14k4, misschien probeert ie nu op high-speed te lullen
- De betreffende poort op de QV als fax-only configureren ( http://www.kpn.com/web/fi...76-40b5-acae-71088abd639a pag 32 )
Gaat de betreffende poort trouwens wel over enz? (lees: de oude fax werkt nog wel op die plek?)
dit mocht echter niet baten..
Ik zie in de HP instellingen dat je ook de belinterval in kan stellen 220 - 600ms
en de frequentie op 1-200 hz
Ik kan echter geen lijst met standaarden vinden welke standaarden vermelden van zowel het standaard telefoonverkeer als de huiscentrale.
KPN is maandag langsgeweest en heeft de boel doorgemeten en draden verlegd.
Alleen ben ik sind vrijdag ziek en heb er nog geen tijd voor gehad.
de oude fax ligt op de schroothoop.
Heb me voorgenomen maandag de volgende acties te doen:
-kabel telefoon van 4 aderig naar 2 aderig (of omgekeerd)
-HP laserjet m2727 op die plek neer zetten, kijken of dat werkt.
[ Voor 37% gewijzigd door Duinkonijn op 23-01-2009 17:47 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
2 - 4 aderig mocht niks uit maken, want in de connector is maar 2 aders bedraad.
Heb getrachd HP support te bellen, maar er stond een lange wachtrij,
[ Voor 20% gewijzigd door Duinkonijn op 26-01-2009 19:06 ]
zo ja , kijk dan eens in het menu van je fax of er een functie PBX aan of uit in zit
Netwerk Engineer
Denk dat ik de isdn lijn doorschakel met *21 naar de analoge