Kan niet meer dan een paar schermen openen in windows xp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Ik heb dit probleem nu al een tijdje en al meerdere malen gezocht naar een oplossing maar nooit iets kunnen vinden.
Ik wilde net dan maar email ondersteuning aanvragen bij microsoft maar dat gaat me dan een schandalige € 72,00 kosten (ik snap wel waarom bill gates zo rijk is).

Originele gekochte windows xp pro NL dus.

Het probleem:

Na verloop van tijd kan ik ineens geen nieuwe schermen meer openen als er al een aantal open staan,net kwam ik niet verder dan drie...
Ik heb bijvoorbeeld mirc (chatprogramma) open staan mijn email en een internet pagina, dan wil ik even naar mijn D schijf gaan en die opent ie dan doodleuk gewoon niet,dan meot ik eerst een ander scherm afsluiten voor ik dat kan openen,dan wil ik op de D schijf nog iets openen en dat gaat dan ook weer niet,moet ik dus weer een ander scherm afsluiten,wordt er nu werkelijk een beetje doodziek van.

Heb al zitten kijken in mijn processen of iets te veel cpu gebruik of geheugen op slokt maar helemaal niets van dit.
De processor zit dan maar op een paar procent en heb dan nog gewoon 80 procent ofzo van mijn geheugen over.
Ook getest op spyware of virussen maar helemaal niets.

Ik snap er helemaal niets van,ik hoop dat iemand hier me een antwoord kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Indien je zeker weet dat je geen virussen hebt, dan laatste software die geinstalleerd is verwijderen, en dan weer testen.
Indien nog niet goed, pc schoon maken en windows opnieuw installeren. Steeds een beetje installeren en testen wanneer het begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
jan99999 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:18:
Indien je zeker weet dat je geen virussen hebt, dan laatste software die geinstalleerd is verwijderen, en dan weer testen.
Indien nog niet goed, pc schoon maken en windows opnieuw installeren. Steeds een beetje installeren en testen wanneer het begint.
:s ik heb het niet zo lang geleden opnieuw geinstalleerd,en eigenlijk heb ik niet zo veel programma's geinstalleerd staan,tomtom home misschien,die ga ik meteen deinstalleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt je windowsbestanden controleren door je windowscd in je drive te stoppen en vervolgens te doen:
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Dit scant al je windows bestanden of ze overeenkomen met die op je cd en vervangt/herstelt/werkt ze eventueel bij.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangeloos
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 10:36
Heb je dit alleen bij openen van internet explorer (net als verkenner)?
Kun je iets meer specs geven?

check ook ff dit: heb je toevallig Yahoo geïnstalleerd? (dit vond ik na ff googlen: http://bink.nu/forums/p/5555/10271.aspx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Mangeloos schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:23:
Heb je dit alleen bij openen van internet explorer (net als verkenner)?
Kun je iets meer specs geven?

check ook ff dit: heb je toevallig Yahoo geïnstalleerd? (dit vond ik na ff googlen: http://bink.nu/forums/p/5555/10271.aspx)
Ik heb geen Yahoo ,en bij dat artikel kon ik regsvr32 Mshtml.dll niet uitvoeren,daarbij kreeg ik de melding "Mshtml.dll is geladen, maar het ingangspunt DllRegisterServer is niet gevonden... Dit bestand kan niet worden geregistreerd."
De andere regsvr32 ..... deden het wel.
Ik heb het niet alleen bij internet explorer maar ook als ik bijvoorbeeld veel schermen van mijn harde schijven heb open staan.

Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow heb ik ook uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Na het uitvoeren van sfc /scannow al gereboot en weer geprobeerd veel schermen open te zetten? En is het alleen explorer schermen, of ook msn gesprekken waar je maar een maximum aantal van kan open hebben?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:52
Wellicht heeft het er helemaal niks mee te maken hoor maar was er niet een windows versie waarvan je maar een paar schermen tegelijk kon openen en als je er dan meer wilde openen dat je eerst de andere weer dicht moest zetten? Ik meen me zoiets vaag te herinneren maar nogmaals heeft dat hier waarschijnlijk weinig mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Wiethoofd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 01:11:
Na het uitvoeren van sfc /scannow al gereboot en weer geprobeerd veel schermen open te zetten? En is het alleen explorer schermen, of ook msn gesprekken waar je maar een maximum aantal van kan open hebben?
Nee heb nog niet gereboot,maar straks wel want ik ga naar bed ;) ik heb eigenlijk nooit echt veel msn schermen open staan,maar volgens mij is maakt het niet uit wat ik open heb staan want als ik echt schermen nodig heb en ik sluit mirc en msn kan ik weer 2 schermen openen.
Jammer dat ik niets van Linux snap en je dan met spelletjes zit te klooien anders had ik dat er misschien wel op gezet :s dat gezeik met windows altijd,het werkt nooit 100% en dat voor zoveel geld en als je dan support nodig hebt vragen ze doodleuk 75 euro voor wat mailtjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke protectie software heb je draaien, werk je met een firewall, is je windows wel bijgewerkt tot SP3 en de laatste updates ? Is de rest van je software en drivers wel bijgewerkt tot de laatste versie ? Genoeg om nog na te kijken :)

No offence maar het heeft geen zin om te miepen op Microsoft en zeggen dat het jammer is dat je niets van Linux begrijpt. Dat je 72 euro moet betalen voor follow up is meer om 2 redenen, personeel is duur en het is een drempel die mensen stimuleert om eerst zelf te kijken naar problemen voordat men emails verstuurd of belt met de meest "simpele" vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 00:23
Lees en print de forum gedeelte beveiliging en virussen.
Leer hoe je je pc kunt beveiligen.
Zo doe ik het, oh ja ik gebruik nu ubuntu, hier hoef je niks te doen, je kunt dual boot installeren om in win spellen te spelen.

Met windows xp moet je zo werken:

Drivers van je hardware van te voren op cd zetten, alleen van je moederbord/laptop firma, dus alleen de officiele. Ook virusscanner en firewall klaar houden.
Alle oude software/driver is onveilig dus opnieuw downloaden op een schone pc.

1 Internet loskoppelen.

2 Hd goed schoonmaken, (partitie voor xp leegmaken)

3 Mbr schoonmaken, (opstarten xp cd dan R kiezen(recovery console/herstelkonsole) en fixmbr/mbrfix doen op de install partitie, hier word virus verwijderd in de mbr).

4 Indien er een verborgen partitie is met een install/recovery xp dan is dit onveilig, dus niet gebruiken omdat er een virus op kan gaan zitten.

5 xp installeren.(goede wachtwoord gbruiken, door elkaar en lang maken).

6 Driver van moederbord chipset installeren.(dit als eerste)

7 Videokaart driver installeren.(dit als 2e, is verplichte volgorde)

8 Daarna de rest van de drivers installeren van je moederbord/hardware, en alleen van officiele site's gebruiken.

9 Alle oude software/driver is onveilig dus opnieuw downloaden op een schone pc.

10 Viruscanner en firewall installeren.

11 Spybot en adaware installeren.

12 Volgende is zeer belangrijk hierdoor raakt je pc niet zo gauw besmet.

Internet explorer de beveiligingsschuif hoog zetten, deze schuif werkt ook voor outlook express, hierdoor werken bepaalde dingen niet meer op je pc wat het veiliger maakt, scripts en activex en java wordt gedeeltelijk/helemaal geblokkeerd.

Dit is zeer belangrijk hierdoor raakt je pc niet zo gauw besmet.

Nu heb je een probleem want nu werken bepaalde site's niet meer met internet explorer, daarom gebruiken we firefox, deze dus installeren. En om de veiligheid te vergroten installeren we in firefox adblock en noscript, ja dus weer blokkeren omdat er anders rotzooi op de pc komt.
Indien je nu op een site komt waar je toch wilt vrijgeven, rechtonder in firefox kun je vrijgeven.
Zo moet je ook in firefox in ubuntu werken is een stuk veiliger.

Dit is zeer belangrijk hierdoor raakt je pc niet zo gauw besmet.

13 Niet alles openen, zoals links met msn, alles met office via email niet openen, hier kunnen ze scripts in maken om dingen in je pc te wijzigen, en volgens mij ook met films(avi), daarom is de beveiligingsschuif hoog zetten zeer belangrijk, maar lastig.

14 xp updaten.

15 Kontroleren welke gebruikers in xp staan, dus alles eruit behalve jezelf.
Indien je een kant en klare pc koopt , deze hebben soms allemaal dezelfde user erin, dus hackers weten dit direct, hetzelfde mensen die de pc zelf installeren en bij admin wachtwoord enter ingeven, dus een hacker doet meteen inloggen met geen wachtwoord.
Daarom ook en lange wachtwoord bedenken, en goed door elkaar maken van het wachtwoord, dus niet de naam van je dochter etc.(dus niet peter/peter100)

16
a
Kontroleren wat er opstart en wat er op de achtergond loopt van xp.
Autoruns van microsoft, daar kun je goed zien wat er opstart met xp, dit kontroleren met google wat het is.
b
Ctrl alt del de processen die hier lopen kontroleren met google wat het is.
c
De services van xp kontroleren, deze starten met xp op en lopen ook op de achtergrond, dus ook kontroleren mer google.

17 Sommige opstart processen en services kun je uitzetten, tav veiligheid en snel opstarten, dus opzoeken met google/of proberen(met services zou ik niet proberen maar opzoeken).

18 Elke week virusscan doen hele pc.
Elke week spywarescan doen met spyboy en adaware
Elke keer als je iets installeerd een spyware controle doen.

19 http://gathering.tweakers.net/
Deze site goed lezen, gedeelte "beveiligen en virussen" in de eerste paar regels staat hoe je je pc kunt beveiligen, bijv niemand als admin laten werken, is een stuk veiliger, ik doe dit dus niet.

20 punt 16 en 15 moet je regelmatig doen, want indien je als admin werkt dan kan elke software die je opstart je hele pc wijzigen.

Nu weet je waarom ik naar ubuntu/linux ben gegaan.
Geen virusscan elke week.
Geen spyware scan elke week.
Alle software van ubuntu server(dus bijna alle software) wordt automatisch geupdate.
Hardeschijf wordt regelmatig automatsch gekontroleerd tav oppervlakte kontrole.
Zo goed als alle software gratis.
Alle software zonder spyware/virussen omdat alles op 1 server staat.(bij ubuntu zelf)

Dus gewoon lekker gebruiken.

http://www.hijackthis.de/ hier kun je je logfile van hijackthis laten checken, http://www.trendsecure.co...security_tools/hijackthis om hijackthis te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Zo jan99999 je hebt er werk van gemaakt :D erg nuttig,ik zal daar later op terug komen want ik moet zo weg.

Ik heb Avira antivir premium origineel,dus ik betaal ervoor.
Ik heb de windows firewall aanstaan.
Ik werk windows regelmatig netjes bij met de nieuwste updates dus servicepack 3 staat er ook op.
Verder is mijn pc altijd netjes up to date,ik wil er altijd voor zorgen dat ie op zijn best draait.

Er zal wel wat inzitten wat je zegt maar ik vind de klantenservice van microsoft gewoon niet best,als ik iets koop wil ik ook daarbij behorende service hebben en als je dan al rond de 300 euro voor een windows xp hebt betaald en je hebt een probleem waar je niet uit komt en je moet daarvoor nog eens 75 euro betalen voor een mailtje vind ik dat gewoon niet netjes.

Ik heb na de dingen die ik gister allemaal gedaan heb en nu dus de reboot nog niet kunnen testen,ik schrijf dit berichtje en dan moet ik weg,dus het zou ook zomaar kunnen dat het goed is nu,dat weet ik nog niet.

(ff snel getest,ik heb nu 15 ie schermen openstaan en 5 windows schermen van de harde schijven dus tot nu toe goed,ik denk alleen dat het is wanneer mijn pc langer aanstaat en naarmate ik er mee aan het werk ben er minder schermen geopend kunnen worden)

[ Voor 11% gewijzigd door marcelsmit op 10-01-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
marcelsmit schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 23:46:
Ik heb dit probleem nu al een tijdje en al meerdere malen gezocht naar een oplossing maar nooit iets kunnen vinden.
Ik wilde net dan maar email ondersteuning aanvragen bij microsoft maar dat gaat me dan een schandalige € 72,00 kosten (ik snap wel waarom bill gates zo rijk is).

Originele gekochte windows xp pro NL dus.
Is dit een OEM of een retail versie, want zover ik weet is het "gratis" support voor XP nog niet afgelopen toch?, Dan nog vind ik € 72,- ASO van MS maargoed...

crack_en_hack vind dat Microsoft woordspelingen weer toegestaan moeten worden 8)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je niet per ongeluk een Windows XP Starter Edition geleverd gekregen op de één of andere manier? (dit is ws. de versie waar Kaasje eerder op doelde).

Plaats eens een screenshot van je Mijn Computer->Eigenschappen scherm...

[ Voor 9% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 10-01-2009 15:46 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Nee ik heb geen Windows XP Starter Edition,gewoon Windows XP Proffesional maar inderdaad na wat verdere bestudering staat er op de cd dat je voor ondersteuning bij je computerwinkel moet zijn :s blijf het raar vinden gewoon,alsof die computerwinkel me hier mee wil/kan helpen en dan nog blijft het in mijn ogen schandalig 72 euro voor een mailtje typen te berekenen,zouden ze nu 5 of 10 euro berekenen voor de ondersteuning ok maar 72 euro?.

Maargoed,daar ging het verder niet om,ik heb nog geen last gehad en ga de computer even goed gebruiken,helpt dat niet ga ik sowieso de methode van jan99999 toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
Het lijkt wel of het na gebruik met auto unpack gebeurt.
Ik was vannacht bezig mijn gameserver op te zeten en gelijktijdig gebruikte ik auto unpack en het leek wel of mijn geheugen vol liep ofzo,naarmate de tijd verstreek kon ik steeds minder vensters openen...
PC Tools Spywaredoctor nog even geinstalleerd en die vond wat kleine dingetjes maar volgens mij niet noemenswaardig.

edit: ik heb het nu ook weer,kreeg net een melding dat ik een mailtje wilde openen dat er niet voldoende geheugen is :s maar al mijn geheugen is vrij... ,nu wil ik mijn outlook express weer openen en als ik erop klik hoor ik een windowsgeluidje (pong)

[ Voor 25% gewijzigd door marcelsmit op 13-01-2009 13:03 ]

Pagina: 1